W dobie XXI wieku marketing robi się coraz popularniejszy. W związku z tym zaistniała potrzeba studiów z marketingu.Wiele uczelni w Polsce proponuje młodym osobom studia z marketingu. Trzeba jednak najpierw wyjaśnić pojęcie marketingu.

Po raz pierwszy termin ten pojawił się w Stanach Zjednoczonych i oznaczał pewien sposób działania i zarządzania w firmie. Philip Kotler powiedział, że marketing: „to nauka i sztuka badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić oraz projektuje i promuje produkty i usługi”.

W trakcie wielu studiów z marketingu można mieć do czynienia z takimi przedmiotami nauczania jak: interpretacja utożsamiająca marketing jako czynności wspierające sprzedaż wyrobów i usług, które mają w swoim założeniu wpłynąć na nabywcę poprzez różne metody i techniki.
Marketing to przyjęcie orientacji na odbiorcę a zastąpienie orientacji na produkt. W marketingu skupiamy się nie tyle na potrzebach, ile na źródłach satysfakcji klienta. Studia z marketingu mają za zadanie przygotowanie specjalistów w zakresie prowadzenia działalności marketingowej, a zwłaszcza działań ze sfery badań rynku, komunikacji rynkowej, budowania trwałych relacji z klientami, sprzedaży, budowania wizerunku, zarządzania marką, wykorzystywania nowoczesnych technologii w biznesie.
Marketing to przede wszystkim interdyscyplinarny obszar wiedzy oraz aktywności praktycznej. Nie można zostać dobrym przedsiębiorcą bez zdobytej wcześniej wiedzy z zakresu marketingu.
Marketing czerpie i korzysta z doświadczenia z psychologii, socjologii, ekonomii, statystyki, rachunkowości, finansów, etnografii, a nawet także i z filozofii. Każdy marketer to osoba o wszechstronnej wiedzy i umiejętnościach.

Zdolności komunikacji, empatia, analityczne myślenie, umiejętność rozumienia zachowań innych ludzi, kreatywność, innowacyjność, podejmowanie ryzyka w biznesie, synteza doświadczenia i intuicji to tylko niektóre obszary kompetencji rozwijane w czasie zajęć w trakcie studiów z marketingu.
Studia z marketingu mają charakter interaktywny i projektowy.
W czasie studiów jest bardzo wiele zajęć w grupie, gier zespołowych, gier strategicznych czy też symulacji komputerowych.

Jaka praca nas czeka po studiach z marketingu?
W głównej mierze będzie to praca przy biurku, choć nie tylko. Trzeba się także nam przygotować na wszelkie wyjazdy do kontrahentów i klientów oraz uczestniczenie w rozmaitych wydarzeniach branżowych jak choćby np. targach, konferencjach, prezentacjach produktów itp.
Większość tych imprez jednak będzie trzeba nam organizować samodzielnie.
Przykładowe stanowiska pracy po studiach z marketingu to: specjalista ds. marketingu, specjalista ds. public relations, specjalista ds. mediów społecznościowych, specjalista ds. sprzedaży, czy też specjalista ds. SEO.
Branża marketingowa daje ogromne możliwości rozwoju, które są uzależnione od wielkości danej firmy, w której zostaniemy zatrudnieni oraz od naszego doświadczenia i dotychczasowych osiągnięć.
Specjaliści w tej branży z kilkuletnim stażem i z bogatym portfolio zrealizowanych projektów mogą liczyć na zarobki w wysokości nawet 8000 złotych netto.

Które studia z marketingu wybrać? Oto jest dobre pytanie.
Studia licencjackie, magisterskie, podyplomowe czy szkolenie?
W ciągu ostatnich kilku lat wzrosło ogromne zapotrzebowanie na nowe stanowiska, takie jak np. social media manager, którego tak bardzo potrzebują agencje wizerunkowe. Kolejnym argumentem są zarobki na tym stanowisku, które sięgają 5 tysięcy miesięcznie. Natomiast kierownik ds. marketingu zarabia średnio 7,6 tysięcy złotych brutto.
Wiele młodych osób stojących przed wyborem studiów, decyduje się na marketing właśnie głównie z powodu przyszłych, swoich zarobków.

Co zrobić, aby dobrze wybrać studia z marketingu?
Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę najlepszą uczelnię z wykwalifikowaną kadrą.
Osoby, które już działają w marketingu np. internetowym, czyli takie, które mają doświadczenie i pewną wiedzę, najlepiej jakby poszły one na studia podyplomowe.
Osoby kompletnie nieobeznane w temacie marketingu powinny wybrać się na studia licencjackie. Prawdą jednak jest, że każdy wie w czym się dobrze czuje i kim by chciał być w przyszłości. Nie jednokrotnie rzeczywistość pokazuje nam, że teoria a praktyka to całkiem dwie odrębne strefy nie zawsze umiejące się dobrze łączyć. Niewątpliwie jednak w dzisiejszych, współczesnych czasach studia z marketingu z roku na rok robią się coraz popularniejsze. Marketing daje nam ogromne możliwości rozwoju, pracy, awansu a nade wszystko godziwych pieniędzy. Warto choćby dla siebie samego interesować się marketingiem, jeśli na przykład skończyliśmy studia z innej dziedziny.
Wiedza z marketingu pozwala każdemu podejmować właściwe decyzje i zarządzać choćby nawet własnymi finansami.
Oby ta wiedza pozwoliła nam na realizację założonych przez nas celów zarówno teraz, jak i w przyszłości. Dążmy do tego, co ponadczasowe, co jeszcze nam nieznane i co niepowtarzalne.
Nie każdy może pozwolić sobie na studia z marketingu, ale na pewno każdy może z ciekawości interesować się zagadnieniami z dziedziny marketingu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here