Pozycjonowanie stron i sklepów – lokalnie lub szeroko

Jeśli ktoś chce dotrzeć ze swoją oferta do internautów, a jednocześnie zależy mu, żeby nie mieli oni wrażenia, że stali się odbiorcami natrętnego marketingu, dobrym sposobem będzie pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki działaniom SEO witryny pojawiają się wyżej w wynikach organicznych i w ten sposób trafiają nawet do osób niechętnych linkom sponsorowanym.

Pozycjonowanie lokalne – szansa dla lokalnych biznesów

Istnieje mit, że pozycjonowanie stron nie jest dla małych firm działających tylko w jednym mieście lub w jego okolicach. To nieprawda. Firmy pozycjonerskie mają rozwiązania korzystne również dla takich przedsiębiorstw. Służy temu pozycjonowanie lokalne, czyli techniki SEO obliczone na zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwań powiązanych z daną miejscowością, regionem lub – o czym nie każdy pamięta – dzielnicą miasta.

Co bardzo ważne, takie podejście uwzględnia nie tylko dbanie o widoczność w Google po wpisaniu fraz zawierających dopisek w postaci nazwy miejscowości, lecz również w przypadku, gdy wyszukiwarka sama z siebie dopasowuje wyniki do wykrytej przez siebie lokalizacji osoby poszukującej informacji.

Warto też zauważyć, ze działanie takie jest bardziej kompleksowe i uwzględnia również poprawę widoczności w Mapach Google, z których często korzystają osoby szukające czegoś w danej okolicy.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – dobry sposób na sprzedaż

Inaczej sprawa wygląda gdy chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego. W tym przypadku mało kto ma wątpliwości co do tego, ze to dobry sposób na rozwijanie biznesu. Trzeba jednak pamiętać, że pozycjonowanie sklepu powinno zostać przeprowadzone w umiejętny sposób. Najlepiej poprzedzić je staranną analizą słów kluczowych, wybraniem konkretnych fraz i przetestowaniem ich w ramach kampanii linków sponsorowanych. Uzbroiwszy się w tę wiedzę można działać znacznie efektywniej.

Co istotne, zamiast skupiania się na grupie fraz, można sięgnąć również po pozycjonowanie long tail, czyli inaczej mówiąc pozycjonowanie szerokie. Przy taki podejściu pozycjonowanie sklepów opiera się o takie zoptymalizowanie sklepu, aby w połączeniu z odpowiednią strategią linkowania zaczął być widoczny na wielu frazach niszowych, często bardzo rozbudowanych, na przykład zawierających doprecyzowanie oczekiwań wyszukującego.

Pozycjonowanie różnych CMSów

Należy zaznaczyć, że różne CMSy do optymalizacji pod kątem pozycjonowania są dostosowane w bardzo różnym stopniu. Co więcej, sam proces optymalizacji przebiega w różny sposób. Część z nich ma bardzo duże możliwości w tym zakresie, jak chociażby PrestaShop, WordPress, czy wordpressowa wtyczka WooCommerce, która zmienia stronę w sklep internetowy. Niektóre, jak Magento, pomimo dużych możliwości, wymagają także odpowiedniej wiedzy, aby niezależnie od optymalizacji z punktu widzenia SEO, zadbać także o wydajność.

Warto mieć to na względzie już przy budowaniu samej strony i skonsultować wybór CMSa z agencją pozycjonującą. Na szczęście nawet jeśli to nie nastąpi, w większości przypadków pozycjonerzy mogą pomóc prowadzić prace optymalizacyjne również na już istniejącej stronie.

Źródło: widoczni.com

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here