Jeżeli prowadzisz jakąś firmę, to zapewne wiesz jak bardzo ważny jest jej marketing oraz dobra reklama. Oczywiście możesz sam zająć się promocją swojego przedsiębiorstwa, ale najlepiej zatrudnić do tego specjalistę ds marketingu. Taki pracownik będzie wiedział najlepiej czym się zająć i jaki odpowiedni plan promocji przygotować.

Specjalista ds marketingu na pewno będzie chciał założyć stronę internetową Twojego przedsiębiorstwa. Taka strona www powinna być prowadzona rzetelnie oraz systematycznie. Powinna znajdować się tam zawsze aktualna oferta firmy oraz aktualności dotyczące jej działania. Strona powinna być przejrzysta oraz nowoczesna.
Zapewne specjalista ds marketingu wprowadzi informacje o przedsiębiorstwie do wszelakich katalogów firm, które można znaleźć w internecie. W takich katalogach będą znajdowały się najważniejsze informacje dotyczące firmy. Poza profilem działalności i godzinami otwarcia znajdzie się tam również adres oraz dane kontaktowe.
Taki specjalista ds marketingu pomyśli także na pewno o założeniu fanpage’a na Facebooku. Fanpage firmy powinien być prowadzony w sposób regularny oraz interesujący. Uwagę powinien skupiać ciekawymi grafikami oraz zdjęciami. Posty nie powinny składać się ze zbyt dużej ilości tekstu, ponieważ mało który użytkownik będzie chciał czytać takie długie teksty. Na takim fanpage’u często będą pojawiały się przeróżne komentarze oraz wiadomości, na które trzeba odpisywać regularnie i merytorycznie.
Prawdopodobnie specjalista ds marketingu pomyśli także o założeniu firmowego Twittera oraz Instagrama. Profile na tych portalach społecznościowych powinny być również prowadzone w sposób ciekawy oraz systematyczny. Pamiętaj, że na Instagramie kluczem do sukcesu są ciekawe zdjęcia oraz grafiki opatrzone odpowiednimi hasztagami. Natomiast posty na Twitterze powinny być zwięzłe oraz merytoryczne ze względu na określoną ilość znaków w jednym poście. Dobrze prowadzone profile w mediach społecznościowych powinny zaowocować odpowiednimi wynikami sprzedaży.
Specjalista ds marketingu Twojego przedsiębiorstwa zapewne pomyśli także o wykorzystaniu bazy mailingowej w celu zainteresowania ofertą klientów. Bazę mailingową można stworzyć samemu na bazie własnych klientów albo kupić gotową bazę potencjalnych klientów. Na maile z takiej bazy możemy wysyłać newslettery oraz wszelkie ważne informacje dotyczące działalności i oferty naszej firmy.
Zapewne specjalista ds marketingu zatrudniony w naszej firmie pomyśli także o wykorzystaniu serwisów ogłoszeniowych. Takie serwisy są niezwykle popularne wśród internautów. Warto, aby w takich serwisach znalazła się reklama i ogłoszenia naszej firmy. Takie ogłoszenia powinny być bardzo ciekawie skonstruowane, aby zainteresowały naszych potencjalnych klientów. Oczywiście w takim ogłoszeniu mogą znaleźć się także zdjęcia albo grafiki, dlatego warto zwrócić uwagę na dobrej jakości obrazy.
Nasz specjalista ds marketingu poza reklamą w internecie na pewno będzie chciał wykorzystać standardowe metody promocji. Na pewno będzie chciał zaprojektować i wydrukować plakaty oraz ulotki. Takie artykuły reklamowe powinny być zaprojektowane w sposób interesujący oraz profesjonalny. Dobre ulotki i plakaty powinny zainteresować naszych potencjalnych klientów. Ulotki mogą być rozdawane bezpośrednio przez hostessy albo wkładane do skrzynek pocztowych mieszkańców terytorium, które jest w kręgu naszych zainteresowań.
Dobry specjalista ds marketingu zapewne pomyśli także o reklamie w prasie. Gazety nadal są bardzo cennym źródłem informacji dla przeciętnego człowieka, dlatego warto umieszczać reklamę w tego typu miejscach. Reklamę warto umieszczać w czasopismach, które skierowane są do naszej potencjalnej grupy docelowej.
Prawdopodobnie specjalista ds marketingu pomyśli także o specjalnych gadżetach reklamowych. Mogą to być długopisy, smycze na klucze, kubki albo przypinki. Takie gadżety muszą mieć na sobie logo naszej firmy. Mogą mieć także adres strony internetowej albo jakieś inne ważne dane, np. adres.
Każdy specjalista ds marketingu zajmie się także dobrym wizerunkiem firmy, w której jest zatrudniony. Zadba o dobrą reklamę, a także będzie wiedział jak zareagować na jakieś negatywne działania oraz zdarzenia ukierunkowane w dobre imię firmy, np. negatywna reklama konkurencji. Pamiętaj, że taki pracownik będzie najlepiej wiedział jak przeprowadzić odpowiednie działania promocyjne, dlatego warto zostawić mu pole do działania.
Skoro już wiesz na czym polega praca osoby zatrudnionej na stanowisku specjalista ds marketingu, to pora poszukać idealnego kandydata do tej pracy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułemail marketing
Następny artykułmarketing relacji

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here