Dom mediowy a agencja reklamowa – różnice

Agencja reklamowa, marketingowa, interaktywna, ale też dom mediowy – te terminy mogą być mylące dla osoby bez wiedzy w dziedzinie reklamy. Czym dokładnie różnią się one pomiędzy sobą?

Współcześnie reklama rozwija się w zawrotnym tempie. Ciągle pojawiają się nowe metody pozwalające na jeszcze skuteczniejsze dotarcie do odbiorców. W ślad za nowościami idzie także nowe słownictwo, z którym trudności mogą mieć nawet te osoby, które stykają się z branżą marketingową na co dzień.

Jednym z przykładów jest tutaj dom mediowy, który jest całkowicie inną agencją marketingową niż zwykła agencja reklamowa czy interaktywna. Jakie różnice zachodzą pomiędzy tymi dwoma agencjami skupionymi na promocji?

Dom mediowy

Domem mediowym określa się agencję, która skoncentrowana jest głównie na zakupie mediów, a precyzyjnie na zakupie czasu i przestrzeni reklamowej w mediach takich jak prasa, telewizja czy radio. Usługi domów mediowych polegają też na negocjacjach z mediami w imieniu klientów oraz na prowadzeniu szeregu analiz wspierających wyniki reklamowe.

Domy mediowe wyodrębniły się z agencji reklamowych wskutek rozwoju marketingu i skupiły się właśnie na zakupie mediów, pośrednicząc pomiędzy mediami a reklamodawcami, którymi także mogą być agencje reklamowe występujące w imieniu swoich klientów.

Niektóre domy mediowe oferują również usługi w ramach marketingu internetowego, na przykład agencja codemedia.pl.

Agencja reklamowa

Z kolei agencje reklamowe zajmują świadczeniem usług mających na celu projektowanie, wdrażanie oraz kontrolowanie działań marketingowych w różnych mediach, w tym także w internecie – mowa wtedy o agencjach interaktywnych, na przykład jak codemedia.pl. Także agencje reklamowe mogą zajmować się prowadzeniem usług w ramach reklamy zewnętrznej – outdoorowej.

Do agencji reklamowej udajemy się wtedy, gdy chcemy uzyskać kompleksową reklamę w wybranym medium. Gdy zachodzi konieczność zakupu mediów, agencja ta będzie mogła zwrócić się potem do domu mediowego, za pośrednictwem którego będzie możliwe wykupienie czasu i przestrzeni do prezentacji przygotowanej reklamy.

[Głosów:8    Średnia:1.1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here