niedziela, maj 19, 2024

Analiza marketingowa – klucz do sukcesu firmy?

0
Analiza marketingowa - klucz do sukcesu firmy?

Każda decyzja biznesowa rodzi pewne konsekwencje. W jednym przypadku będą to skutki negatywne, w innym – pozytywne. Nie oznacza to jednak, że prowadzenie firmy przypomina rzut monetą – wypadnie reszka lub orzeł. Przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces, nie zawdzięczają tego szczęściu, a umiejętnemu wykorzystaniu odpowiednich narzędzi. Jednym z nich jest analiza marketingowa. 

Mówi się, że intuicja bywa nieoceniona, ale w biznesie nie ma dla niej miejsca, zwłaszcza w tak istotnym obszarze, jakim jest wdrażanie strategii marketingowej. W ten obszar, przedsiębiorcy inwestują ogromne pieniądze, a każda inwestycja ma to do siebie, że powinna zaprocentować konkretnym zyskiem. Odpowiednio przeprowadzona analiza marketingowa znacząco minimalizuje ryzyko wdrożenia nieudanej strategii, a co za tym idzie – straty firmowych pieniędzy i być może nawet bankructwa przedsiębiorstwa. Zwiększają się natomiast szanse na sukces, osiągnięcie konkretnych zysków, a w dłuższej perspektywie – także na umocnienie pozycji firmy na rynku.

Czemu służy analiza marketingowa?

Podstawą skutecznej analizy (a tylko taka ma rację bytu w świecie biznesu) jest postawienie trafnych pytań i udzielenie na nie rzetelnych odpowiedzi. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć, że owe pytania nie powinny, a nawet nie mogą dotyczyć wyłącznie sfery działań oczywistych dla danego podmiotu.

Aby przedsiębiorca mógł zyskać pełny i wyczerpujący obraz konsekwencji pewnych decyzji, analiza powinna wkraczać w sferę spekulacji rynkowych. „A co będzie jeżeli…”, „a co się stanie gdy…”. Alternatywne ścieżki działań często mogą okazać się bardziej korzystne od schematów, które do tej pory były uważane za jedyne słuszne. Właściwa strategia marketingowa powinna przecież zakładać dywersyfikację działań na wielu frontach, więc w tym kontekście, prowadzenie analizy marketingowej tylko w jednym kierunku, byłoby pozbawione jakiegokolwiek sensu.

Szansę na sukces mają tylko ci, którzy współpracują z najlepszymi

Budowanie marki to proces długotrwały i niezwykle złożony, za to efekty tej pracy można zniszczyć jedną (dosłownie, jedną) niewłaściwą decyzją. Błędnie przeprowadzona analiza skutkuje błędnymi decyzjami, a te grożą niewyobrażalną katastrofą biznesową.

O ile omawiane narzędzie może być kluczem, który otworzy przed firmą drzwi do świetlanej przyszłości, to w praktyce może okazać się też gwoździem do jej trumny. Odpowiedzialny biznes nie polega na ponoszeniu ryzyka, a na jego minimalizowaniu. Właśnie dlatego, przygotowanie i przeprowadzenie analizy należy powierzyć w ręce wyłącznie najlepszych specjalistów w branży.

Ta rada nie będzie przydatna dla „rekinów biznesu”, w końcu nie bez powodu zajmują oni najwyższą pozycję w łańcuchu pokarmowym swojej branży. Przyda się za to początkującym przedsiębiorcom. Pamiętaj, im więcej zainwestujesz (bo nie jest tajemnicą, że wybitni specjaliści odpowiednio wyceniają swoje usługi), tym większy kawałek tortu o nazwie rynek przypadnie ci w udziale w przyszłości. Biznes to przede wszystkim odpowiedzialność, a ta opiera się o świadome decyzje.

Artykuł został przygotowany we współpracy z BrandGlow, w którego kompetencjach leży m.in. analiza marketingowa. Więcej na BrandGlow.pl

Szkolenia z marketingu

0
szkolenia z marketingu

Polskie firmy coraz lepiej radzą sobie na światowych rynkach. Ten dynamiczny rozwój wiąże się z wieloma czynnikami. Rosnąca popularność polskich przedsiębiorstw wynika m.in. z faktu, iż krajowi przedsiębiorcy chętnie poszerzają swą wiedzę z zakresu promocji i marketingu. Dziś ceniona jest szczególnie ta druga dziedzina, a dobry marketingowiec jest jednym z najcenniejszych skarbów dla każdego przedsiębiorstwa. Jakie umiejętności są niezbędne w tym zawodzie? W jaki sposób można przygotować się do tych zadań, z jakimi powinien sobie radzić specjalista z zakresu marketingu?

Jak się okazuje, marketing jest bardzo wymagająca dziedziną. Aby stać się specjalistą, trzeba posiąść ogromną wiedzę i stale pracować nad jej poszerzaniem. Dlaczego tak się dzieje? Warto pamiętać, że marketing to nie tylko sprzedaż, ale też prowadzenie badań, sondaży oraz nawiązywanie relacji z innymi podmiotami.Specjalista w tej dziedzinie nie może zatem ograniczać swych umiejętności do jednej dziedziny wiedzy, a konsekwentne doskonalenie umiejętności staje się dla niego kwestią niezwykle ważną. Na co warto zwrócić uwagę w chwili, gdy zaczyna się karierę w świecie marketingu? Jakie zdolności warto wspierać? Dobry marketingowiec powinien wyróżniać się ciekawą osobowością, pewnością siebie oraz przebojowością.

szkolenia

Specjalista od marketingu musi nawiązywać kontakty biznesowe, zatem w jego pracy niezbędne okażą się takie umiejętności, jak nawiązywanie poprawnych relacji z innymi ludźmi oraz uważne słuchanie innych. Dzięki temu marketingowiec może prowadzić skuteczne działania, pozwalające jego firmie na dynamiczny rozwój. Szkolenia marketingowe stawiają też na rozwój takich umiejętności, jak pisanie. Dziś przecież coraz częściej stawia się na promocję w sieci, a media społecznościowe i portale internetowe stają się dla specjalistów od marketingu szerokim polem do popisu. To zgrabne teksty, w których oferta danej firmy zostanie przedstawiona w atrakcyjny i konkretny zarazem sposób, będą cennym wsparciem. Kto potrafi je tworzyć, ten może liczyć na spore sukcesy.

Warto też pamiętać, że każdy marketingowiec musi rozumieć drugiego człowieka. Im większa wiedza na temat ludzkich potrzeb, tym większa szansa na osiągnięcie sukcesu. Dobry marketingowiec to zatem dobry psycholog. Podstawowe wiadomości na temat ludzkiej psychiki stają się przecież nie bez powodu jedną z podstaw szkoleń z marketingu. Nie można też sobie wyobrazić współczesnego marketingu, który nie wykorzystuje najnowszych technologii.

Wiedza związana z grafiką komputerową, programowaniem oraz korzystaniem z mobilnych aplikacji staje się zatem równie ważna w tej branży, jak znajomość podstaw ekonomii oraz psychologii społecznej. Jakie programy są najważniejsze? Na większości szkoleń zawodowych dla marketingowców omawia się podstawowe zagadnienia związane z takimi programami, jak Java, PHP czy C++. Są to narzędzia, które mogą ułatwić pracę we współczesnym biznesie. Równie ważna jest umiejętność korzystania z narzędzi Google oraz wiedza na temat możliwości, jakie dają przedsiębiorcom media społecznościowe.

Co jeszcze powinien umieć dobry marketingowiec?

W dobie nasilającej się globalizacji, trudno wyobrazić sobie specjalistę od marketingu, który nie potrafi posługiwać się językami obcymi. Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym to podstawa – nie tylko w biznesie. Warto jednak pamiętać, że polska gospodarka otwiera się na nowe rynki. Im więcej języków obcych pozna marketingowiec, tym lepiej dla niego. Niemiecki, hiszpański, francuski czy rosyjski – oto języki, których warto się uczyć. Wielkie korzyści może też przynieść inwestycja w naukę języków skandynawskich, gdyż z państwami leżącymi w północnej części Europy polskie przedsiębiorstwa coraz chętniej nawiązują współpracę.

szkolenia z marketingu

Węgierski, czeski – to kolejne języki obce, na które chętnie stawiają osoby związane z biznesem. Największym atutem w wielu polskich przedsiębiorstwach okazuje się jednak znajomość języka chińskiego. Ten niszowy język jest wprawdzie wielkim wyzwaniem, jednak jego opanowanie może okazać się dla wielu osób przepustką do wspaniałej kariery.
Każdy specjalista z zakresu marketingu musi pamiętać, że jego branża szybko się zmienia. Ważne jest tu zatem nie tylko ciągłe doskonalenie się i wzmacnianie już posiadanych umiejętności, ale też zdobywanie nowej wiedzy. Szkolenia z marketingu stają się zatem ważną sprawą dla każdego, kto chce osiągnąć sukces we współczesnym świecie biznesu i konsekwentnie umacniać pozycję swego przedsiębiorstwa na rynku.

Marketing bezpośredni

0
marketing

W obecnych czasach wykorzystywanych jest wiele różnych rodzajów marketingu. Wszakże istnieje olbrzymi popęd za klientem, który firmy realizują z użyciem różnorakich strategii. Strategii tych nie tylko przybywa, ale stają się one coraz to lepsze z dnia na dzień. Jako, że większość klientów nie bardzo interesuje się dokładnie tym, w jaki sposób będą zachęcani do zakupu danego produktu lub skorzystania z danej usługi, wiele z najnowszych strategii jest bardzo skutecznych.

Istnieją też formy marketingu, które działają już od wielu dekad, jednakże dzisiaj przeżywają nową odsłonę. Takim marketingiem jest marketing bezpośredni. Forma jego działania znacząco się zmieniła wraz z rozwojem technologicznym, który doprowadził do powstania Internetu, a także innych kanałów, umożliwiających szybkie przesyłanie informacji między osobami z różnych środowisk.

Marketing bezpośredni dla wielu osób nie kojarzy się zbyt pozytywnie

Często jest łączony z niepotrzebnie namolnymi sprzedającymi, który pukają do drzwi z nadmiernym entuzjazmem, oferując katalogi do przejrzenia lub obiecując atrakcyjną prezentację wszelkich nowych produktów, sprzedawanych w danej firmie. Jednakże dzisiaj Internet umożliwił zaplanowania znacznie subtelniejszych form na to, aby zareklamować daną działalność lub szereg produktów, wytwarzanych lub sprzedawanych w danym miejscu.
W Internecie bowiem bardzo łatwo jest zainwestować w reklamy, a także różnego rodzaju wiadomości mailowe, które pozwalają na to, aby bezpośrednio oddziaływać na danego klienta i zachęcać go do skorzystania z prezentowanej oferty.

marketing bezpośredni

Bo absolutną podstawą tego, jak tak naprawdę działa marketing bezpośredni jest to, że jest to sposób na to, aby w sposób – jak sama nazwa wskazuje – bezpośredni, nawiązać kontakt z klientem, co jednocześnie prowadzi do tego, że możliwe jest jego poinformowanie o tym, co oferuje dana firma. Ten kontakt musi być ułatwiony, ponieważ nie powinien wymagać od klienta jakiegokolwiek wysiłku. Firma natomiast powinna się zaprezentować w sposób na tyle otwarty, że każdy może zostać zaznajomiony z jej ofertę, nie wymagając od klientów samodzielnego wyszukania szczegółów tego, co znajduje się w ofercie i czy odpowiada to ich potrzebom.

Istnieje zatem wiele metod na marketing bezpośredni

Wśród nich tą najbardziej tradycyjną jest oczywiście bezpośredni kontakt przedstawiciela z danym klientem. Oprócz tego przydatna jest poczta, zarówno tradycyjna, jak i ta elektroniczna. Oba rodzaje poczty pomagają w przesyłaniu atrakcyjnych ofert prosto do potencjalnych klientów. Poza kontaktem bezpośrednim i pocztą, innymi formami na marketing bezpośredni są niewątpliwie reklamy internetowe oraz telefony.

Dla wielu osób marketing bezpośredni wciąż może wydawać się nieco natrętną formą zachęcania klienta do tego, aby skorzystać z danej marki, produktu lub usługi. Jednakże umiejętnie wykonywany, pomaga klientom znaleźć dokładnie to czego potrzebują. Wieloletnie próby sprawienia, aby marketing bezpośredni był bardziej spersonalizowanym sposobem działania, przyniosły wiele owoców w dobie Internetu. Dzisiaj nikogo już nie dziwią spersonalizowane maile lub reklamy. W wielu przypadkach okazują się one być po prostu przydatne, co znacząco zmienia wrażenie, jakie wywołuje na potencjalnych klientach tego typu manewr marketingowy.

marketing bezpośredni na żywo

Jest to zatem dobry sposób na to, aby zadbać o potrzeby klienta, a jednocześnie rozwinąć swoją działalność. Praktycznie wszystkie firmy w dzisiejszych czasach wykorzystują pewien rodzaju marketingu bezpośredniego do tego, aby nieustannie zdobywać nowych klientów i jednocześnie dbać o interes stałych i lojalnych klientów. Przy odpowiednim rozplanowaniu całej strategii, marketing bezpośredni może się też okazać wyjątkowo oszczędny i niewymagający wydawania olbrzymich ilości pieniędzy, co niekiedy jest niezbędne gdy korzysta się z innymi sposobów na rozpowszechnienie informacji o swojej firmie lub jej działalności.

Dlatego też dla każdego przedsiębiorcy, który rozpoczyna swoje działania na rynku, lub ma problem ze zdobyciem stałego i solidnego wsparcia od klientów, marketing bezpośredni może się okazać prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Wystarczy tylko być roztropnym i uważać na to, aby nie zalewać swoich potencjalnych klientów niepotrzebnie nachalnymi reklamami i ofertami. Równowaga pomiędzy sukcesem a porażką jest tutaj bardzo delikatna, ale odrobiona wysiłku na pewno pomoże w tym, aby opracować strategię, która okaże się skuteczna. Marketing bezpośredni to niewątpliwie krok w stronę sukcesu.

Marketing afiliacyjny

0
marketing afiliacyjny

Czym jest marketing afiliacyjny?

Mimo że to pojęcie funkcjonuje już dosyć długo, wielu użytkowników nie ma żadnego pojęcia, co może oznaczać. Najbardziej znane jest osobom, które na co dzień mają dużą styczność z internetem oraz reklamą internetową. Dla takich ludzi, marketing afiliacyjny nie jest niczym skomplikowanym.

Obecnie mamy takie czasy, że coraz więcej ludzi nie tylko każdego dnia korzysta z internetu, ale także uczy się, jak można zarabiać, nie wychodząc nawet z domu! Jak się okazuje, istnieje wiele pomysłów na pracę przez internet. Należy do nich także marketing afiliacyjny, jednak nie każdy może z niego korzystać i czerpać zyski. Przede wszystkim, najpierw trzeba mieć swoją własną stronę internetową, na przykład blog lub chociażby fanpage na Facebooku. To absolutna podstawa, dzięki której można dotrzeć do dużej ilości osób i co za tym idzie, czerpać zyski z promowania produktów. Właśnie na tym polega marketing afiliacyjny.

Wystarczy tylko posiadać swoją stronę, na którą każdego dnia wchodzi spora liczba użytkowników, aby zacząć zarabiać. To bardzo sprytne i korzystne rozwiązanie, dzięki któremu zadowolony może być zarówno promowany sklep, jak i właściciel strony, reklamujący jego produkty. Marketing afiliacyjny sprawia, że obie strony czerpią zyski i mogą zarobić wiele pieniędzy.
Każdy, kto posiada stronę internetową i notuje coraz większą liczbę odwiedzin, powinien zainteresować się reklamowaniem produktów. Być może w krótkim czasie uda mu się rozwinąć swoją internetową działalność, a marketing afiliacyjny pozwoli mu czerpać duże zyski z każdej reklamy.
Coraz więcej ludzi zdaje sobie sprawę z tego, jak potężnym narzędziem jest internet i chcą dowiedzieć się, jak wykorzystać jego potencjał. Jeśli wpadną na dobry pomysł i zaczną prowadzić blog, który uzyska dużą ilość odsłon każdego dnia, mogą zacząć myśleć o zarabianiu.

marketing afiliacyjny w internecie

Warto wiedzieć, że marketing afiliacyjny jest tylko jednym z wielu sposobów na zarabianie w internecie. Inną metodą może być na przykład wypełnianie ankiet, pisanie artykułów, a także wiele innych. Osoby które są tym tematem bardzo zainteresowane, mogą poszukać informacji o tym, jak zarabiać nie wychodząc w domu. Internet może być źródłem mnóstwa pomysłowych inspiracji dla każdego! Jednak marketing afiliacyjny należy do sposobów, które na dłuższą metę mogą być najbardziej opłacalne.

Jest wiele osób, które czerpią ogromne wręcz zyski ze swoich stron internetowych oraz blogów. Mają grono wiernych fanów którzy chętnie odwiedzają stronę i klikają w reklamy produktów. Niektóre spośród tych osób decydują się także na zakup reklamowanych artykułów, co przynosi blogerowi zysk. Dlatego marketing afiliacyjny to bardzo praktyczne i atrakcyjne narzędzie, które jest dobrą metodą na zarabianie, jeśli jest właściwie wykorzystane.

Doświadczeni internauci wiedzą, w jaki sposób mogą zarobić najwięcej dzięki internetowi. Wypróbowali już wiele różnych metod i wiedzą, które z nich mogą przynieść najlepsze efekty. Jednym z nich na pewno może być marketing afiliacyjny, ale wymaga on dużego zaangażowania od internauty. Musi on poświęcić czas na to, aby zainteresować czytelników i zachęcić ich do kliknięcia w reklamę oraz zakupu określonego produktu. Czasami nie jest to wcale łatwe. Bez wątpienia, mogą to ułatwić umiejętności sprzedażowe blogera. Osoba która potrafi skutecznie przekonać do reklamowanych produktów, będzie czerpała największe zyski z prowadzenia strony w internecie.

marketing

Marketing afiliacyjny to idealne narzędzie dla osoby, która potrafi nie tylko zainteresować czytelnika, ale także umiejętnie przedstawić mu zalety produktu. Nikt nie lubi, kiedy coś mu się wciska na siłę, dlatego bardzo ważna jest obiektywna ocena promowanego artykułu. Właśnie na tym polega profesjonalny marketing afiliacyjny, dzięki któremu można czerpać największe zyski.
W internecie istnieje obecnie bardzo wiele stron www, które przynoszą swoim właścicielom bardzo atrakcyjne dochody. Niektórzy traktują to jako dodatkowe zajęcie, dzięki któremu mogą sobie dorobić do swojej pensji. Dla innych, prowadzenie własnej strony internetowej to główna praca, a marketing afiliacyjny pozwala im utrzymać się i przynosi większe zarobki, niż wielu osobom pracującym na etacie. Dlatego warto poznać osobiście zalety tego rodzaju działalności. Każdy, kto potrafi pisać poprawne i wysokiej jakości teksty, może śmiało pomyśleć o takiej metodzie na zarabianie pieniędzy. Być może uda mu się osiągnąć sukces i wypromować swoją stronę internetową, co przyniesie dodatkowy zarobek.

Marketing automation

0
marketing automation

Marketing jest obecnie gałęzią, bez której nie wyobrażamy sobie funkcjonowania świata, do jakiego przywykliśmy. To od jego skuteczności zależy to, jakie informacje do nas docierają. Jeżeli dany portal internetowy zostanie dobrze wypromowany, jego treści i punkt widzenia, staną się powszechne.

To marketing kreuje także w dużej mierze nasze potrzeby

Poza tymi podstawowymi, które w świecie tak zwanego zachodu są w większości zaspokojone, większość wtórnych, zależy nie tylko od naszych preferencji, ale i od tego jakie potrzeby zostaną w nas zaszczepione. Ile razy zdarzyło Ci się, że nie wiedziałeś, że czegoś potrzebujesz, póki tego nie zobaczyłeś? Dlatego też narzędzie to jest punktem obowiązkowym każdego przedsiębiorstwa. Jeżeli chcesz dotrzeć do klienta, obecnie w gąszczu reklam i ofert, przebicie się może nie być łatwe. Wiele firm posiada albo własne działy marketingu, lub też korzysta z pomocy zewnętrznych usługodawców.

Kooperacja z firmą zajmującą się profesjonalnie marketingiem jest coraz bardziej popularnym rozwiązaniem. Firmy te posiadają na tyle duże doświadczenie rozeznanie, że wiedzą jak nie tracić czasu i pieniędzy w tej skomplikowanej dziedzinie. Firmy takie posiadają opracowane i zgrane systemu zwane marketing automation. Jest to działanie wykorzystujące pomoce techniczne, takie jak odpowiednie oprogramowanie, w taki sposób, aby zwiększyć wyniki sprzedaży. Dzięki zastosowaniu technologii możliwe jest odciążenie pracowników od dużej ilości pracy, jaką należało wykonać, analizując dane o konsumentach, a także o potencjalnych konsumentach.

marketing

Moc obliczeniowa komputerów sprawia, że takie procesy przetwarzane i przeprowadzane są w mgnieniu oka. Dzięki temu można poświęcić więcej czasu na działanie, na podstawie wyciągniętych wniosków. Pozwala to na skierowanie do danego, przeanalizowanego klienta spersonalizowanej oferty marketingowej. Obserwowane i analizowane informacje to między innymi sposób poruszania się po stronie, zainteresowania użytkownika, a także wiek i płeć. Baza informacji o tym do kogo trafiają poszczególne produkty to dziś ogromne narzędzie.

Nawet trudno nam sobie w tym momencie wyobrazić jak dobrze znają nas niektóre firmy, korzystające z takich systemów. Wiele osób narzeka przy tym, że jako użytkownicy internetu stajemy się coraz mniej anonimowi. Inni zaś upatrują w tym plusy, takie jak podsuwanie reklam, które bardziej odpowiadają naszym preferencjom, zamiast niepotrzebnych, które nas często jedynie denerwują. Nie unikniemy tego, że jeżeli używamy urządzeń w coraz większym zakresie, to stają się one też ważnym polem walki o naszą uwagę, jako potencjalnych klientów. Jest to naturalna kolej rzeczy w takim systemie ekonomicznym jak nasz.

Chęć utrzymania zrównoważonego wzrostu gospodarczego każe nam usprawniać działania, które będą nas zachęcały do kupowania, a tym samym napędzania tej machiny. Wracając do samych systemów i ich działania. Śledzenie naszych poczynań, powiązane jest często z systemami e-mail marketingu, które w oparciu o pozyskane bazy danych kierują do nas oferty za pośrednictwem poczty. Takie e-mail’e nie są już tylko standardową wiadomością, wysyłaną do każdego klienta. Często są one dopasowaną celowo pod nasze gusta ofertą. Warto zwrócić na to uwagę, zanim następnym razem skierujmy wszystkie tego typu wiadomości na spam. Ponadto system zbiera także informacje o tym, w jaki sposób zareagowaliśmy na daną wiadomość.

marketing automation laptop

Słowem- każdy nasz ruch ma znaczenie i wartość jako wiedza do wykorzystania

Bywa także, że są połączone z systemami ERP, czyli takimi, które mają pomagać w efektywnym zarządzaniu przedsiębiorstwem, również przy pomocy narzędzi informatycznych. Wspomaganie to może obejmować nawet wszystkie szczeble zarządzania. W takich zestawach stanowią one potężny potencjał dla firm zajmujących się marketingiem. Załatwiają one mnóstwo kluczowych spraw, aby pozostawić ludziom kwestie wyciągania wniosków (choć i to jest w dużej mierze oferowane przez komputer) i kreatywne myślenie, czyli chyba jedynej rzeczy, której nie zrobi za nas maszyna.

Dziedzina, jaką jest marketing, podobnie jak każda inna w ówczesnym świecie, nie może obyć się bez sięgania po najnowsze rozwiązania. Tam, gdzie człowiek, tam będzie też technologia i marketing musi za nimi nadążyć. Duże firmy osiągają niesamowite rezultaty dzięki wyżej wymienionym narzędziom. Z pewnością każdy, kto prowadzi takie przedsiębiorstwo usługowe lub też własną firmę produkcyjną z małym działem marketingu na pokładzie, gdy raz posmakuje automatyzacji marketingu, nie będzie chciał się z nią więcej rozstawać.

Marketing internetowy

0
marketing internetowy

Internet to niesamowite medium. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy. Sieć to nie tylko narzędzie do utrzymywania kontaktu z rodziną. To także niesamowite możliwości biznesowe.
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep. Jednak do Twojego sklepu codziennie mogą wejść setki tysięcy osób z całego świata. To właśnie umożliwia internet. Takiej skali nie osiągniesz nawet, jeżeli wynajmiesz lokal w najbardziej popularnej galerii handlowej.
Skala potencjalnych zysków jest w zasadzie nieograniczona. Im większy masz zasięg, tym więcej towarów możesz sprzedać. Sposobów na zwiększanie swojego zasięgu w sieci jest kilka, a jednym z nich jest marketing internetowy.

Reklama w internecie może mieć przeróżne formy – od prostych banerów po promocję na zasadach pay per click w mediach społecznościowych. Coraz większą popularnością cieszy się też content marketing – czyli sprzedawanie produktów z wykorzystaniem interesujących treści. Marketing w sieci ma też jeszcze jedną zaletę – jest stosunkowo tani i przy odpowiednim zaangażowaniu możesz go przeprowadzić sam. W sieci znajdziesz dziesiątki poradników, które krok po kroku przeprowadzą Cię przez proces tworzenia reklamy. Część z nich jest nawet darmowych. Koszt dotarcia do jednego użytkownika zależy od konkurencji w Twojej branży, jednak przy odpowiednio zoptymalizowanej kampanii może wynosić kilkanaście groszy. Im więcej osób dowie się o Twoim produkcie, tym większą masz szansę na sprzedaż.

marketing internetowy strategia

Oczywiście marketingiem internetowym nie musisz zajmować się samodzielnie

Na rynku istnieją dziesiątki podmiotów, które pomogą Ci w prowadzeniu kampanii. Możesz wybierać spośród wielu domów mediowych i agencji interaktywnych. W ten sposób będziesz miał pewność, że nad Twoją kampanią czuwa specjalista.
Nieustanną popularnością cieszy się też e-mail marketing. Pomaga on w uzyskaniu tak zwanej konwersji – czyli zamiany zainteresowanego użytkownika w osobę kupującą. Jednak w dzisiejszych czasach nie wystarczy już zwykłe wysyłanie wiadomości przypadkowym ludziom. Coraz więcej osób jest „uczulonych” na spam. Ponadto bezmyślne wysyłanie wiadomości może skończyć się naruszeniem przepisów zawartych w RODO.

Przystępując do tworzenia kampanii reklamowej w internecie, musisz rozpocząć od określenia swojego modelowego odbiorcy. Profile poszczególnych odbiorców możesz określić na podstawie cech produktu, który zamierzasz sprzedawać. Inaczej będzie wyglądał marketing skierowany do emerytów, a inaczej do studentów – chociaż do obu tych grup można dotrzeć z wykorzystaniem sieci. W trakcie ustalania profilu odbiorcy musisz określić jego płeć, wiek, wykształcenie oraz biegłość w korzystaniu z internetu. Na podstawie tych czynników będziesz mógł stworzyć kampanię idealną. Nie poprzestawaj na wykonaniu jednego profilu. Najlepiej jest stworzyć ich kilka.

Pamiętaj też, że reklama w internecie ma też pewne ograniczenia

Otóż wbrew pozorom wciąż wielu ludzi nie korzysta z sieci (lub robi to sporadycznie). Dlatego wciąż dużą popularnością cieszą się reklamy w typie out-door (np. banery, reklamy na samochodach) lub reklamy w telewizji. Na wybór skutecznego marketingu, również wpływa charakter Twojego produktu. Musisz zastanowić się, czy jest to produkt przeznaczony dla użytkowników internetu, czy raczej chciałbyś dotrzeć do maksymalnie szerokiej grupy osób. Jednak mimo wszystko nie warto rezygnować z żadnej formy promocji.

marketing

Marketing to długotrwały proces. Jego ważnym elementem jest budowanie zaufania do marki. Zanim ktokolwiek zdobędzie takie zaufanie, musi mieć świadomość jej istnienia. Forma, w jakiej klient dowie się o istnieniu produktu (lub marki) ma drugorzędne znaczenie. Dlatego nie warto lekceważyć żadnej formy reklamy. Z dystansem należy też podchodzić do statystyk związanych ze sprzedażą. Nie każda kampania reklamowa musi mieć bezpośredni efekt. Niekiedy potrzeba długich miesięcy, zanim produkt zacznie zdobywać rynek. Tak czy inaczej – istnieje bardzo mało kategorii, w których marketing w sieci nie ma żadnego zastosowania.

W dzisiejszych czasach obecność w internecie to obowiązek. Wielu ludzi nie zaufa firmie, która nawet nie ma strony internetowej. Reklama w sieci może sprawdzić się nawet w przypadku lokalnych biznesów. Większość narzędzi marketingowych (np. GoogleAds) umożliwia opcję wyświetlania reklam wyłącznie dla użytkowników znajdujących się w wybranej lokalizacji. Może to być pomoce dla osób prowadzących niewielkie biznesy, którym zależy na pozyskiwaniu lokalnego ruchu. Nie powinieneś długo zastanawiać się nad stworzeniem swojej reprezentacji w sieci. Żyjemy w epoce wiedzy i informacji, przez co obecność biznesu w internecie to już konieczność.

Marketing szeptany

0
marketing szeptany

Marketing szeptany jest także znany jako rekomendacja czy marketing plotki. Definiuje się go jako kanał interpersonalnej komunikacji, w którym uczestnicy życia gospodarczego wyrażają opinie o danym przedsiębiorstwie oraz o świadczonych przez niego usługach czy sprzedawanych produktach. Każdy dojrzały konsument w pierwszej kolejności przed zakupem, korzysta z dostępnych informacji zarówno o firmie, jak i kupowanych produktach np. w postaci opinii. Komunikacja w marketingu szeptanym ma luźny oraz nieformalny charakter. Potocznie mówi się, że marketing szeptany to wszystkie komentarze ludzi na temat określonego produktu w danym czasie.

Jakie są podmioty marketingu szeptanego?

Wśród podmiotów marketingu szeptanego możemy wyróżnić przede wszystkim rodzinę. Członkowie jednej rodziny w dużym stopniu oddziałują między sobą na zachowanie jako przyszłych nabywców. Wśród rodzin wyodrębnia się rodziny wychowujące oraz rodziny prokreacji. W przypadku dzielenia się wiedzą dotyczącą poszczególnych produktów bądź usług, głównym towarzyszem są emocje i uczucia oraz potrzeby interakcji z drugim człowiekiem bądź zacieśniania więzi. Kolejnym podmiotem marketingu szeptanego są grupy społeczne. Te z kolei postrzegane są jako nasi sąsiedzi, znajomi czy współpracownicy. Grupy społeczne są ze sobą powiązane podobnymi zainteresowaniami oraz zachowaniami. Kierują się podobnymi wartościami i powodują wzajemny wpływ na swoich członków.

Jak działa marketing szeptany?

W celu uwolnienia oddziaływania marketingu szeptanego firmy tworzą kapitał konwersacyjny. Mianowicie, każde przedsiębiorstwo, które chce rozpowszechnić swój produkt, oprócz mówienia do swoich klientów, musi również dać im możliwość uczestniczenia w procesie interakcji. Kapitał wystąpi wtedy, jeśli potencjalni nabywcy i dotychczasowi konsumenci zaczną ze sobą rozmawiać o produkcie. Nie należy postrzegać marketingu szeptanego jako tzw. szumu, gdyż skutki jego działania utrzymują się bardzo długo, a to z kolei pozwala na odpowiednie wykształcenie się tożsamości marki i jej świadomości w obrębie odbiorców.

marketing

Marketing szeptany a internet

Rozwój internetu przyczynił się do zmiany kanałów komunikacyjnych. Dzięki temu możemy w łatwy sposób poszerzyć grono odbiorców, czyli naszych przyszłych klientów. Obecnie jesteśmy w stanie w dynamiczny sposób przedostać się do wielkiego grona odbiorców w bardzo krótkim czasie. Dostępne kanały komunikacji szeptanej to poczta elektroniczna, social media, blogi czy fora internetowe. Warto również podkreślić znaczenie recenzji konsumenckich. Marketing szeptany w sieci jest również rozumiany jako pozytywny bądź negatywny wyraz o firmie czy produkcie, przekazany do odbioru publicznego przez przyszłego, obecnego lub byłego klienta, w sposób, który umożliwi dotarcie do szeroko rozumianej grupy docelowej.

Marketing wirusowy

Rozwój internetu sprawił, że marketing szeptany przeistacza się w marketing wirusowy. Korzysta on zarówno z zasad marketingu szeptanego, jak i szeptanego online. Określa się go mianem strategii marketingowej korzystającej z sieci społecznościowych, a to z kolei skutkuje dystrybucją wszelkich treści marketingowych do ogromu odbiorców. Przepływ informacji o produkcie przechodzi od jednego użytkownika do wielu innych.

Jeśli przyszli użytkownicy zostaną realnymi użytkownikami, dzielą się oni opinią na temat danego produktu z innymi osobami, a to z kolei wędruje do tzw. sieci personalnych, w których znajdują się znajomi i przyjaciele, którzy następnie informują swoich bliskich, co tworzy pogłębiającą się pętlę. Cechą marketingu wirusowego jest korzystanie z portali społecznościowych m.in. Facebooka, Twittera czy YouTube. Coraz częstszym zjawiskiem jest docieranie publikowanych ocen firmy do jej twórców, którzy biorą pod uwagę zdanie swoich klientów. To sprawia, że klienci stają się również twórcami sprzedawanego produktu.

marketing szeptany w internecie

Marketing partyzancki

Kolejną odmianą marketingu szeptanego są działania, które opierają się na nieszablonowym działaniu w celu pozyskania jak największych rezultatów przy użyciu jak najmniejszych zasobów. Fundamentem jest tu skuteczny pomysł, który przyciągnie uwagę konsumentów i mediów. Wykorzystanie jak najmniejszych zasobów finansowych w marketingu partyzanckim sprawia, że jest on często używany przez małe przedsiębiorstwa, które próbują walczyć z większymi konkurentami.

Medialne sensacje

Przedsiębiorcy często stosują specjalne zdarzenie, które zwróci na siebie uwagę mediów. Najczęściej planują je profesjonaliści, ale bywa także działaniem przygotowanym przez nieznających się na marketingu przedsiębiorcach. Pomimo tego, że sensem wydarzenie nie jest konkretny produkt firmy czy jego usługa, to całe wydarzenie rozpowszechnia markę produktu, a to z kolei wywołuje zainteresowanie produktami danego przedsiębiorstwa.

Marketing sieciowy

0
marketing sieciowy

Czym tak naprawdę jest marketing sieciowy?

To swego rodzaju drabinka sprzedaży, która niesie dużo korzyści, takich jak elastyczny czas pracy, często też bonusy i zniżki na sprzedawane produkty. Jak każda metoda sprzedaży ma też swoich przeciwników i zwolenników, a wiąże się to z postrzeganiem tej formy zarabiania pieniędzy. Wiele nowych przedsięwzięć, które startują na rynku często boryka się ograniczonymi zasobami finansowymi, a także przestrzenią do pracy. Tu pomocne może być zastosowanie techniki marketingu sieciowego, gdyż kieruje się on zasadą ograniczania kosztów związanych z tradycyjnymi działaniami marketingowymi, a wynagradzaniem pracowników.

Aby sprzedawać produkty, nie potrzeba rozbudowanej sieci dystrybucji stacjonarnej zlokalizowanej w popularnych sieciach handlowych, stoisk ani butików. Sprzedawcy nie są zarządzani centralnie przez kadrę menadżerską, gdyż taka forma zarządzania nie jest potrzebna. Przedsiębiorcy maja swobodę działania i prowadzenia biznesu, gdyż sami budują zarówno siec kontaktów. Dodatkowo działają na jednakowych zasadach więc jeśli jest się konsekwentnym i zdeterminowanym na wynik, każdy sukces będzie tylko i wyłącznie naszym dziełem.

marketing

Zwolennicy tej metody sprzedaży cenią sobie elastyczne godziny pracy a także to, że biznes mogą prowadzić z każdego miejsca bez ograniczeń. Dodatkowa zaletą jest niski wkład jaki muszą wnieść aby rozpocząć działalność. daje to możliwość startu przy naprawdę niewielkich nakładach finansowych. Sprzedawać w ten sposób może każdy gdyż nie ma ograniczeń wiekowych, a także ograniczeń dotyczących wykształcenia. Tu większą uwagę zwraca się na zdobyte doświadczenia, a także umiejętności i determinacje na realizacje celów. Każdy mentor chce, aby jego zespół osiągał jak najlepsze wyniki gdyż od tego zależy jego wynagrodzenie. Dzielenie się wiedzą jest więc standardem przy budowaniu nastawionego na wyniki zespołu. Można także uczestniczyć w szkoleniach zgłębiający tematykę technik skutecznej sprzedaży, które finansowane są przez firmy.

Przeciwnicy natomiast będą argumentowali brakiem wpływu na jakość i cenę produktów. Nawet jeśli cena odbiega od rynkowej, nie mamy wpływu na jej kształtowanie i nie możemy jej zmienić. Trzeba mieć świadomość, że każdy przedsiębiorca działa na takich samych zasadach, a produkty sprzedawane przez nas na rynku są dostępne nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale też butikach czy marketach. Konkurencja jest więc ogromna i tylko od nas i naszego doświadczenia zależy sprzedaż i wynik. Zarabianie dużych pieniędzy wymagać będzie nie tylko poświęcenia dużej ilości czasu i pokładów cierpliwości, gdyż duża konkurencyjność na rynku na pewno nie ułatwi nam osiągnięcia celu.

Dojście do poziomu sprzedaży, która będzie satysfakcjonująca może zając kilka miesięcy, a czasami lat. Trzeba tez przygotować się na to, że zanim nie nabędziemy sprzedażowych nawyków i nie nauczymy się technik sprzedaży, będziemy spotykali się z odmową klientów. Dla części osób może to być demotywujące, jednak z każdej odmowy należy czerpać cenną wiedzę co można poprawić i zrobić lepiej. Nie zawsze poświęcony czas i zaangażowanie przełoży się na konkretny wynik, a dodatkowo poczucie, że tak naprawdę zarabia się na osoby postawione w hierarchii wyżej wymaga zmiany klasycznego rozumienia systemu sprzedaży.

Czy marketing sieciowy się sprawdza?

w firmie

Opinie są podzielone. Często zauważa się, że na górze hierarchicznej drabinki, są osoby z którymi firma współpracować chciała od początku, często zaproszone do współpracy i będące swego rodzaju wizytówką firmy. To ich nazywa się mentorami lub liderami. Od mentora zależy w jaki sposób dobierze sobie współpracowników, wyszkoli ich i zbuduje zespół.

Od mentora zależy też czy zespół osiągnie sukces długofalowy i czy będzie to zespół dobrych i przeszkolonych marketingowców czy duża grupa przeciętnych sprzedawców nastawiona na dotarcie do jak największej ilości klientów. W systemie gdzie zarabia się na przełożonego pokusa do tworzenia dużych zespołów sprzedażowych jest duża, ale musi to iść w parze z jakością i wiedzą. Dlatego też lider znający potrzeby swoich podopiecznych nie powinien oszczędzać na szkoleniach i rozwoju.

Marketing sieciowy patrząc na plusy i minusy wydaje się być dobrym sposobem zarabiania w sieci jednak należy zadać sobie pytanie, czy taka forma prowadzenia biznesu jest dla nas odpowiednia? Czy dysponuje czasem i determinacją aby odnieść sukces? Czy będzie to biznes opłacalny i będę mógł się z niego w perspektywie czasu utrzymać? Na te pytania odpowiedzieć powinien każdy z nas.

Content marketing

0
content marketing

Marketing to nie tylko tworzenie haseł reklamowych i ciekawych sloganów, żeby zachęcić klienta do określonego zakupu. W dobie dzisiejszego Internetu powstało nowe pojęcie, które skłania marketerów do rozwijania swoich zdolności i wykorzystywania potencjału w pozyskiwania stałych klientów.

Czym jest content marketing?

Jest to tzw. marketing treści, czyli strategia produkowania wartościowych treści w Internecie, które odpowiadają na potrzeby ściśle określonej grupy odbiorców w atrakcyjny sposób. Dzięki takiemu planowi działania content marketing nie jest skierowany tylko w jedną stronę ale właśnie dzięki niemu możemy zbudować relacje z klientem nie tylko na podstawie „content’u” czyli przedmiotu ale też na podstawie odczuć i emocji, dzięki czemu uzyskujemy zaangażowanie nie tylko ze strony marketera, czyli naszej ale też konsumenta.

Podsumowując koncepcja ta opiera się na:
– tworzeniu wartościowych i chwytliwych treści oraz publikowaniu ich
– skierowaniu na określoną grupę odbiorców
– budowaniu trwałych relacji z klientem

content marketing w internecie

Aby zdobyć zaufanie i zaangażowanie kontrahenta dobrze jest starać się zrozumieć jego potrzeby i z powodzeniem je zaspokajać. To nie jest typowe mass media na ogromną skalę, ale tworzenie unikalnych tekstów. W Internecie coraz trudniej o zrozumienie, wysłuchanie i dialog z odbiorcami treści, zwłaszcza gdy wyrażają oni swoją krytykę na dany temat. Coraz więcej firm zakłada oficjalne strony w mediach społecznościowych: na Facebook’u czy Instagramie, by tam nie tylko promować swoje działania, ale też słuchać i monitorować głosu internautów, którzy mogą być potencjalnymi nabywcami.

To ciągłe ulepszanie i realizacja założonych celów sprzedażowych z wysoką jakością i umiejętnościami analitycznymi, by wiedzieć co się sprawdza a co nie. Tworzenie tego typu treści nie zawsze oznacza, że muszą być one pisane. Mogą być także w formie zdjęć, filmów, prezentacji czy też wykresów.
Bardzo podobnym zjawiskiem jest także branded marketing czyli marketing branżowy. Często te dwie strategie mogą się zazębiać, ale ta subtelna różnica polega na tym, że w branded content zazwyczaj znajduje się reklama bądź nakłanianie do kupna a content marketing wzbudza emocje, dostarcza rozrywki i edukuje. Nie zawsze w tego typu przekazach musi się pojawiać marka, wystarczy że kreuje dany styl życia, który jest sprzedawany.

Podsumowując, czym NIE jest marketing treści:
– reklamą telewizyjną
– lokowaniem produktu
– kampanią reklamową, która nie ma żadnej wartości rzeczowej dla odbiorcy

Warto tutaj także wspomnieć iż content marketing ma duży udział w pozycjonowaniu stron w Google. Im wyższa jakość publikowanego tekstu, tym wyszukiwarka wyżej ją umieszcza. Ma to związek z naturalnym podstawianiem linków, które znacznie wpływa na pozycjonowanie strony www.

Dobrze jest także zauważyć iż ta strategia nie opiera się jedynie na działalności w Internecie, gdyż może być rozpowszechniana także poprzez foldery, gazetki, ulotki czy prasę branżową.
Definicja i założenia tego projektu marketingowego zostały wyjaśnione, możemy zatem przejść do praktyki i narzędzi jakie pomogą nam stworzyć oryginalne treści.

marketing

1. Profile odbiorców

Dobrze jest stworzyć bazę klientów, którzy powracają na stronę i na tych, którzy wchodzą na nią po raz pierwszy. Np. w 2012r. polski psycholog Michał Kosiński wykorzystał po raz pierwszy metodę OCEAN, stworzoną w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Przełomowość tego projektu polegała na tym iż Kosiński jako pierwszych wykorzystał ją do badań na popularnych mediach społecznościowych – Facebook’u i udowodnił że dzięki analizowaniu treści polubionych przez użytkowników, można określić jakim typem osobowości jest dana osoba. Generalnie, metoda OCEAN jest wzorowana na teorii „wielkiej piątki”, czyli pięcioskładnikowym modelu osobowości, którymi są:
– neurotyczność
– ekstrawersja
– otwartość na doświadczenie
– ugodowość
– sumienność
Metoda ta została także wykorzystana w kampanii prezydenckiej Donalda Trump’a i jak widać okazała się skuteczna.

2. Ustalenie celów.

W tym punkcie zawierają się wszystkie wyznaczniki celów sprzedażowych, pozycjonowanie stron www, współpracę czy branding. Wartą uwagi jest forma marketingu 70-20-10, która zakłada że 70% publikowanej treści powinna być w pełni sprawdzona i bezpieczna, 20% dosyć ryzykowna ale nadal posiadająca podstawy a 10% to czysty eksperyment czy coś się sprawdzi, czy jednak nie.

3. Różne formy transferu informacji.

Należy pamiętać, że w dobie dzisiejszych kolorowych obrazków, dużo łatwiej przyswajalne są treści w postaci filmów czy obrazków. Oczywiście standardowy content pisany też jest ważny ale warto jest dbać o zróżnicowanie przekazu informacji, by dotrzeć do nowych odbiorców.

Reasumując wszystkie wymienione wcześniej informacje marketing treści przede wszystkim oferuje większy ruch na stronie www, większą widoczność strony w wyszukiwarce Google oraz buduje zaufanie klienta do marki, co sprawia, że ten klient na pewno do nas wróci.

Administrator baz danych – zarobki

0
administrator baz danych

Branża informatyczna to najszybciej rozwijająca się branża na naszym rynku. W związku z jej rozwojem, zapotrzebowanie na fachowców w tej dziedzinie nadal jest wysokie. Można powiedzieć, że na ten moment, rynek ten jest jak studnia bez dna. Coraz to więcej osób znajduje tutaj zatrudnienie, a zapotrzebowanie jest wciąż niemałe.

Jak znaleźć swoje miejsce na rynku technologii informacyjnych?

Wykształcenie kierunkowe nie jest wymagane. Wykształcenie średnie z kierunku informatycznego daje Ci kilka kwalifikacji, jednak z własnego doświadczenia wiem, że nie są one zbyt wiele warte.

Na rynku pracy liczy się przede wszystkim doświadczenie. Twojego pracodawcę będą interesowały przede wszystkim twoje umiejętności, między innymi będzie to programowanie, projektowanie baz danych, praca w Excelu i tak dalej. Umiejętności te możesz opanować samodzielnie, na kursie, bądź na studiach.

Dokładnie tak, wszystkiego co potrzebnie Ci w pracy w IT możesz nauczyć się sam. Nie oznacza to, że nie będziesz potrzebował wsparcia. Swoją wiedzę możesz czerpać z internetu, z rozmaitych darmowych kursów.

Kursy płatne przekażą Ci wiedzę w sposób rzetelny i profesjonalny. To na nich przyswoisz najwięcej wiedzy w najkrótszym czasie. Wystrzegaj się jednak tych za ogromne pieniądze. Często oferują one jedynie gruszki na wierzbie. Próbują omamić Cię hasłami reklamowymi, które będą mówić Ci o ogromnych pieniądzach, które będziesz zarabiać po ich kursie.

Warto jednak spojrzeć na tą sytuację z dystansu. Jeżeli interesują Cię bazy danych, wpisz w wyszukiwarce: „Administrator baz danych – zarobki„. Branża IT oferuje spore pieniądze, jednak na początku, mimo że pieniądze nie są małe, musisz być gotowy na pracę za mniej, niż obiecują kursy.

administrator baz danych - zarobki

Twój rozwój będzie trwał długo i mozolnie, jednak jeżeli będziesz wytrwały osiągniesz sukces, o jakim marzysz. Twórz różne projekty, pisz programy dla zabawy, niech ogranicza Cię jedynie Twoja własna wyobraźnia. Niech twoja ścieżka rozwoju stanie się dla Ciebie zabawą. Tylko dzięki takiemu nastawieniu istnieje szansa, że przetrwasz ten długi proces nauki. Nie licz na to, że rok pracy nad twoimi umiejętnościami sprawi, że będziesz odpowiadał za duże projekty i zarabiał ogromne pieniądze. Na to trzeba czasu, dużej ilości wypitej kawy i przeczytanych książek.

Gdzie możesz szukać pracy jako przyszły informatyk? Szukaj jej na portalach prezentujących oferty pracy, na forach informatycznych i programistycznych, oraz w samych firmach lub korporacjach. Pracodawcy reklamują się w wielu miejscach, więc i ty nie ograniczaj się tylko do jednego portalu.

Swoje CV wysyłaj do każdej firmy, której oczekiwania spełniasz. Nie zastanawiaj się zbyt długo. Wiele osób często umniejsza sobie i swoim umiejętnościom. Nie bądź jedną z nich. Dokładnie przyjrzyj się jednak wymaganiom widniejącym w ogłoszeniu. Jeżeli dane oprogramowanie lub język widzisz po raz pierwszy – odpuść sobie tą ofertę. Zgłosisz się tam, kiedy opanujesz już daną umiejętność.
Niestety, w branży IT nie ukryjesz swoich braków. Tutaj wymagania są jasne i klarowne. Jeżeli nie odnajdujesz się w danym środowisku prędzej czy później twoje braki dadzą Ci się we znaki, a w obliczu deadline’u nie będzie czasu na douczanie się danego środowiska, języka lub programu.

Jeżeli jednak Twoim priorytetem nie jest praca w konkretnym IT, gdzie będziesz głównie programować, warto zainteresować się pracą w szeroko ujętych usługach internetowych. Oferują one większą ilość stanowisk, które mogą być w sam raz zarówno dla ścisłowców, jak i dla humanistów.

Osoba o umyśle ścisłym lepiej odnajdzie się na stanowiskach, gdzie będzie miała nieco styczności z programowaniem, administrowaniem bazami danych, jak i łączeniem faktów, analitycznym rozwiązywaniem problemów.

administrator baz

Dla osób ze zdolnościami humanistycznymi drzwi są również otwarte. Mogą oni zajmować się wizerunkiem danej firmy lub strony internetowej. Mam tutaj na myśli opisywanie produktów oferowanych przez daną firmę, prowadzenie funpage’a, tworzenie akcji marketingowych. Generalnie chodzi o dbanie o to, by klient nie zapomniał o istnieniu danej firmy. Jakość świadczonych usług jest oczywiście bardzo ważna, jednak jeżeli klient o tych wspaniałych usługach nawet się nie dowie, to firma zbankrutuje i nie będzie mogła świadczyć swoich usług.

Jak więc widzisz, branża IT i usług internetowych przeplata się i oferuje wiele możliwości dla osób uczestniczących w tym rynku. Jeżeli chcesz do nich dołączyć będzie ona od Ciebie wymagać konkretnych umiejętności, jednak odwdzięczy się za nie satysfakcjonującymi zarobkami.

ZOBACZ TEŻ