wtorek, kwiecień 30, 2024

performance marketing

0

czeka..

Marketing relacji

0
marketing relacji

Marketing jest widziany jako relatywnie młoda dyscyplina nauki, stosowana przede wszystkim na fundamencie wykonywania działalności gospodarczej. Wsparcie marketingowe jest potrzebne dla osiągnięcia zysku w dziedzinie biznesu, w względnie jak najszybszym czasie. Marketing niezwykle wielokrotnie identyfikowany jest stricte z reklamą, lecz jest to wąskie rozumienie koncepcji marketingowej. Marketing jest bardziej systemem na łączność między spółką, nadawcą komunikatu marketingowego, i kontrahentem – jaki jest odbiorcą takiego komunikatu. Marketing nie jest dziedziną jednostajną. Pomiędzy innymi w jego obszarze wymienić można marketing relacji. Czym on jest oraz jak można go wykorzystać w praktyce?

Określenie marketingu relacji

Pod pojęciem marketingu relacji kryje się możliwość łączenia się przedsiębiorstwa z każdym, indywidualnym kontrahentem. Tematykę komunikatu może stanowić zestaw artykułów oraz usług oferowanych przez określoną spółkę. Celem, dla jakiego podejmowany jest marketing relacji, jest długotrwały, ciągły rozwój długoterminowej więzi między kontrahentem, i spółką oraz na odwrót, z korzyścią dla obu stron. Marketing relacji niezwykle wielokrotnie określany jest marketingiem partnerskim, marketingiem powiązań lub marketingiem związków.

Najistotniejszym elementem, na którym skupia się marketing relacji, jest stworzenie oraz podtrzymywanie relacji z kontrahentem. Zgodnie z poglądem mówiącym o tym, iż łatwiej oraz taniej podtrzymać wierność dotychczasowego odbiorcy, aniżeli pozyskać nowego nabywcę, marketing relacji faktycznie nabiera na znaczeniu oraz wydaje się być niezwykle korzystny. W marketingu relacji najistotniejszy jest klient, jaki na każdym etapie komunikacji pozostaje w centrum zainteresowania.

W czym objawia się marketing relacji?

W tym rozwiązaniu wychodzimy z założenia, iż nie wolno stosować tej samej wiadomości do wszystkich, ale tworzyć ją wedle wiedzy, jaką mamy o kliencie. Należałoby nawiązywać do wcześniejszych jego kontaktów z firmą, np. ostatnich zakupów i przedstawiać mu ofertę nawiązującą do jego zainteresowań. Niewątpliwie nie wolno przesadzić w epatowaniu klienta naszą wiedzą na jego temat – tak żeby nie wpaść w drugą skrajność oraz nie przestraszyć go niepotrzebną kontrolą. Marketing taki jest nakręcony na długotrwałe działania oraz długotrwałą relację.

marketing w firmie

Marketing relacji w praktyce

Marketingowi relacji potrzebuje jedynych możliwości dojścia. Taką drogą jest m.in. email, jaki zapewnia ogromne szanse personalizacji (nie tylko imieniem!), wybrania danej grupy klientów, przekazania im danych treści.

Czym różni się marketing relacyjny od pozostałych rodzajów marketingu?

W pozostałych wypadkach marketingu podkreśla się funkcję zespołu w tworzeniu relacje z kontrahentem, jednak marketing partnerski mocno połączony jest z marketingiem usług. Marketing relacyjny niezwykle wielokrotnie występuje w podobnym kontekście, co marketing interakcyjny (jaki z kolei w najbogatszy sposób czerpie z dużej palety badań marketingowych), gdyż w obu wypadkach niezwykle istotne jest podtrzymywanie długoterminowych relacji z klientem oraz bezpośredniego i nietrudnego kontaktu pomiędzy dwiema stronami. Marketing partnerski, więc właśnie relacyjny to przede wszystkim zmiana filozofii marketingowej połączonej z orientacją spółki na rynku, natomiast marketing interakcyjny (do jakiego można czasami zaliczyć marketing internetowy), wykorzystywany jest w kontekście bliskich więzi występujących pomiędzy pracownikami spółek i ich klientami.

marketing

Marketing relacji jako sposób na wyróżnienie się

Nim rozwinął się marketing relacji, spółki oferowały artykuły. Teraz sprzedaje się markę, i wraz z nią pełen pakiet wartości. Przedsiębiorstwa nie celują obecnie w portfele klientów, lecz w ich uczucia – ważne są wierność i szereg miłych skojarzeń z firmą. Jak zachęcić ludzi, aby kupili właśnie tenże napój gazowany, pomimo iż jest odpowiedni do masy pozostałych, i na dodatek kosztuje trochę więcej? Marketing relacji odpowiada: połącz go ze stylem życia. Klienci nabywają dane rzeczy nie z powodu tego, kim są, lecz kim chcą zostać.

Reasumując, łączność marketingowa przechodzi metamorfozę: od bezosobowego komunikatu przekazywanego przez przedsiębiorstwo, zawiadamiającego ewentualnego nabywcę o nowych artykułach, do personalizowanej, zindywidualizowanej, dwukierunkowej komunikacji umożliwiającej obieg informacji zarówno od spółki do odbiorcy, jak i od odbiorcy do przedsiębiorstwa. Warto interesować się potencjalnym klientem, gdyż może to przynieść korzystne rezultaty.

Specjalista ds marketingu

0
specjalista ds marketingu

Jeżeli prowadzisz jakąś firmę, to zapewne wiesz jak bardzo ważny jest jej marketing oraz dobra reklama. Oczywiście możesz sam zająć się promocją swojego przedsiębiorstwa, ale najlepiej zatrudnić do tego specjalistę ds marketingu. Taki pracownik będzie wiedział najlepiej czym się zająć i jaki odpowiedni plan promocji przygotować.

Specjalista ds marketingu na pewno będzie chciał założyć stronę internetową Twojego przedsiębiorstwa. Taka strona www powinna być prowadzona rzetelnie oraz systematycznie. Powinna znajdować się tam zawsze aktualna oferta firmy oraz aktualności dotyczące jej działania. Strona powinna być przejrzysta oraz nowoczesna.

Zapewne specjalista ds marketingu wprowadzi informacje o przedsiębiorstwie do wszelakich katalogów firm, które można znaleźć w internecie. W takich katalogach będą znajdowały się najważniejsze informacje dotyczące firmy. Poza profilem działalności i godzinami otwarcia znajdzie się tam również adres oraz dane kontaktowe.
Taki specjalista ds marketingu pomyśli także na pewno o założeniu fanpage’a na Facebooku.

Fanpage firmy powinien być prowadzony w sposób regularny oraz interesujący. Uwagę powinien skupiać ciekawymi grafikami oraz zdjęciami. Posty nie powinny składać się ze zbyt dużej ilości tekstu, ponieważ mało który użytkownik będzie chciał czytać takie długie teksty. Na takim fanpage’u często będą pojawiały się przeróżne komentarze oraz wiadomości, na które trzeba odpisywać regularnie i merytorycznie.
Prawdopodobnie specjalista ds marketingu pomyśli także o założeniu firmowego Twittera oraz Instagrama. Profile na tych portalach społecznościowych powinny być również prowadzone w sposób ciekawy oraz systematyczny. Pamiętaj, że na Instagramie kluczem do sukcesu są ciekawe zdjęcia oraz grafiki opatrzone odpowiednimi hasztagami. Natomiast posty na Twitterze powinny być zwięzłe oraz merytoryczne ze względu na określoną ilość znaków w jednym poście. Dobrze prowadzone profile w mediach społecznościowych powinny zaowocować odpowiednimi wynikami sprzedaży.

marketing

Specjalista ds marketingu Twojego przedsiębiorstwa zapewne pomyśli także o wykorzystaniu bazy mailingowej w celu zainteresowania ofertą klientów. Bazę mailingową można stworzyć samemu na bazie własnych klientów albo kupić gotową bazę potencjalnych klientów. Na maile z takiej bazy możemy wysyłać newslettery oraz wszelkie ważne informacje dotyczące działalności i oferty naszej firmy.
Zapewne specjalista ds marketingu zatrudniony w naszej firmie pomyśli także o wykorzystaniu serwisów ogłoszeniowych. Takie serwisy są niezwykle popularne wśród internautów. Warto, aby w takich serwisach znalazła się reklama i ogłoszenia naszej firmy. Takie ogłoszenia powinny być bardzo ciekawie skonstruowane, aby zainteresowały naszych potencjalnych klientów. Oczywiście w takim ogłoszeniu mogą znaleźć się także zdjęcia albo grafiki, dlatego warto zwrócić uwagę na dobrej jakości obrazy.

Nasz specjalista ds marketingu poza reklamą w internecie na pewno będzie chciał wykorzystać standardowe metody promocji. Na pewno będzie chciał zaprojektować i wydrukować plakaty oraz ulotki. Takie artykuły reklamowe powinny być zaprojektowane w sposób interesujący oraz profesjonalny. Dobre ulotki i plakaty powinny zainteresować naszych potencjalnych klientów. Ulotki mogą być rozdawane bezpośrednio przez hostessy albo wkładane do skrzynek pocztowych mieszkańców terytorium, które jest w kręgu naszych zainteresowań.
Dobry specjalista ds marketingu zapewne pomyśli także o reklamie w prasie. Gazety nadal są bardzo cennym źródłem informacji dla przeciętnego człowieka, dlatego warto umieszczać reklamę w tego typu miejscach. Reklamę warto umieszczać w czasopismach, które skierowane są do naszej potencjalnej grupy docelowej.

specjalista

Prawdopodobnie specjalista ds marketingu pomyśli także o specjalnych gadżetach reklamowych. Mogą to być długopisy, smycze na klucze, kubki albo przypinki. Takie gadżety muszą mieć na sobie logo naszej firmy. Mogą mieć także adres strony internetowej albo jakieś inne ważne dane, np. adres.

Każdy specjalista ds marketingu zajmie się także dobrym wizerunkiem firmy, w której jest zatrudniony. Zadba o dobrą reklamę, a także będzie wiedział jak zareagować na jakieś negatywne działania oraz zdarzenia ukierunkowane w dobre imię firmy, np. negatywna reklama konkurencji. Pamiętaj, że taki pracownik będzie najlepiej wiedział jak przeprowadzić odpowiednie działania promocyjne, dlatego warto zostawić mu pole do działania.
Skoro już wiesz na czym polega praca osoby zatrudnionej na stanowisku specjalista ds marketingu, to pora poszukać idealnego kandydata do tej pracy.

Email marketing

0
emaile

Email marketing jest jedną z form marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje do reklamy i działań marketingowych pocztę elektroniczną, która służy w email marketingu za narzędzie komunikacji między nami, czyli firmą, a naszym obecnym lub przyszłym, potencjalnym klientem.

Email marketing to bardzo podstawowa forma marketingu bezpośredniego, która powstała wiele lat temu. Warto przy tej okazji zaznaczyć, że samo pojęcie e-mailu liczy sobie prawie 50 lat. Dokładnie 47 lat temu, w 1971 roku, Ray Tomilson wysłał pierwszą wiadomość tekstową w historii. Od tamtej pory idea emailu ewoluowała przez lata, chociaż u swoich podstaw niewiele różni się od tego co było znane już w latach siedemdziesiątych.

Pierwsze, na początku nieśmiałe, kroki w kierunku rozwoju email marketingu miały miejsce już w 1978 roku, czyli zaledwie 7 lat po wynalezieniu e-mailu. To właśnie wtedy Gary Thuerk z Digital Equipment Corporation wysłał e-mail z ofertą marketingową do 400 potencjalnych klientów poprzez sieć Advanced Research Projects Agency Network. Zysk w postaci późniejszych sprzedaży został wyceniony na 13 milionów dolarów co można uznać za pierwszy w historii zysk wynikający z zastosowania email marketingu.

Email marketing ma ogromną siłę oddziaływania dzięki swojemu bardzo dużemu zasięgowi. Każdy z nas posiada co najmniej jedno konto e-mailowe, a większość z nas posiada ich więcej, niektórzy z nas posiadają po trzy lub cztery konta mailowe z których każdy jest w większym lub mniejszym stopniu wykorzystywany na co dzień. Każdy z nas posiada też znajomych, wśród naszego najbliższego kręgu znajomych często da się wymienić więcej niż 100 osób. Wystarczy wyobrazić sobie teraz, że każda z nich ma co najmniej dwa konta mailowe i kolejnych 100 bliskich znajomych. Łatwo można dojść do wniosku, że liczba potencjalnych odbiorców treści wysyłanych w ramach email marketingu może być ogromna.

list

Zasięg jest jedną z podstawowych zalet tej formy marketingu bezpośredniego. Drugą, równie ważną jest właśnie owa bezpośredniość tego mechanizmu. Treść wysyłana jest w miejsce bardzo dla nas szczególne. Większość osób traktuje swoją główną skrzynkę e-mailową bardzo personalnie. To właśnie ta cecha sprawia, że między firmą a klientem może wytworzyć się specyficzna, bardzo osobista więź, której próżno szukać w innych formach marketingu.

Wiemy już, że email marketing jest dobry bo ma duży zasięg i podchodzi bardzo personalnie do klienta. A jak jest z jego kosztami? Tutaj email marketing również zaskakuje i bije swoich rywali w segmencie marketingu bezpośredniego o głowę. Jest on bowiem niedrogi, a sam zwrot z inwestycji jaką na początku trzeba zapłacić, potrafi być bardzo duży. Dobrym przykładem może być tutaj system email marketingu „FreshMail” w którym zwrot w 2010 dla Triady, która korzystała z systemu, wyniósł aż 1 do 3796 złotych. Oznacza to, że każda zainwestowana złotówka przyniosła firmie w późniejszym czasie 3796 złotych zysku. Z tego właśnie powodu email marketing jest powszechnie uważany przez wielu specjalistów za najbezpieczniejszy system marketingowy, który przynosi najpewniejszy i największy zwrot poniesionych kosztów.

Kolejną zaletą tej formy marketingu jest częstotliwość, z jaką nasz potencjalny klient korzysta z poczty elektronicznej na którą docierają nasze treści. Dla wielu osób sprawdzenie konta e-mailowego jest jedną z pierwszych i ostatnich rzeczy jakie robią w internecie każdego dnia. Często sprawdzamy nasze konta mailowe po kilka razy dziennie, co oznacza, że niewiele mniej niż niektóre portale społecznościowe.

email marketing

Email marketing jest również prosty do zrozumienia i obsługi

Większość oferowanych systemów posiada już gotowe oprogramowanie do obsługi i zarządzania wysyłanymi treściami. Jedyne co robi firma to tworzy treść, która ma zostać wysłana. Resztą zajmuje się odpowiednie oprogramowanie. Dzięki temu do obsługi email marketingu nie potrzeba całego sztabu specjalistów i często zajmować może się tym dosłownie jedna osoba. Poczta często nie wyświetla zaawansowanych animacji, filmów czy grafik, dlatego w email marketingu najważniejsza jest prostota, czyli sam tekst. To on jest rdzeniem treści, którą chcemy dostarczyć do naszych klientów.

Ważnym i wartym odnotowania elementem email marketingu jest również fakt, że jest on mierzalny. Oznacza to, że firma może sprawdzić kto dokładnie przeczytał wysłany e-mail, w co na nim kliknął oraz co robił na stronie do której prowadził link zawarty w e-mailu. Takie drobne szczegóły są bardzo ważne, ponieważ pozwalają na udoskonalanie całego procesu pod kątem konkretnych grup klientów. Wszystko to po to żeby wykorzystanie mechanizmów email marketingu było możliwie jak najbardziej efektywne.

Inbound marketing

0
inbound marketing

Inbound marketing polega przede wszystkim na tworzeniu treści, jakie docierają w rzeczywiste zainteresowania klientów. Takich, jakie odnajdą poszukując wyjścia, jakie zobaczą albo przesłuchają z własnej woli, podejmując taką decyzję oraz nie przymuszeni do tego w żaden sposób. Niewątpliwie istotną dziedziną, gdzie jest wykonywany inbound marketing jest internet – łatwo tam o przenoszenie się interesujących treści np. przez udostępnienia, można także starać się zagwarantować ich widzialność w wyszukiwarkach. W praktyce mówiąc o inbound marketingu myślimy przede wszystkim o materiałach oraz obrazach pokazywanych online na jakie trafiają szukający konkretnych informacji klienci poznając przy okazji artykuł lub spółkę.

Czy inbound marketing może być prowadzony offline?

Może! Gdy dzielisz się własną wiedzą na sesjach branżowych, gdy piszesz teksty – to także inbound marketing. Identycznie gdy podejmujesz pozostałe działalności, jakie poprzez własny charakter nie zawierają elementu „niepożądanej“ przez klientów reklamy. Np. organizując warsztaty, wystąpienia o jakich klienci będą dowiadywać od siebie lub z Twojej strony. Jedyna różnica jest taka, iż w wypadku eventów offline lub działań typu sesje, rzadziej przychodzi człowiekowi do głowy przygotowywać określoną nazwę dla tego typu pracy.

Statystyki strony

Główny filar Inbound Marketingu to najwyższa bariera dla większości spółek. Spora część z nich nie wie, jak skutecznie podwyższyć liczbę odwiedzin na swojej stronie internetowej. Zazwyczaj udaje im się to uzyskać reklamując się w tych samych miejscach, co ich konkurencja. Żeby te działania były niezwykle skuteczne tym, od czego należy spróbować, jest tworzenie oryginalnego projektu strony, w tym m.in. ciekawych oraz aktualnych treści ofertowych jak również interesujących treści na blogu lub w mediach społecznościowych. Ważne dla owej koncepcji są także działania SEO stosujące proces content marketingu.

Przywiązanie do marki

Dużo spółek może powiększyć liczbę odwiedzin do swojej strony. Ale jak sprawić, aby ich zaangażowanie zmieniło się w wierność względem firmy? Jednym ze sposobów, aby to uzyskać, jest dostarczanie interakcyjnych treści na stronie internetowej oraz oferowanie artykułów oraz usług tak, aby były one odpowiednio opisane dla klienta. Takie działania spowodują, iż przypadkowy Internauta odwiedzający stronę firmową, ma możliwość zostać jej codziennym kontrahentem.

marketing

Konwersja

Przekształcenie oglądającego stronę w wiernego klienta to trudne wyzwanie. W tym mechanizmie ważną funkcję odgrywa pierwszy kontakt ewentualnego klienta z firmą – więc z jej stroną internetową. Istotne jest, aby była ona tak skonstruowana, aby dodawała wartości spółce oraz jej ofercie, i również aby zawierała dokładne Call to Action.

Mierzenie skuteczności

Do podniesienia liczby wiernych klientów potrzebne jest zrozumienie, które działania marketingowe są niezwykle skuteczne w zestawieniu z określonymi towarami albo usługami. W oparciu o taką wiedzę winno się tworzyć tylko takie akcje reklamowe, jakie zapewniają nam odpowiedniejsze ROI. To jedyna metoda na zdobycie stałego wzrostu sprzedaży przy równoczesnym zachowaniu małych nakładów.
Dla kogo jest Inbound Marketing?

Dla niewielkich spółek Inbound Marketingu prowadzony przez wyspecjalizowaną instytucję nie jest dobrym wyjściem, gdyż działania te wymagają nie tylko czasu, lecz również zastosowania właściwych urządzeń i wysokich wydatków pieniężnych. Doskonałym pomysłem jest indywidualnie szkolenie się z zastosowaniem materiałów dostępnych w Internecie albo tez skorzystanie ze szkoleń specjalistów. Teraz w Polsce jest niewiele, jakie proponują usługi pod nazwą Inbound Marketingu, lecz z pewnością to kwestia czasu, gdy instytucje będą przybywać jak grzyby po deszczu.

inbound marketing

Podsumowanie

Inbound Marketing można określić jedną z wielu strategii w zakresie przedsięwzięć SEO. Mierzenie skuteczności to podstawowy czynnik Inbound Marketingu. Z punktu widzenia instytucji oraz pozostałych wykonawców owej usługi przeszkodą może wykazać się rozliczanie z kontrahentem, gdy zdecydujemy się na rozliczenie za wyniki.

W wypadku Inbound Marketingu, jaki skupia wiele rozmaitych technologii, jednym współczynnikiem efektywności działalności są odwiedziny na stronie. Inbound Marketing łączy rozmaitego rodzaju standardowego działania marketingowe. Jego dużą korzyścią jest stawianie na pierwszym miejscu potrzeb klienta oraz próba spełnienia jego wymagań przez zapewnienie mu cennych treści. Czy termin zyska popularność, dowiemy się z pewnością w najbliższym czasie.

Social media marketing

0
facebook

Prowadząc w dzisiejszych czasach firmę na pewno wiesz jak bardzo ważnym elementem jest marketing i promocja. Z roku na rok coraz większą popularnością cieszy się marketing w mediach społecznościowych. Zapewne zastanawiasz się jak powinien wyglądać dobry social media marketing firmy.

Mając własną firmę powinieneś założyć jej fanpage na facebooku. Portal facebook, to podstawa w social media marketingu. Dobry fanpage musi zawierać wszelkie informacje dotyczące przedsiębiorstwa. Dodatkowo powinien być prowadzony systematycznie oraz z jednolitą strategią marketingową . Posty powinny być merytoryczne i na wysokim poziomie. Teksty postów powinny być krótkie, ale treściwe i sensowne. Bardzo wysoką rolę na stronie powinny odgrywać dobre grafiki oraz zdjęcia. Musisz pamiętać o regularnym i merytorycznym odpisywaniu na wiadomości oraz komentarze. Warto organizować także konkursy dla osób, które lubią nasz fanpage.

Social media marketing na facebooku może być także wzmocniony o płatne reklamy

W celu zdobycia nowych odbiorców możesz wykupić za dowolną kwotę reklamę. Sam decydujesz do osób z jakiego regionu, a także z jakimi zainteresowaniami dana reklama będzie skierowana. Dzięki takiej reklamie zdobędziesz nowe polubienia na fanpage’u, a co za tym idzie nowych potencjalnych klientów. Możesz także wykupić reklamę każdego posta. Dzięki temu zwiększysz zasięg posta. Warto promować posty, które mają ważny przekaz, np. informacja o nowym konkursie albo promocji.

social media

Jeżeli zastanawiasz się co jeszcze składa się na udany social media marketing, to możesz zapominać instagramie. Aplikacja ta służy do dzielenia się swoimi zdjęciami oraz filmikami z innymi użytkownikami serwisu społecznościowego. Instagram z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Z tego powodu warto założyć profil swojej firmy na instagramie. Taki profil powinien być prowadzony regularnie oraz w sposób ciekawy i interesujący. Kluczem do sukcesu powinny być dobre zdjęcia i grafiki, które będą miały odpowiednie hasztagi związane z działalnością Twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj o regularnym odpisywaniu na wiadomości i komentarze pod zdjęciami.

Kolejnym elementem social media marketingu jest serwis społecznościowy twitter. W Polsce nie tak popularny jak na świecie, ale systematycznie zdobywający swoich fanów. Jeżeli prowadzisz firmę w branżach, które są dynamiczne, to powinieneś założyć profil firmowy na twitterze. Twoje tweety powinny być ciekawe oraz interesujące, a także odpowiednio otagowane. Pamiętaj, że na twitterze często wchodzisz w interakcję z innymi użytkownikami, dlatego powinieneś być merytoryczny i wyważony w swoich tweetach.
Jednym z najnowszych elementów social media marketingu jest aplikacja snapchat.

Aplikacja ta polega na wysyłaniu do swoich znajomych zdjęć oraz filmików

Możesz tworzyć także swoje 24-godzinne relacje. Jeżeli Twoja firma skierowana jest głównie do młodych odbiorców, to snapchat będzie niezbędny w interakcji z Twoimi klientami oraz odbiorami.
Zastanawiając się co jeszcze składa się na social media marketing nie możesz zapominać o serwisie youtube.

W tym serwisie umieszczasz materiały wideo. Prowadząc własne przedsiębiorstwo powinieneś pomyśleć o założeniu oficjalnego kanału swojej firmy na youtube. Na takim kanale możesz umieszczać reklamy swojej firmy, a także ciekawe treści wideo nawiązujące do działalności Twojej firmy. Pamiętaj, że wszelkie filmiki powinny być na wysokim poziomie. W serwisie możesz również wykupić płatną reklamę. Dzięki temu dotrzesz do jeszcze większej liczby odbiorców.

social media marketing

Jeżeli zastanawiasz się nad social media marketingiem, to nie możesz zapominać o blogach. Mając przedsiębiorstwo powinieneś założyć specjalny blog dotyczący branży, w której działasz. Na takim blogu będziesz mógł także w sposób ciekawy i interesujący wplatać reklamę swojej firmy.
Interesując się social media marketingiem warto poczytać o nim w internecie. Na wielu stronach oraz blogach znajdziesz ciekawe treści dotyczące tego zagadnienia. Pamiętaj, że taka wiedza przyda Ci się w promocji swojej firmy.

Zastanawiając się czy poradzisz sobie z social media marketingiem samemu możesz pomyśleć o wynajęciu specjalistów. Zapewne jakaś agencja reklamowa zajmie się tym w sposób profesjonalny. Możesz także zatrudnić specjalistę do spraw promocji, który zajmie się marketingiem i reklamą Twojego przedsiębiorstwa.
Skoro już wiesz na czym polega social media marketing, to teraz możesz wdrożyć go do swojej firmy. Dzięki temu Twoje przedsiębiorstwo odniesie sukces komercyjny.

Analiza marketingowa – klucz do sukcesu firmy?

0
Analiza marketingowa - klucz do sukcesu firmy?

Każda decyzja biznesowa rodzi pewne konsekwencje. W jednym przypadku będą to skutki negatywne, w innym – pozytywne. Nie oznacza to jednak, że prowadzenie firmy przypomina rzut monetą – wypadnie reszka lub orzeł. Przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces, nie zawdzięczają tego szczęściu, a umiejętnemu wykorzystaniu odpowiednich narzędzi. Jednym z nich jest analiza marketingowa. 

Mówi się, że intuicja bywa nieoceniona, ale w biznesie nie ma dla niej miejsca, zwłaszcza w tak istotnym obszarze, jakim jest wdrażanie strategii marketingowej. W ten obszar, przedsiębiorcy inwestują ogromne pieniądze, a każda inwestycja ma to do siebie, że powinna zaprocentować konkretnym zyskiem. Odpowiednio przeprowadzona analiza marketingowa znacząco minimalizuje ryzyko wdrożenia nieudanej strategii, a co za tym idzie – straty firmowych pieniędzy i być może nawet bankructwa przedsiębiorstwa. Zwiększają się natomiast szanse na sukces, osiągnięcie konkretnych zysków, a w dłuższej perspektywie – także na umocnienie pozycji firmy na rynku.

Czemu służy analiza marketingowa?

Podstawą skutecznej analizy (a tylko taka ma rację bytu w świecie biznesu) jest postawienie trafnych pytań i udzielenie na nie rzetelnych odpowiedzi. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć, że owe pytania nie powinny, a nawet nie mogą dotyczyć wyłącznie sfery działań oczywistych dla danego podmiotu.

Aby przedsiębiorca mógł zyskać pełny i wyczerpujący obraz konsekwencji pewnych decyzji, analiza powinna wkraczać w sferę spekulacji rynkowych. „A co będzie jeżeli…”, „a co się stanie gdy…”. Alternatywne ścieżki działań często mogą okazać się bardziej korzystne od schematów, które do tej pory były uważane za jedyne słuszne. Właściwa strategia marketingowa powinna przecież zakładać dywersyfikację działań na wielu frontach, więc w tym kontekście, prowadzenie analizy marketingowej tylko w jednym kierunku, byłoby pozbawione jakiegokolwiek sensu.

Szansę na sukces mają tylko ci, którzy współpracują z najlepszymi

Budowanie marki to proces długotrwały i niezwykle złożony, za to efekty tej pracy można zniszczyć jedną (dosłownie, jedną) niewłaściwą decyzją. Błędnie przeprowadzona analiza skutkuje błędnymi decyzjami, a te grożą niewyobrażalną katastrofą biznesową.

O ile omawiane narzędzie może być kluczem, który otworzy przed firmą drzwi do świetlanej przyszłości, to w praktyce może okazać się też gwoździem do jej trumny. Odpowiedzialny biznes nie polega na ponoszeniu ryzyka, a na jego minimalizowaniu. Właśnie dlatego, przygotowanie i przeprowadzenie analizy należy powierzyć w ręce wyłącznie najlepszych specjalistów w branży.

Ta rada nie będzie przydatna dla „rekinów biznesu”, w końcu nie bez powodu zajmują oni najwyższą pozycję w łańcuchu pokarmowym swojej branży. Przyda się za to początkującym przedsiębiorcom. Pamiętaj, im więcej zainwestujesz (bo nie jest tajemnicą, że wybitni specjaliści odpowiednio wyceniają swoje usługi), tym większy kawałek tortu o nazwie rynek przypadnie ci w udziale w przyszłości. Biznes to przede wszystkim odpowiedzialność, a ta opiera się o świadome decyzje.

Artykuł został przygotowany we współpracy z BrandGlow, w którego kompetencjach leży m.in. analiza marketingowa. Więcej na BrandGlow.pl

Szkolenia z marketingu

0
szkolenia z marketingu

Polskie firmy coraz lepiej radzą sobie na światowych rynkach. Ten dynamiczny rozwój wiąże się z wieloma czynnikami. Rosnąca popularność polskich przedsiębiorstw wynika m.in. z faktu, iż krajowi przedsiębiorcy chętnie poszerzają swą wiedzę z zakresu promocji i marketingu. Dziś ceniona jest szczególnie ta druga dziedzina, a dobry marketingowiec jest jednym z najcenniejszych skarbów dla każdego przedsiębiorstwa. Jakie umiejętności są niezbędne w tym zawodzie? W jaki sposób można przygotować się do tych zadań, z jakimi powinien sobie radzić specjalista z zakresu marketingu?

Jak się okazuje, marketing jest bardzo wymagająca dziedziną. Aby stać się specjalistą, trzeba posiąść ogromną wiedzę i stale pracować nad jej poszerzaniem. Dlaczego tak się dzieje? Warto pamiętać, że marketing to nie tylko sprzedaż, ale też prowadzenie badań, sondaży oraz nawiązywanie relacji z innymi podmiotami.Specjalista w tej dziedzinie nie może zatem ograniczać swych umiejętności do jednej dziedziny wiedzy, a konsekwentne doskonalenie umiejętności staje się dla niego kwestią niezwykle ważną. Na co warto zwrócić uwagę w chwili, gdy zaczyna się karierę w świecie marketingu? Jakie zdolności warto wspierać? Dobry marketingowiec powinien wyróżniać się ciekawą osobowością, pewnością siebie oraz przebojowością.

szkolenia

Specjalista od marketingu musi nawiązywać kontakty biznesowe, zatem w jego pracy niezbędne okażą się takie umiejętności, jak nawiązywanie poprawnych relacji z innymi ludźmi oraz uważne słuchanie innych. Dzięki temu marketingowiec może prowadzić skuteczne działania, pozwalające jego firmie na dynamiczny rozwój. Szkolenia marketingowe stawiają też na rozwój takich umiejętności, jak pisanie. Dziś przecież coraz częściej stawia się na promocję w sieci, a media społecznościowe i portale internetowe stają się dla specjalistów od marketingu szerokim polem do popisu. To zgrabne teksty, w których oferta danej firmy zostanie przedstawiona w atrakcyjny i konkretny zarazem sposób, będą cennym wsparciem. Kto potrafi je tworzyć, ten może liczyć na spore sukcesy.

Warto też pamiętać, że każdy marketingowiec musi rozumieć drugiego człowieka. Im większa wiedza na temat ludzkich potrzeb, tym większa szansa na osiągnięcie sukcesu. Dobry marketingowiec to zatem dobry psycholog. Podstawowe wiadomości na temat ludzkiej psychiki stają się przecież nie bez powodu jedną z podstaw szkoleń z marketingu. Nie można też sobie wyobrazić współczesnego marketingu, który nie wykorzystuje najnowszych technologii.

Wiedza związana z grafiką komputerową, programowaniem oraz korzystaniem z mobilnych aplikacji staje się zatem równie ważna w tej branży, jak znajomość podstaw ekonomii oraz psychologii społecznej. Jakie programy są najważniejsze? Na większości szkoleń zawodowych dla marketingowców omawia się podstawowe zagadnienia związane z takimi programami, jak Java, PHP czy C++. Są to narzędzia, które mogą ułatwić pracę we współczesnym biznesie. Równie ważna jest umiejętność korzystania z narzędzi Google oraz wiedza na temat możliwości, jakie dają przedsiębiorcom media społecznościowe.

Co jeszcze powinien umieć dobry marketingowiec?

W dobie nasilającej się globalizacji, trudno wyobrazić sobie specjalistę od marketingu, który nie potrafi posługiwać się językami obcymi. Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym to podstawa – nie tylko w biznesie. Warto jednak pamiętać, że polska gospodarka otwiera się na nowe rynki. Im więcej języków obcych pozna marketingowiec, tym lepiej dla niego. Niemiecki, hiszpański, francuski czy rosyjski – oto języki, których warto się uczyć. Wielkie korzyści może też przynieść inwestycja w naukę języków skandynawskich, gdyż z państwami leżącymi w północnej części Europy polskie przedsiębiorstwa coraz chętniej nawiązują współpracę.

szkolenia z marketingu

Węgierski, czeski – to kolejne języki obce, na które chętnie stawiają osoby związane z biznesem. Największym atutem w wielu polskich przedsiębiorstwach okazuje się jednak znajomość języka chińskiego. Ten niszowy język jest wprawdzie wielkim wyzwaniem, jednak jego opanowanie może okazać się dla wielu osób przepustką do wspaniałej kariery.
Każdy specjalista z zakresu marketingu musi pamiętać, że jego branża szybko się zmienia. Ważne jest tu zatem nie tylko ciągłe doskonalenie się i wzmacnianie już posiadanych umiejętności, ale też zdobywanie nowej wiedzy. Szkolenia z marketingu stają się zatem ważną sprawą dla każdego, kto chce osiągnąć sukces we współczesnym świecie biznesu i konsekwentnie umacniać pozycję swego przedsiębiorstwa na rynku.

Marketing bezpośredni

0
marketing

W obecnych czasach wykorzystywanych jest wiele różnych rodzajów marketingu. Wszakże istnieje olbrzymi popęd za klientem, który firmy realizują z użyciem różnorakich strategii. Strategii tych nie tylko przybywa, ale stają się one coraz to lepsze z dnia na dzień. Jako, że większość klientów nie bardzo interesuje się dokładnie tym, w jaki sposób będą zachęcani do zakupu danego produktu lub skorzystania z danej usługi, wiele z najnowszych strategii jest bardzo skutecznych.

Istnieją też formy marketingu, które działają już od wielu dekad, jednakże dzisiaj przeżywają nową odsłonę. Takim marketingiem jest marketing bezpośredni. Forma jego działania znacząco się zmieniła wraz z rozwojem technologicznym, który doprowadził do powstania Internetu, a także innych kanałów, umożliwiających szybkie przesyłanie informacji między osobami z różnych środowisk.

Marketing bezpośredni dla wielu osób nie kojarzy się zbyt pozytywnie

Często jest łączony z niepotrzebnie namolnymi sprzedającymi, który pukają do drzwi z nadmiernym entuzjazmem, oferując katalogi do przejrzenia lub obiecując atrakcyjną prezentację wszelkich nowych produktów, sprzedawanych w danej firmie. Jednakże dzisiaj Internet umożliwił zaplanowania znacznie subtelniejszych form na to, aby zareklamować daną działalność lub szereg produktów, wytwarzanych lub sprzedawanych w danym miejscu.
W Internecie bowiem bardzo łatwo jest zainwestować w reklamy, a także różnego rodzaju wiadomości mailowe, które pozwalają na to, aby bezpośrednio oddziaływać na danego klienta i zachęcać go do skorzystania z prezentowanej oferty.

marketing bezpośredni

Bo absolutną podstawą tego, jak tak naprawdę działa marketing bezpośredni jest to, że jest to sposób na to, aby w sposób – jak sama nazwa wskazuje – bezpośredni, nawiązać kontakt z klientem, co jednocześnie prowadzi do tego, że możliwe jest jego poinformowanie o tym, co oferuje dana firma. Ten kontakt musi być ułatwiony, ponieważ nie powinien wymagać od klienta jakiegokolwiek wysiłku. Firma natomiast powinna się zaprezentować w sposób na tyle otwarty, że każdy może zostać zaznajomiony z jej ofertę, nie wymagając od klientów samodzielnego wyszukania szczegółów tego, co znajduje się w ofercie i czy odpowiada to ich potrzebom.

Istnieje zatem wiele metod na marketing bezpośredni

Wśród nich tą najbardziej tradycyjną jest oczywiście bezpośredni kontakt przedstawiciela z danym klientem. Oprócz tego przydatna jest poczta, zarówno tradycyjna, jak i ta elektroniczna. Oba rodzaje poczty pomagają w przesyłaniu atrakcyjnych ofert prosto do potencjalnych klientów. Poza kontaktem bezpośrednim i pocztą, innymi formami na marketing bezpośredni są niewątpliwie reklamy internetowe oraz telefony.

Dla wielu osób marketing bezpośredni wciąż może wydawać się nieco natrętną formą zachęcania klienta do tego, aby skorzystać z danej marki, produktu lub usługi. Jednakże umiejętnie wykonywany, pomaga klientom znaleźć dokładnie to czego potrzebują. Wieloletnie próby sprawienia, aby marketing bezpośredni był bardziej spersonalizowanym sposobem działania, przyniosły wiele owoców w dobie Internetu. Dzisiaj nikogo już nie dziwią spersonalizowane maile lub reklamy. W wielu przypadkach okazują się one być po prostu przydatne, co znacząco zmienia wrażenie, jakie wywołuje na potencjalnych klientach tego typu manewr marketingowy.

marketing bezpośredni na żywo

Jest to zatem dobry sposób na to, aby zadbać o potrzeby klienta, a jednocześnie rozwinąć swoją działalność. Praktycznie wszystkie firmy w dzisiejszych czasach wykorzystują pewien rodzaju marketingu bezpośredniego do tego, aby nieustannie zdobywać nowych klientów i jednocześnie dbać o interes stałych i lojalnych klientów. Przy odpowiednim rozplanowaniu całej strategii, marketing bezpośredni może się też okazać wyjątkowo oszczędny i niewymagający wydawania olbrzymich ilości pieniędzy, co niekiedy jest niezbędne gdy korzysta się z innymi sposobów na rozpowszechnienie informacji o swojej firmie lub jej działalności.

Dlatego też dla każdego przedsiębiorcy, który rozpoczyna swoje działania na rynku, lub ma problem ze zdobyciem stałego i solidnego wsparcia od klientów, marketing bezpośredni może się okazać prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Wystarczy tylko być roztropnym i uważać na to, aby nie zalewać swoich potencjalnych klientów niepotrzebnie nachalnymi reklamami i ofertami. Równowaga pomiędzy sukcesem a porażką jest tutaj bardzo delikatna, ale odrobiona wysiłku na pewno pomoże w tym, aby opracować strategię, która okaże się skuteczna. Marketing bezpośredni to niewątpliwie krok w stronę sukcesu.

Marketing afiliacyjny

0
marketing afiliacyjny

Czym jest marketing afiliacyjny?

Mimo że to pojęcie funkcjonuje już dosyć długo, wielu użytkowników nie ma żadnego pojęcia, co może oznaczać. Najbardziej znane jest osobom, które na co dzień mają dużą styczność z internetem oraz reklamą internetową. Dla takich ludzi, marketing afiliacyjny nie jest niczym skomplikowanym.

Obecnie mamy takie czasy, że coraz więcej ludzi nie tylko każdego dnia korzysta z internetu, ale także uczy się, jak można zarabiać, nie wychodząc nawet z domu! Jak się okazuje, istnieje wiele pomysłów na pracę przez internet. Należy do nich także marketing afiliacyjny, jednak nie każdy może z niego korzystać i czerpać zyski. Przede wszystkim, najpierw trzeba mieć swoją własną stronę internetową, na przykład blog lub chociażby fanpage na Facebooku. To absolutna podstawa, dzięki której można dotrzeć do dużej ilości osób i co za tym idzie, czerpać zyski z promowania produktów. Właśnie na tym polega marketing afiliacyjny.

Wystarczy tylko posiadać swoją stronę, na którą każdego dnia wchodzi spora liczba użytkowników, aby zacząć zarabiać. To bardzo sprytne i korzystne rozwiązanie, dzięki któremu zadowolony może być zarówno promowany sklep, jak i właściciel strony, reklamujący jego produkty. Marketing afiliacyjny sprawia, że obie strony czerpią zyski i mogą zarobić wiele pieniędzy.
Każdy, kto posiada stronę internetową i notuje coraz większą liczbę odwiedzin, powinien zainteresować się reklamowaniem produktów. Być może w krótkim czasie uda mu się rozwinąć swoją internetową działalność, a marketing afiliacyjny pozwoli mu czerpać duże zyski z każdej reklamy.
Coraz więcej ludzi zdaje sobie sprawę z tego, jak potężnym narzędziem jest internet i chcą dowiedzieć się, jak wykorzystać jego potencjał. Jeśli wpadną na dobry pomysł i zaczną prowadzić blog, który uzyska dużą ilość odsłon każdego dnia, mogą zacząć myśleć o zarabianiu.

marketing afiliacyjny w internecie

Warto wiedzieć, że marketing afiliacyjny jest tylko jednym z wielu sposobów na zarabianie w internecie. Inną metodą może być na przykład wypełnianie ankiet, pisanie artykułów, a także wiele innych. Osoby które są tym tematem bardzo zainteresowane, mogą poszukać informacji o tym, jak zarabiać nie wychodząc w domu. Internet może być źródłem mnóstwa pomysłowych inspiracji dla każdego! Jednak marketing afiliacyjny należy do sposobów, które na dłuższą metę mogą być najbardziej opłacalne.

Jest wiele osób, które czerpią ogromne wręcz zyski ze swoich stron internetowych oraz blogów. Mają grono wiernych fanów którzy chętnie odwiedzają stronę i klikają w reklamy produktów. Niektóre spośród tych osób decydują się także na zakup reklamowanych artykułów, co przynosi blogerowi zysk. Dlatego marketing afiliacyjny to bardzo praktyczne i atrakcyjne narzędzie, które jest dobrą metodą na zarabianie, jeśli jest właściwie wykorzystane.

Doświadczeni internauci wiedzą, w jaki sposób mogą zarobić najwięcej dzięki internetowi. Wypróbowali już wiele różnych metod i wiedzą, które z nich mogą przynieść najlepsze efekty. Jednym z nich na pewno może być marketing afiliacyjny, ale wymaga on dużego zaangażowania od internauty. Musi on poświęcić czas na to, aby zainteresować czytelników i zachęcić ich do kliknięcia w reklamę oraz zakupu określonego produktu. Czasami nie jest to wcale łatwe. Bez wątpienia, mogą to ułatwić umiejętności sprzedażowe blogera. Osoba która potrafi skutecznie przekonać do reklamowanych produktów, będzie czerpała największe zyski z prowadzenia strony w internecie.

marketing

Marketing afiliacyjny to idealne narzędzie dla osoby, która potrafi nie tylko zainteresować czytelnika, ale także umiejętnie przedstawić mu zalety produktu. Nikt nie lubi, kiedy coś mu się wciska na siłę, dlatego bardzo ważna jest obiektywna ocena promowanego artykułu. Właśnie na tym polega profesjonalny marketing afiliacyjny, dzięki któremu można czerpać największe zyski.
W internecie istnieje obecnie bardzo wiele stron www, które przynoszą swoim właścicielom bardzo atrakcyjne dochody. Niektórzy traktują to jako dodatkowe zajęcie, dzięki któremu mogą sobie dorobić do swojej pensji. Dla innych, prowadzenie własnej strony internetowej to główna praca, a marketing afiliacyjny pozwala im utrzymać się i przynosi większe zarobki, niż wielu osobom pracującym na etacie. Dlatego warto poznać osobiście zalety tego rodzaju działalności. Każdy, kto potrafi pisać poprawne i wysokiej jakości teksty, może śmiało pomyśleć o takiej metodzie na zarabianie pieniędzy. Być może uda mu się osiągnąć sukces i wypromować swoją stronę internetową, co przyniesie dodatkowy zarobek.

ZOBACZ TEŻ