Biała lista podatników – czym jest i jak z niej korzystać?

0
Biała lista podatników - czym jest i jak z niej korzystać

Biała lista podatników VAT to narzędzie, które pozwala na sprawdzenie statusu rejestracji i rzetelności innych podatników wystawiających faktury z podatkiem VAT, na konto których dokonujemy zapłaty. Wykaz podatników, zwany potocznie białą listą, został wprowadzony we wrześniu 2019 roku. Do końca grudnia 2019 r. niesprawdzenie na nim określonych podatników, nie wiązało się z żadnymi konsekwencjami. Obecnie, brak konta odbiorcy w wykazie powoduje sytuację, w której nie zaliczymy wydatku z danej faktury do kosztów uzyskania przychodów.

Dentysta w Gdyni

0
Dentysta w Gdyni

Polakom żyje się w kraju coraz lepiej, dlatego dostęp do wszelkiego rodzaju luksusowych artykułów spożywczych jest z roku na rok łatwiejszy. Dzieci od najmłodszych lat przyzwyczajone są do spożywania nie do końca zdrowych posiłków oraz produktów. Chipsy oraz czekolady występują na porządku dziennym w wielu polskich rodzinach. Z tego powodu coraz więcej Polaków ma nie najlepszy stan uzębienia. Warto, aby zadbać o zęby w miarę jak najwcześniej, co pozwoli uniknąć dalszych niepotrzebnych kosztów oraz nerwów.

3 powody, dla których warto postawić na profesjonalną księgowość

0
3 powody, dla których warto postawić na profesjonalną księgowość

Jednym z pierwszych ruchów, jaki powinieneś wykonać, chcąc zarejestrować własną działalność gospodarczą, jest wybór sposobu prowadzenia księgowości. Wiem, to słowo zazwyczaj powoduje u młodych przedsiębiorców gęsią skórkę, a niekiedy brzmi tak koszmarnie, że nigdy nie decydują się na ostateczny ruch, czyli otwarcie biznesu. Zapraszam do krótkiego przeglądu korzyści, jakie daje Ci profesjonalna księgowość.

Dlaczego warto zainwestować w marketing internetowy?

0
Dlaczego warto zainwestować w marketing internetowy?

Pomimo, że nie można stwierdzić, że marketing w swoim wydaniu tradycyjnym przechodzi do lamusa, to coraz większa liczba przedsiębiorców i właścicieli firm oraz organizacji decyduje się na wybór jego formy internetowej. Jakie korzyści niesie ze sobą promocja marki, produktu lub usługi w modelu online? Przyjrzyjmy się temu!

Po pierwsze, marketing internetowy zapewnia osobie zainteresowanej o wiele większe zasięgi, a więc możliwość dotarcia do znacznie większej ilości potencjalnych klientów niż miałoby to miejsce w przypadku promocji tradycyjnej. Dodatkowo wiele portali społecznościowych oferuje personalizację kampanii, co umożliwia określenie do kogo dokładnie chcemy dotrzeć z naszym przekazem reklamowym. Do swoich potrzeb dostosować możemy między innymi wiek, poziom wykształcenia, miejsce zamieszkania, średnie zarobki, czy upodobania konsumentów, dzięki czemu mamy świadomość, że przeznaczone na marketing pieniądze nie zostaną zmarnowane, a treść promocyjna trafi do osób, które mogą faktycznie być nią zainteresowane lub też już od pewnego czasu bezskutecznie poszukiwały danego produktu czy usługi.

Na plus marketingu internetowego przemawia także jego elastyczność i znaczne możliwości dywersyfikacji. Nie musimy bowiem decydować się na wyłącznie jedno źródło komunikacji z potencjalnymi klientami. Jak mówi Magdalena Namysł – Świerta reprezentująca wykreuj.pl; „Poza portalami społecznościowymi możemy do nich docierać także poprzez e-mail, kampanie remarketingowe, czy reklamy typu Pay-per-Click, czego standardowe techniki marketingowe nie przewidują.”

Z punktu widzenia przedsiębiorcy w marketing internetowy warto zainwestować także dlatego, że daje on dokładny pogląd na skuteczność prowadzonych działań oraz pozwala wprowadzić daleko idące zmiany w kampanii nawet w trakcie jej trwania. Nic nie stoi bowiem na przeszkodzie, aby sprawdzić, czy stworzone jednostki reklamowe są skuteczne, czy docierają do odpowiedniej grupy odbiorców, jak również czy generują konwersje, a więc zachęcają konsumentów do skorzystania z usług prowadzonego przedsiębiorstwa lub zakupu towarów w sklepie. Obserwacja danych analitycznych może pozwolić wyciągnąć daleko idące wnioski, co z kolei może przełożyć się bezpośrednio na prowadzenie w przyszłości jeszcze lepszych oraz przynoszących jeszcze bardziej satysfakcjonujące rezultaty przedsięwzięć stricte marketingowych.

Czy rzeczony sposób promocji ma jakiekolwiek wady? Jedyną wartą uwagi są koszty, jakie kampania promocyjna prowadzona w Internecie może wygenerować, szczególnie jeżeli jest ona prowadzona w co najmniej kilku kanałach jednocześnie. Niemniej jednak, podobnie jak wszystkie inne opcje kampanii, tak i budżet może być modyfikowany oraz dostosowywany do potrzeb i możliwości przedsiębiorcy. Wiele platform wprowadziło także model płatności jedynie za uzyskane wymierne efekty, nie natomiast za sam fakt prowadzenia kampanii. Jeżeli więc chcemy, aby zarządzana przez nas działalność biznesowa zyskała rozgłos oraz zaczęła wyróżniać się na tle konkurencji, jak najbardziej powinniśmy zainteresować się działaniami z zakresu marketingu internetowego!

Projektowanie stron internetowych – wersja mobilna czy responsywna?

0
Projektowanie stron internetowych

Ruch mobilny stale rośnie – coraz więcej osób korzysta z Internetu na ekranach tabletów i smartfonów. Są one dostępne w każdej chwili, co pozwala w przerwie pomiędzy zajęciami, w autobusie, na przystanku czy innym wolnym czasie sprawdzić pocztę, zarezerwować bilety na wycieczkę, zrobić przelewy w banku, poszukać telefonu do potrzebnego fachowca, zamówić coś w sklepie internetowym. To sprawia, że właściciele tradycyjnych witryn, którzy chcą wykorzystać ten ogromny potencjał, muszą przebudować swoje strony. Projektowanie stron internetowych obejmuje wersje responsywne oraz mobilne. Czym tak naprawdę różnią się te dwa rozwiązania i które z nich jest korzystniejsze?

Korzystna prezentacja na targach kluczem do sukcesu firmy

0
Korzystna prezentacja na targach kluczem do sukcesu firmy

Problem pokazania swojej oferty i przedstawienia jej w taki sposób, żeby mogła się ona wyróżnić na tle ofert konkurencyjnych to problem stary jak świat. Mamy oczywiście całe mnóstwo możliwości w postaci różnorodnych form reklamowych, ale jedną z najbardziej skutecznych jest bez wątpienia zaprezentowanie swojej oferty ma branżowych targach.

Przewaga tej formy reklamy nad pozostałymi polega przede wszystkim na tym, że na targi zjeżdżają się klienci zainteresowani akurat tą konkretną branżą, której impreza dotyczy. Na tego typu wydarzeniach można nie tylko pozyskać nowych klientów, ale również dostawców i co najważniejsze zdobyć wiedzę dotyczącą konkurencji i nowości jakie ostatnio pojawiły się w interesującym nas temacie.

To jak się zaprezentujemy podczas konkretnego wydarzenia zależy w głównej mierze od stoiska na targi jakim dysponujemy. Stoiska wystawiennicze mogą być bardzo różne i bardzo wiele zależy nie tylko od naszej branży, ale również od kreatywności, przestrzeni, jaką będziemy dysponować i oczywiście od pomysłów, jakie mamy na zaprezentowanie swojej oferty.

Stoiska targowe od expotextil.pl z pewnością rozwiążą część naszych problemów związanych z możliwością pokazania się na wydarzeniu branżowym. Przede wszystkim wyróżniają się tym, że są modułowe, co pozwala na wiele możliwości konfiguracji. Dzięki temu nadają się do wielokrotnego zastosowania na różnych imprezach.

Jest to rozwiązanie szczególnie istotne dla firm, dla których targi to chleb powszedni i w ciągu roku wielokrotnie prezentują swoją ofertę na takich wydarzeniach. Dzięki modułowości i możliwości dopasowywania do różnych warunków i przestrzeni, można je zaadaptować praktycznie za każdym razem.

Nawet jeśli tego byłoby mało i mamy jakieś szczególne wymagania dotyczące naszego stoiska wystawienniczego, to w expotextil otrzymamy całe niezbędne wsparcie. Od porad doświadczonych fachowców, aż po projekty i wykonanie dość nietypowych, indywidualnych konstrukcji pasujących do naszej specyfiki i jednocześnie spełniające wymagania organizatorów imprezy.

Najlepsze pomysły na biznes w sieci

0
Najlepsze pomysły na biznes w sieci

Niegdyś założenie biznesu online mogło stanowić nie lada problem. Na szczęście stały rozwój technologii wprowadza wszelkie udogodnienia, dzięki którym niemalże każdy z nas może założyć własną firmę internetową. Jednak, jakie rodzaje działalności online są najbardziej opłacalne? Sprawdź najlepsze pomysły na biznes w sieci.

Szkolenia online

Prowadzenie wszelkiej maści kursów stało się popularne już nie tylko w formie stacjonarnej. Różnorodne szkolenia online zyskują serca coraz większej liczby osób nie tylko ze względu na konkurencyjne ceny, ale przede wszystkim z powodu wygody i komfortu. Webinaria pozwalają na pozyskanie odpowiedniej wiedzy w wybranego zakresu bez wychodzenia z domu. Niekonieczne jest dojeżdżanie w umówione miejsce, aby uczestniczyć w zajęciach. Obecnie z kursu możemy skorzystać przebywając w dowolnym miejscu na świecie. Na rynku pojawia się coraz więcej firm prowadzących kursy online, jednak nie oznacza to, że duża konkurencja całkowicie zamyka nam drzwi do prowadzenia biznesu. Ustal temat, na którym znasz się doskonale i do dzieła! W końcu webinaria są coraz bardziej pożądane wśród kursantów.

Tworzenie stron internetowych

Projektowanie stron to w dzisiejszych czasach jedna z dziedzin pracy online, która stała się najbardziej popularna Współcześnie prowadzenie firmy bez witryny www nie ma racji bytu, gdyż efektywność każdego biznesu opiera się o działania marketingowe w sieci. Tworzenie stron internetowych opiera się nie tylko o zakładanie witryny, ale również projektowanie szaty graficznej, pozycjonowanie w sieci itp.

Sklep internetowy

Konkurencja jest już dość spora, ale nadal znajdziemy wiele nisz, w których można znaleźć klientów na nasz towar. Przy założeniu sklepu ważna jest odpowiednia analiza konkurencji i potencjału towaru, który chcemy sprzedawać. Warto też zaczynać małymi krokami – nie musisz inwestować w drogie oprogramowanie. Możesz skorzystać z gotowych rozwiązań sklepów pudełkowych, czyli płatnych w abonamencie miesięcznym. Więcej o rozwoju i promocji sklepu dowiesz się tutaj – https://carted.pl/poradniki/promocja-i-marketing-internetowy-sklepu-ecommerce/.

Copywriting

Jedną z podstawowych działalności online jest pisanie tekstów na strony internetowe w zakresie copywritingu. Jeśli chcesz rozwinąć swoje skrzydła w tej dziedzinie, musisz posiadać umiejętność ciekawego pisania na dane tematy. Przyciągnij swoją treścią innych, a biznes będzie przynosił coraz większe efekty. Istotną rolę odgrywa tu również pisanie tekstów pod SEO, czyli optymalizację stron internetowych, zaznacza właściciel agencji carted.

Sprzedaż zdjęć

Strony takie jak Shutterstock i Fotolia umożliwiają sprzedaż zdjęć dla szerokiego grona odbiorców, między innymi na strony internetowe i do książek. To proste rozwiązanie dla osób będących pasjonatami fotografii, a zarazem dla tych, którzy chcieliby zarobić na swoim hobby. Jeśli robisz piękne zdjęcia, a fotografia to zajęcie, które pochłania się na długi czas, możesz skorzystać z takiej formy zarobku, która jednocześnie umożliwi Ci rozwój własnych umiejętności.

A71… Zgłoś się!

0
Samsung Galaxy A71

Wiele wskazuje na to, że jeszcze trochę poczekamy na premierę nowego średniaka od Samsunga. Nadal też nie za wiele o nim wiemy.

Na podstawie informacji, których już jesteśmy w posiadaniu możemy jednak przyznać że Samsung Galaxy A71 będzie swego rodzaju łącznikiem między flagowcami koreańskiego producenta a jego niskopółkowymi modelami. Mamy tu kilka podobieństw do droższych smartfonów. Zamiast klasycznego notcha, na ekranie, śladem flagowego Note 10 znajdziemy panel Infinity-O, czyli mały otwór służący nam za przedni aparat do selfie (32Mpx). Jest to zapewne próba ujednolicenia wyglądu nowych propozycji od Samsunga – z tym samym rozwiązaniem spotkamy się także w przypadku Galaxy A51, na premierę którego zresztą również czekamy. Taki wybór nie każdemu zapewne przypadnie do gustu, ale producenci raczej będą już dążyć do tego, by aparaty w telefonach były możliwie jak najbardziej schowane by nie zasłaniać lub po prostu nie szpecić niepotrzebnie ekranu.

Ekran wykonany w technologii Super Amoled będzie miał prawdopodobnie 6,7 cala – będzie on zatem nieznacznie większy od A51. Za to wzorem A51, ramki wyświetlacza zostały mocno uszczuplone a czytnik linii papilarnych zintegrowano z ekranem. Co do samych brzegów – niektórych zapewne ucieszy fakt, że w tym modelu nie zdecydowano się na zaokrąglone krawędzie.

Na tyle urządzenia znajdziemy dość sporych rozmiarów prostokątną wyspę z poczwórnym aparatem głównym. Prawdopodobnie główna matryca będzie posiadać 48Mpx, do tego obiektyw szerokokątny 12Mpx i tych samych parametrów teleobiektyw a całości dopełni najpewniej sensor ToF 3D. Dla niewtajemniczonych: kamera ToF pozwala na wielopunktowy pomiar odległości obiektów od aparatu. Technologia ta pozwala nie tylko na wykonywanie zdjęć z dużą głębią ostrości ale też wpływa na jakość działania funkcji wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość. Podobnych parametrów spodziewamy się po Galaxy A51, z tym że tam zamiast ToF, znajdziemy 5Mpx kamerkę do pomiaru ostrości głębi.

A71 będzie wspomagany w jednej wersji przez Snapdragon 675 w połączeniu z 8GB pamięcią RAM, a w drugiej będzie to Exynos. Jednej i drugiej towarzyszyć będzie bateria o pojemności 4500mAh z szybkim ładowaniem 25W. Jest to o 500mAh więcej niż w modelu A51, ale mamy tutaj do czynienia z większym ekranem więc taka pojemność nie powinna nikogo dziwić – większy wyświetlacz pobiera więcej energii.
Nowy telefon będzie zaopatrzony w system operacyjny Android 10, prawdopodobnie z interfejsem OneUI.

Sporą część ludzi ucieszy na pewno fakt, że Samsung w tym modelu nie zrezygnował z gniazda 3.5mm – wszyscy ci, którzy z jakiegoś powodu nie przepadają za bezprzewodowymi słuchawkami mogą odetchnąć z ulgą. Gniazdo zostało umiejscowione na dolnej ramce.

Jeden z holenderskich sklepów przez przypadek ujawnił sugerowane ceny obu produktów. O ile cena A51 będzie zbliżona do swojego poprzednika, tak Samsung Galaxy A71 prezentuje się odrobinę drożej. Jego poprzednik kosztował 1799 zł a za nowszą wersję zapłacimy około 2010 zł. Różnica w cenie z całym prawdopodobieństwem wynika głównie z różnic w parametrach dotyczących aparatu i przedniej kamery. Są to jednak tylko spekulacje. Na 100% będziemy wszystkiego pewni, gdy smartfon trafi w końcu do sklepów, a tego spodziewamy się dopiero na wiosnę 2020 roku. Dobra wiadomość dla niecierpliwych – A51 trafi do oficjalnej sprzedaży prawdopodobnie jeszcze z końcem 2019 roku.

Planowanie produkcji z systemem APS

0
Planowanie produkcji z systemem APS

Planowanie produkcji tylko z pozoru wydaje się prostym zadaniem. Tym bardziej, że nie jesteśmy w stanie zapobiec wszystkim nieprzewidzianym sytuacjom, które mogą się wydarzyć. Konieczność natychmiastowej zmiany planu produkcji stanowi duży problem nawet dla doświadczonych planistów. Dlatego właśnie wiele firm postawiło na wdrożenie nowoczesnego systemu APS.

Czym jest system APS?

System APS to oprogramowanie, które wykorzystuje algorytm sztucznej inteligencji. Dzięki temu system jest w stanie zaplanować produkcję, kierować pracownikami, zmienić plan produkcji w nagłej sytuacji, jak również zaalarmować użytkownika w przypadku pojawienia się określonego ryzyka. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ w większości zakładów sytuacje „awaryjne” zdarzają się na co dzień. Możemy do nich zaliczyć chociażby pilne zamówienie, które wymaga natychmiastowej korekty planu produkcyjnego.

Na czym polega planowanie produkcji przez APS?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, system APS odpowiada za planowanie produkcji w zakładzie. Co istotne, system może obsługiwać dowolny typ produkcji w tym przede wszystkim:

  •         Sekwencyjną
  •         Liniową
  •         Jednostkową
  •         Małoseryjną
  •         Seryjną
  •         Masową

Oprócz tego system APS umożliwia przygotowanie planu obejmującego montaż, prace projektowe i budowlane, jak również prace służb serwisowych. Funkcja planistyczna pozwala na szybkie i sprawne przeplanowanie procesu produkcji za pomocą kilku kliknięć. System w tym czasie dokonuje analizy dziesiątek zmiennych oraz różnego rodzaju wyjątków. Program uwzględnia terminy, ludzi, harmonogram zmian, dostępność surowców i narzędzi, wydajność poszczególnych stanowisk, technologie, a nawet plan urlopów.

Na czym polegają symulacje What-If?

Symulacje What-If, które są jedną z funkcjonalności systemu APS, umożliwiają obniżenie do minimum ryzyka związanego z produkcją. Istnieje możliwość zadania systemowi dowolnych zmiennych, na podstawie których wykona stosowną symulację. Dzięki temu w mgnieniu oka można sprawdzić jaki wpływ na produkcję będzie miał zakup nowej maszyny czy zatrudnienie określonej liczby pracowników. Ponadto system pozwala na symulację zmiany kolejności zleceń pod kątem zapotrzebowania na surowce i siłę roboczą. Wszystko to w wyniku kilku kliknięć myszką.

Jak obliczyć zapotrzebowanie materiałowe i ludzkie?

Zachowanie płynności i wydajności produkcji zależy przede wszystkim od zasobów ludzkich oraz dostępności surowców. Idąc dalej, ciągłość produkcji jest zależna od:

  •         Minimalnych stanów magazynowych surowców, materiałów i półproduktów
  •         Konfiguracji zmian pracowniczych i brygad
  •         Macierzy uprawnień
  •         Aktualizacji danych w czasie rzeczywistym

Kontrola tych elementów przez człowieka byłaby potężnym wyzwaniem. APS system aktualizuje te informacje na bieżąco, alarmując w przypadku zagrożenia ciągłości i wydajności produkcji.

System planowania produkcji APS to prawdziwy kombajn posiadający wręcz niezliczoną liczbę funkcjonalności i zastosowań. Oprócz planowania produkcji pozwala również analizować opłacalność kooperacji z podwykonawcami oraz kontrolować ich działania. Jest to z pewnością narzędzie, bez którego trudno obejść się w nowoczesnej firmie.

Jak zrobić stronę internetową?

0
Jak zrobić stronę internetową

Rozwój branży e-commerce, czyli branży handlu internetowego przyczynił się do tego, że coraz więcej osób myśli o spróbowaniu swoich sił w tym biznesie. Rynek e-commerce został wyceniony na około 40 miliardów w Polsce zeszłego roku, co naprawdę może robić wrażenie. Dlatego też wiele osób decyduje się na otwarcie własnego sklepu internetowego. Takie rozwiązanie daje nieograniczone możliwości zarabiania pieniędzy, ponieważ sklepów internetowych możemy prowadzić dowolną ilość. Ponadto e-commerce jest zajęciem na swój sposób prestiżowym, ponieważ pozwala na pracę z dowolnego miejsca na ziemi, mając do dyspozycji jedynie laptopa z dostępem do internetu.

Bardzo dużą zaletą prowadzenia sklepu internetowego jest brak formalności, które wiążą się z prowadzeniem stacjonarnego sklepu. Formalności te często bywają zupełnie niezwiązane z biznesem, który prowadzimy. Mowa oczywiście o formalnościach związanych, np. z wynajęciem lokalu. W przypadku prowadzenia sklepu internetowego nie musimy martwić się takimi rzeczami, w związku z czym możemy prowadzić kilka sklepów jednocześnie. Do tworzenia sklepów internetowych używa się oprogramowania sklepowego, czyli tzw. programów CMS. Jest to rozwiązanie niezwykle wygodne, jednak posiada ono wiele wad.

Pierwszą z nich jest konieczność przedłużania abonamentu co miesiąc, ponieważ w innym wypadku nasz sklep przestanie działać. Wszystkie dane naszego sklepu są bowiem przechowywane na platformie, za którą co miesiąc musimy zapłacić. Dlatego też możemy w każdej chwili stracić dostęp do danych naszego sklepu internetowego, jeśli nie opłacimy subskrypcji. Kolejną wadą tego typu rozwiązania jest brak możliwości stworzenia sklepu na rynek polski.

Jak zrobić stronę internetową?

Jak widać, oprogramowanie sklepowe mimo swojej wygody, posiada również kilka wad, dlatego lepiej rozważyć inne możliwości. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie sklepu internetowego w oparciu o narzędzie WordPress oraz powiązaną z nim wtyczkę WooCommerce. WordPress to system zarządzania treścią, dzięki któremu możemy w prosty sposób dodawać oraz edytować treści na naszej stronie internetowej. Można powiedzieć, że jest to narzędzie, które pozwala stworzyć naszą stronę internetową od podstaw, bez konieczności znajomości skomplikowanych języków programowania. WooCommerce to z kolei wtyczka, która pozwala na dodawanie produktów do sklepu internetowego, tworzenie cen, promocji oraz dodawanie procesorów płatniczych.

W internecie możemy znaleźć całą masę płatnych kursów dotyczących obsługi WordPressa i uważam, że warto zainwestować swoje pieniądze w to, aby nauczyć się sprawnie korzystać z tego narzędzia, ponieważ raz nabyta wiedza będzie służyła nam przez wiele lat. Dzięki umiejętności tworzenia stron przy pomocy WordPressa możemy nawet znaleźć zatrudnienie jako osoba specjalizująca się w tej dziedzinie, co otwiera przed nami różne możliwości. Jeśli jednak nie chcemy wydawać pieniędzy na naukę WordPressa, to w internecie możemy znaleźć darmowe poradniki, dzięki którym nauczymy się, na przykład, jak założyć bloga na wordpress.

Zakładanie bloga na WordPress

Blog jest jednym z najprostszych typów strony internetowej i można go założyć bardzo szybko, dlatego też wiele poradników zostało stworzonych właśnie w oparciu o tworzenie bloga. Sam WordPress wśród blogerów uznawany jest za narzędzie absolutnie niezbędne. Istnieje kilka serwisów, dzięki którym obsługa WordPressa może stać się dla nas dużo prostsza. Jednym z nich jest serwis stworzycstrone.pl. Znajdziemy tam wiele ciekawych porad dotyczących tworzenia stron internetowych.

Dzięki tej stronie dowiemy się na przykład jak wybrać domenę lub jak zainstalować WordPressa. Najważniejsze jest jednak to, że znajdziemy tam poradnik krok po kroku jak zrobić własną stronę www. Jest to obszerny, prawie 40 minutowy film, w którym wytłumaczone są wszystkie zagadnienia dotyczące obsługi WordPressa oraz pokazany jest proces tworzenia strony od momentu wybrania motywu, aż do chwili stworzenia w pełni funkcjonalnej strony internetowej. Tworzenie strony na wordpressie z pomocą stworzycstrone.pl może okazać się świetnym rozwiązaniem dla wielu początkujących osób.

ZOBACZ TEŻ