Pozycjonowanie strony internetowej

Każdego roku w Internecie przybywa stron internetowych i sklepów online. Każda z witryn walczy z pozostałymi o uwagę odbiorców. Prowadząc biznes w sieci nie sposób zaniedbać tak istotnej kwestii, jaką jest jak najszersze dotarcie do nowych osób. Pozycjonowanie strony internetowej to szereg działań, które ułatwią Twojej witrynie lepsze zaistnienie w świadomości użytkowników i zwiększą szansę na zdobycie nowych klientów.

Czym jest skuteczne pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron stanowi szereg działań, związanych z zapewnieniem witrynie internetowej jak najwyższej pozycji i – co się z tym wiąże – widoczności w sieci. Na pozycjonowanie stron www składa się wiele różnych czynności, takich jak optymalizacja strony internetowej, w tym jej kodu, określana jako SEO (Search Engine Optimization), jak też link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych. Link building może się odbywać poprzez publikację artykułów sponsorowanych, nawiązywanie współpracy w ramach tworzenia wpisów blogowych z inną marką, ale także za sprawą zapleczy. Status indeksowania danej strony www w wynikach wyszukiwania Google można sprawdzić za pomocą narzędzia Google Search Console.

Content marketing i słowa kluczowe – w jaki sposób pomagają w pozycjonowaniu?

Wartościowe treści strony w dużej mierze odpowiadają za to, że dana witryna cieszy się dobrą reputacją, jest pomocna użytkownikom, a tym samym wysoko windowana w wynikach wyszukiwania. Idealnie napisane treści na stronę www z jednej strony zaspokajają potrzeby internautów, z drugiej zaś spełniają kryteria algorytmów Google. Istotnym elementem działań agencji SEO jest zadbanie o odpowiednio przygotowane treści. Nierzadko specjaliści SEO wskazują copywriterom optymalne słowa kluczowe, które powinny zawierać pisane przez nich teksty. Frazy mogą być użyte w sposób uzasadniony z uwagi na częstość ich wpisywania i wyszukiwania przez internautów. Strategia stosowania słów kluczowych może dotyczyć pozycjonowania na tak zwany długi ogon (long tail), które sprawdza się w przypadku firm działających w wyjątkowo konkurencyjnych i silnie obecnych w Internecie branżach.

W jaki sposób zdobyć nowych odbiorców?

Skutecznym sposobem na przyciągnięcie nowych odbiorców i zwiększenie ruchu na stronie może być email marketing. Warto zadbać o to, aby treści wysyłane na skrzynkę potencjalnych klientów wiązały się dla nich z uzyskaniem jakiejś korzyści – na przykład z wartościową wiedzą czy dostępem do atrakcyjnej, przedpremierowej oferty. Mailing i newsletter może być również źródłem tańszych zakupów – przesłany tymi drogami kod rabatowy z pewnością ucieszy niejednego odbiorcę i przekona do zakupów tych niezdecydowanych.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here