Na co zwrócić uwagę wybierając wykonawcę strony internetowej? Praktyczne porady

Tylko duże firmy, agencje reklamowe i korporacje mają takie zasoby, by samodzielnie stworzyć swoją stronę internetową. Mało tego, często i tak postanawiają zlecić to na zewnątrz komuś, kto regularnie tworzy witryny i zna trendy webdesignerskie. Jak wybrać wykonawcę, by tego nie żałować, ale otrzymać finalny produkt wysokiej jakości?

Jakość strony wykonawcy

Jak wygląda stroną internetowa osoby/firmy, która ma wykonać naszą witrynę? To często wyraźny sygnał na temat tego, czego możemy się spodziewać. Jeśli wizytówka potencjalnego wykonawcy jest efektowna i dobrze zakodowana (warto samodzielnie sprawdzić responsywność czy czas ładowania strony), to dobry znak także dla nas!

Jakość kontaktu i odpowiedź na briefa

Jeśli przygotowujemy się do stworzenia strony internetowej, to musimy przygotować briefa i jej specyfikację. Wykonawca musi wiedzieć, co chcemy osiągnąć i za pomocą jakich funkcji. Dopiero taki dokument jest bazą wyceny.

Warto jednak zwrócić uwagę, jak agencja/freelancer kontaktuje się z nami po otrzymaniu briefa. Jak szybki jest kontakt? Czy osoba odpisuje/odpowiada merytorycznie? Czy pomaga w uzupełnieniu briefa? Tak z pozoru błahe elementy mogą być wyraźnym sygnałem tego, jak nasza współpraca będzie wyglądać w następny miesiącach.

Referencje i recenzje

To zawsze bardzo ważny element – z kim dany wykonawca pracował i kto go poleca? Im więcej dobrych ocen, tym większa pewność, że i w naszym przypadku powinno być dobrze.

Co ważne – niekoniecznie warto szukać recenzji od dużych marek. Często lepszymi referencjami jest udana współpraca z mniejszymi firmami. Duże przedsiębiorstwa często traktowane są priorytetowe, dlatego warto sprawdzić też podejście do tych mniejszych firm. Jeśli współpraca i w tym wypadku skończyła się wystawieniem pozytywnej recenzji, to nie mamy się czego bać.

Dotychczasowe realizacje

Portfolio powinno być kluczowym elementem strony internetowej wykonawcy. Jeśli stworzonego przez niego dla klientów witryny nam odpowiadają, to wiemy już, że dana agencja czy software house potrafią wykonać stronę lub sklep internetowy, który spełni nasze oczekiwania. Portfolio często może być także inspiracją dla naszego briefa.

Czas wykonania strony www

To kolejna kwestia, którą warto ustalić przed wyborem zleceniobiorcy. Często zależy nam na czasie, a dany wykonawca może mieć porezerwowane terminy. Jeśli my potrzebujemy witryny w ciągu miesiącu, a ktoś proponuje nam wykończenie jej w ciągu pół roku, to tym samym możemy być pewni, że to nie jest dobry dla nas wybór.

Kierując się tymi punktami macie dużą szansę, by wybrać wykonawcę, którego praca i jej czas Was zadowoli. To bardzo ważne zważywszy na to, że witrynę internetową zmienia się najczęściej co kilka lat – ten wybór może zadecydować o firmowej wizytówce i zaważyć na liczbie klientów pojawiających się w firmie przez długi czas. A z kolei zepsuta i źle zrobiona strona, to dużo problemów i modyfikacji, co z kolei wiąże się z dodatkowym generowaniem kosztów.

Chciałbyś stworzyć profesjonalną stronę internetową?

[Głosów:3    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here