wtorek, sierpień 19, 2025

Marketing polityczny

0
marketing polityczny

Marketing u końca drugiej dekady dwudziestego pierwszego wieku to coś, o czym wiedzą już często dzieci w przedszkolu. Ważne jest jednak nie tylko to, co jest obiegową wiedzą, ale warto przyjrzeć się temu, w jaki sposób działa marketing także w innych obszarach, na co dzień często zupełnie niekojarzonych z tym pojęciem. Jednym z nich jest marketing polityczny, o czym warto sobie uświadomić.

Jak to działa w polityce?

Tak naprawdę zasady marketingu, zwłaszcza jeśli chodzi o takie zupełne podstawy, nie zmieniają się w zależności od tego, co chcesz wypromować. Mogą się różnić środkami, jakie doprowadzą do upragnionego celu, ale na pewno nie będą zmieniały swoich fundamentalnych zasad, które są niezmienne od wielu dziesiątek lat. Warto o tym pamiętać w chwili, gdy zdecydujesz się na uprawianie tej nieco skomplikowanej, ale jednocześnie pełnej wyzwań drodze, jaką jest właśnie marketing związany z polityką.

Jak się do tego ważnego i zarazem trudnego zadania odpowiednio zabrać? Przede wszystkim istotne, podobnie jak ma to miejsce z innymi życiowymi projektami, bardzo ważnym elementem jest właściwe przygotowanie planu działań, jakie podejmiesz dla osiągnięcia swojego celu, który musisz zdefiniować na samym początku. Więc gdy określisz już swój cel sprawdź dobrze wszelkie możliwości, jakie otwiera przed marketerami to pole działania.

Polityka to jest również produkt, w tej sytuacji po prostu próbujesz sprzedać ludziom nie jogurt czy batonik, ale kogoś innego. Wiele zależy od tej osoby, ale jeśli w odpowiedni sposób zaplanujesz wszystko na pewno całe przedsięwzięcie zakończy się powodzeniem. Sukces na tym polu co prawda zawdzięczasz przede wszystkim ciężkiej pracy, ale dotyczy to przecież także i wszelkich innych form ludzkiej codziennej działalności. Ważne jest zatem, by rozpocząć z dobrym planem. Co musisz w nim ująć?

marketing polityczny parlament

Planowanie najlepiej przeprowadzać z kalendarzem w ręce, bo takie działania marketingowe zawsze wymagają odpowiedniej ilości czasu, podczas którego nie będziesz mieć możliwości dokonywania wielkich zmian. Rzecz jasna pewne korekty będą musiały zostać przeprowadzone, niemniej jednak musisz na tyle dobrze przygotować swój harmonogram prac marketingowych, by nie musieć robić wielkiej rewolucji.

Równie istotne co zakreślenie ogólnego celu i kalendarza poszczególnych wydarzeń jest określenie odpowiedniej grupy docelowej. Musisz wiedzieć do kogo konkretnie chcesz dojść z przekazem, bo to właśnie na odbiorcy się koncentrujesz. Jeśli prowadzisz lub masz zamiar prowadzić działania marketingowe na polu polityki, z całą pewnością musisz w tym momencie skoncentrować się na osobach odbierających ten przekaz. Inaczej nie trafisz w oczekiwania stałych lub potencjalnych wyborców, tym samym całkowicie tracąc czas, energię i środki finansowe tylko po to, by na koniec odnieść druzgocącą klęskę. Nie chcesz tego przecież, prawda?

Jeśli poznasz ludzi na tyle, by wiedzieć już do kogo w ogóle kierujesz swój przekaz, zadanie stanie się znacznie łatwiejsze, choć oczywiście nie będzie całkowicie pozbawione ryzyka, bez względu na to, w jakiej partii czy innego rodzaju ugrupowaniu będzie znajdowała się osoba, na której promocji będziesz się koncentrować. To jest wbrew pozorom również nie bez znaczenia, bo bankierzy często nie będą odpowiedni dla górników a sprzątaczki mogą nie zechcieć głosować na kogoś, kto postuluje ograniczenia kosztów pracy ludzkiej poprzez ich mechanizację w takim na przykład zawodzie. Decydując się na tego rodzaju marketing musisz doskonale pamiętać o tym, kim ma być nie tylko idealny odbiorca komunikatów, ale także jak będzie wyglądać ich nadawca. Wiarygodność oczywiście musi być budowana przez długi czas, niemniej jednak z całą pewnością są sposoby na to, by jakoś ją poruszyć.

biały dom

Podobnie ma się sprawa z odpowiednią dystrybucją treści

Wszystko zależy od figur nadawcy i odbiorcy, dlatego właśnie tak wielkie ma to znaczenie. Dziś do młodych nie wystarczy podejść z wyborczą ulotką, bo to nie jest ich naturalne środowisko. Wiele osób przekonało się, że w taki sposób nawet może zrażać do siebie ludzi, którzy czują się zwyczajnie osaczani. Podobnie ma się sprawa z takimi działaniami jak billboardy, w które wierzy tak wiele osób. Owszem, one działają na osoby niekorzystające z internetu, jednak jeśli wiesz, że odpowiednią grupą docelową są raczej młodzi ludzie to jednak wybierzesz coś innego, prawda?

Z tego rodzaju wyzwaniami mierzy się każda osoba, która chce coś osiągnąć na polu marketingu politycznego. Warto o tym pamiętać w chwili, gdy będziesz organizować kampanię wyborczą.

Studia z marketingu

0
studia

W dobie XXI wieku marketing robi się coraz popularniejszy. W związku z tym zaistniała potrzeba studiów z marketingu.Wiele uczelni w Polsce proponuje młodym osobom studia z marketingu. Trzeba jednak najpierw wyjaśnić pojęcie marketingu.

Po raz pierwszy termin ten pojawił się w Stanach Zjednoczonych i oznaczał pewien sposób działania i zarządzania w firmie. Philip Kotler powiedział, że marketing: „to nauka i sztuka badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić oraz projektuje i promuje produkty i usługi”.

W trakcie wielu studiów z marketingu można mieć do czynienia z takimi przedmiotami nauczania jak: interpretacja utożsamiająca marketing jako czynności wspierające sprzedaż wyrobów i usług, które mają w swoim założeniu wpłynąć na nabywcę poprzez różne metody i techniki.
Marketing to przyjęcie orientacji na odbiorcę a zastąpienie orientacji na produkt. W marketingu skupiamy się nie tyle na potrzebach, ile na źródłach satysfakcji klienta. Studia z marketingu mają za zadanie przygotowanie specjalistów w zakresie prowadzenia działalności marketingowej, a zwłaszcza działań ze sfery badań rynku, komunikacji rynkowej, budowania trwałych relacji z klientami, sprzedaży, budowania wizerunku, zarządzania marką, wykorzystywania nowoczesnych technologii w biznesie.

Marketing to przede wszystkim interdyscyplinarny obszar wiedzy oraz aktywności praktycznej. Nie można zostać dobrym przedsiębiorcą bez zdobytej wcześniej wiedzy z zakresu marketingu.
Marketing czerpie i korzysta z doświadczenia z psychologii, socjologii, ekonomii, statystyki, rachunkowości, finansów, etnografii, a nawet także i z filozofii. Każdy marketer to osoba o wszechstronnej wiedzy i umiejętnościach.

Zdolności komunikacji, empatia, analityczne myślenie, umiejętność rozumienia zachowań innych ludzi, kreatywność, innowacyjność, podejmowanie ryzyka w biznesie, synteza doświadczenia i intuicji to tylko niektóre obszary kompetencji rozwijane w czasie zajęć w trakcie studiów z marketingu.
Studia z marketingu mają charakter interaktywny i projektowy.
W czasie studiów jest bardzo wiele zajęć w grupie, gier zespołowych, gier strategicznych czy też symulacji komputerowych.

Jaka praca nas czeka po studiach z marketingu?

studia z marketingu

W głównej mierze będzie to praca przy biurku, choć nie tylko. Trzeba się także nam przygotować na wszelkie wyjazdy do kontrahentów i klientów oraz uczestniczenie w rozmaitych wydarzeniach branżowych jak choćby np. targach, konferencjach, prezentacjach produktów itp.
Większość tych imprez jednak będzie trzeba nam organizować samodzielnie.
Przykładowe stanowiska pracy po studiach z marketingu to: specjalista ds. marketingu, specjalista ds. public relations, specjalista ds. mediów społecznościowych, specjalista ds. sprzedaży, czy też specjalista ds. SEO.
Branża marketingowa daje ogromne możliwości rozwoju, które są uzależnione od wielkości danej firmy, w której zostaniemy zatrudnieni oraz od naszego doświadczenia i dotychczasowych osiągnięć.
Specjaliści w tej branży z kilkuletnim stażem i z bogatym portfolio zrealizowanych projektów mogą liczyć na zarobki w wysokości nawet 8000 złotych netto.

Które studia z marketingu wybrać? Oto jest dobre pytanie.

Studia licencjackie, magisterskie, podyplomowe czy szkolenie?
W ciągu ostatnich kilku lat wzrosło ogromne zapotrzebowanie na nowe stanowiska, takie jak np. social media manager, którego tak bardzo potrzebują agencje wizerunkowe. Kolejnym argumentem są zarobki na tym stanowisku, które sięgają 5 tysięcy miesięcznie. Natomiast kierownik ds. marketingu zarabia średnio 7,6 tysięcy złotych brutto.
Wiele młodych osób stojących przed wyborem studiów, decyduje się na marketing właśnie głównie z powodu przyszłych, swoich zarobków.

marketing

Co zrobić, aby dobrze wybrać studia z marketingu?

Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę najlepszą uczelnię z wykwalifikowaną kadrą.
Osoby, które już działają w marketingu np. internetowym, czyli takie, które mają doświadczenie i pewną wiedzę, najlepiej jakby poszły one na studia podyplomowe.
Osoby kompletnie nieobeznane w temacie marketingu powinny wybrać się na studia licencjackie. Prawdą jednak jest, że każdy wie w czym się dobrze czuje i kim by chciał być w przyszłości. Nie jednokrotnie rzeczywistość pokazuje nam, że teoria a praktyka to całkiem dwie odrębne strefy nie zawsze umiejące się dobrze łączyć. Niewątpliwie jednak w dzisiejszych, współczesnych czasach studia z marketingu z roku na rok robią się coraz popularniejsze.

Marketing daje nam ogromne możliwości rozwoju, pracy, awansu a nade wszystko godziwych pieniędzy. Warto choćby dla siebie samego interesować się marketingiem, jeśli na przykład skończyliśmy studia z innej dziedziny.
Wiedza z marketingu pozwala każdemu podejmować właściwe decyzje i zarządzać choćby nawet własnymi finansami.
Oby ta wiedza pozwoliła nam na realizację założonych przez nas celów zarówno teraz, jak i w przyszłości. Dążmy do tego, co ponadczasowe, co jeszcze nam nieznane i co niepowtarzalne.
Nie każdy może pozwolić sobie na studia z marketingu, ale na pewno każdy może z ciekawości interesować się zagadnieniami z dziedziny marketingu.

Video marketing

0
marketing

Na strategię marketingową składa się kilka obszarów, wśród których można wyróżnić video marketing. Obecnie ten rodzaj marketingu staje się coraz bardziej popularny. Czym charakteryzuje się promocja marek wykorzystująca treści video i jakie ma korzyści?

Jak sama nazwa wskazuje, video marketing charakteryzuje się wykorzystaniem treści filmowych przy promocji firmy bądź marki. W praktyce to działanie jest realizowane w kilku kanałach, czego celem jest zbudowanie wśród grupy docelowej odpowiedniego wizerunku marki. W obecnych czasach umiejętne wykorzystanie treści i publikacja video czy tekstów to jedno z podstawowych działań zmierzających do wzmocnienia wizerunku danej marki.

Należy przy tym pamiętać, że treści wizualne trafiają do świadomości odbiorców sprawnie i szybko. Wśród nich są grafiki, infografiki, zdjęcia czy rozmaite wykresy. Do tej grupy zaliczyć także można ruchome obrazy, czyli filmy. Po stworzeniu takich materiałów są one wykorzystywane w mediach społecznościowych, publikowane na stronie internetowej lub wysyłane odbiorcom za pomocą newsletterów. Wysoka jakość treści video sprawia, że marka jest odbierana jako bardziej atrakcyjna oraz interesująca.

Jak działa i jak należy zbudować strategię video marketingową?

Oprócz wzmocnienia wizerunku i podniesienia rozpoznawalności marki, tworzone filmy mogą również angażować odbiorców do określonych działań. Zachęcają do sięgnięcia po dany produkt lub wyrabiają nawyki, np. picie danej herbaty podczas codziennych śniadań.

Tworząc treści video marketingowe należy w pierwszym kroku zastanowić się nad wysokością budżetu, który możemy przeznaczyć na produkcję filmu. Dzięki posiadanemu budżetowi tworzone treści mogą cieszyć się wysoką jakością oraz być bardziej efektywne. W sytuacji, kiedy dana firma planuje wykonanie serii kilku filmików lub w dużej mierze opiera swoją strategię marketingową na tworzeniu treści video, warto by zastanowiła się nad stworzeniem własnego studio nagrań. W dłużej perspektywie czasu tworzenie treści wewnątrz firmy może być opłacalną inwestycją, dzięki czemu nie trzeba będzie płacić wysokich kosztów profesjonalnej agencji marketingowej. Jeśli firma chce zainwestować w budowę studia nagrań, powinna zastanowić się, jakie aparaty, lampy czy kamery będą dla niej najlepsze.

video marketing

Stworzenie studia i nagranie video to jednak za mało. Ważne, aby zatrudnić bądź wyznaczyć osobę, która będzie mogła koordynować powstawanie treści. Tak naprawdę, dla dobra tworzonych treści, warto zastanowić się nad zatrudnieniem dwóch osób. Jedna z nich pełniłaby funkcję operatora, której zadanie polegałoby na odpowiednim złożeniu sekwencji filmowych, natomiast druga osoba czuwałaby nad tworzeniem filmu i powstaniem scenariusza – byłaby wówczas reżyserem. Kompletując zespół, warto wziąć pod uwagę wcześniejsze doświadczenie potencjalnych pracowników. Im jest większe, ciekawsze i zawierające informacje o większej liczbie zrealizowanych materiałów, tym większe szanse, że dana osoba będzie tą, której szukamy.

Kiedy już uda się wybrać pracownika do działu filmowego, należy zastanowić się, jaki sprzęt techniczny będzie dla niego najbardziej odpowiedni. Montaż filmów jest związany z koniecznością nabycia dobrej jakości, wydajnego komputera oraz programów umożliwiających profesjonalny montaż.

Co dalej? Kolejnym krokiem w rozwoju video marketingu jest stworzenie spójnej strategii. Ważne, aby już na początku pracy ustalić, jaki komunikat jest najważniejszy i powinien być szczególnie promowany w materiale. Przy tym działaniu przyda się również spotkanie z osobami odpowiedzialnymi za wprowadzanie danego produktu na rynek czy jego komunikację. Podczas spotkania warto również zastanowić się, jaka historia dotycząca danego produktu powinna być eksponowana w nagrywanych filmikach oraz jak będzie ona promowana. Należy również zaplanować, w jaki sposób filmik będzie przyciągał uwagę odbiorców i skłaniał ich do promowanej aktywności.

film

Po montażu filmiku nastaje moment na jego publikację. Istotnym miejscem, w którym powinien się on znaleźć jest strona internetowa firmy, a także media społecznościowe, w tym Facebook czy YouTube. Jeśli firma nie ma jeszcze kanału na YouTube warto skupić swoje siły na stworzeniu takiej przestrzeni. Dzięki temu zwiększymy szanse, że materiał dotrze do większej grupy osób, podkreślona zostanie również obecność marki w wynikach wyszukiwania Google.

Chociaż stworzenie atrakcyjnych materiałów video wymaga niemałych nakładów finansowych, w rezultacie taka inwestycja może pomóc w zbudowaniu zaufania do marki, a to jest bezcenne.

buzz marketing

0

czeka

performance marketing

0

czeka..

Marketing relacji

0
marketing relacji

Marketing jest widziany jako relatywnie młoda dyscyplina nauki, stosowana przede wszystkim na fundamencie wykonywania działalności gospodarczej. Wsparcie marketingowe jest potrzebne dla osiągnięcia zysku w dziedzinie biznesu, w względnie jak najszybszym czasie. Marketing niezwykle wielokrotnie identyfikowany jest stricte z reklamą, lecz jest to wąskie rozumienie koncepcji marketingowej. Marketing jest bardziej systemem na łączność między spółką, nadawcą komunikatu marketingowego, i kontrahentem – jaki jest odbiorcą takiego komunikatu. Marketing nie jest dziedziną jednostajną. Pomiędzy innymi w jego obszarze wymienić można marketing relacji. Czym on jest oraz jak można go wykorzystać w praktyce?

Określenie marketingu relacji

Pod pojęciem marketingu relacji kryje się możliwość łączenia się przedsiębiorstwa z każdym, indywidualnym kontrahentem. Tematykę komunikatu może stanowić zestaw artykułów oraz usług oferowanych przez określoną spółkę. Celem, dla jakiego podejmowany jest marketing relacji, jest długotrwały, ciągły rozwój długoterminowej więzi między kontrahentem, i spółką oraz na odwrót, z korzyścią dla obu stron. Marketing relacji niezwykle wielokrotnie określany jest marketingiem partnerskim, marketingiem powiązań lub marketingiem związków.

Najistotniejszym elementem, na którym skupia się marketing relacji, jest stworzenie oraz podtrzymywanie relacji z kontrahentem. Zgodnie z poglądem mówiącym o tym, iż łatwiej oraz taniej podtrzymać wierność dotychczasowego odbiorcy, aniżeli pozyskać nowego nabywcę, marketing relacji faktycznie nabiera na znaczeniu oraz wydaje się być niezwykle korzystny. W marketingu relacji najistotniejszy jest klient, jaki na każdym etapie komunikacji pozostaje w centrum zainteresowania.

W czym objawia się marketing relacji?

W tym rozwiązaniu wychodzimy z założenia, iż nie wolno stosować tej samej wiadomości do wszystkich, ale tworzyć ją wedle wiedzy, jaką mamy o kliencie. Należałoby nawiązywać do wcześniejszych jego kontaktów z firmą, np. ostatnich zakupów i przedstawiać mu ofertę nawiązującą do jego zainteresowań. Niewątpliwie nie wolno przesadzić w epatowaniu klienta naszą wiedzą na jego temat – tak żeby nie wpaść w drugą skrajność oraz nie przestraszyć go niepotrzebną kontrolą. Marketing taki jest nakręcony na długotrwałe działania oraz długotrwałą relację.

marketing w firmie

Marketing relacji w praktyce

Marketingowi relacji potrzebuje jedynych możliwości dojścia. Taką drogą jest m.in. email, jaki zapewnia ogromne szanse personalizacji (nie tylko imieniem!), wybrania danej grupy klientów, przekazania im danych treści.

Czym różni się marketing relacyjny od pozostałych rodzajów marketingu?

W pozostałych wypadkach marketingu podkreśla się funkcję zespołu w tworzeniu relacje z kontrahentem, jednak marketing partnerski mocno połączony jest z marketingiem usług. Marketing relacyjny niezwykle wielokrotnie występuje w podobnym kontekście, co marketing interakcyjny (jaki z kolei w najbogatszy sposób czerpie z dużej palety badań marketingowych), gdyż w obu wypadkach niezwykle istotne jest podtrzymywanie długoterminowych relacji z klientem oraz bezpośredniego i nietrudnego kontaktu pomiędzy dwiema stronami. Marketing partnerski, więc właśnie relacyjny to przede wszystkim zmiana filozofii marketingowej połączonej z orientacją spółki na rynku, natomiast marketing interakcyjny (do jakiego można czasami zaliczyć marketing internetowy), wykorzystywany jest w kontekście bliskich więzi występujących pomiędzy pracownikami spółek i ich klientami.

marketing

Marketing relacji jako sposób na wyróżnienie się

Nim rozwinął się marketing relacji, spółki oferowały artykuły. Teraz sprzedaje się markę, i wraz z nią pełen pakiet wartości. Przedsiębiorstwa nie celują obecnie w portfele klientów, lecz w ich uczucia – ważne są wierność i szereg miłych skojarzeń z firmą. Jak zachęcić ludzi, aby kupili właśnie tenże napój gazowany, pomimo iż jest odpowiedni do masy pozostałych, i na dodatek kosztuje trochę więcej? Marketing relacji odpowiada: połącz go ze stylem życia. Klienci nabywają dane rzeczy nie z powodu tego, kim są, lecz kim chcą zostać.

Reasumując, łączność marketingowa przechodzi metamorfozę: od bezosobowego komunikatu przekazywanego przez przedsiębiorstwo, zawiadamiającego ewentualnego nabywcę o nowych artykułach, do personalizowanej, zindywidualizowanej, dwukierunkowej komunikacji umożliwiającej obieg informacji zarówno od spółki do odbiorcy, jak i od odbiorcy do przedsiębiorstwa. Warto interesować się potencjalnym klientem, gdyż może to przynieść korzystne rezultaty.

Specjalista ds marketingu

0
specjalista ds marketingu

Jeżeli prowadzisz jakąś firmę, to zapewne wiesz jak bardzo ważny jest jej marketing oraz dobra reklama. Oczywiście możesz sam zająć się promocją swojego przedsiębiorstwa, ale najlepiej zatrudnić do tego specjalistę ds marketingu. Taki pracownik będzie wiedział najlepiej czym się zająć i jaki odpowiedni plan promocji przygotować.

Specjalista ds marketingu na pewno będzie chciał założyć stronę internetową Twojego przedsiębiorstwa. Taka strona www powinna być prowadzona rzetelnie oraz systematycznie. Powinna znajdować się tam zawsze aktualna oferta firmy oraz aktualności dotyczące jej działania. Strona powinna być przejrzysta oraz nowoczesna.

Zapewne specjalista ds marketingu wprowadzi informacje o przedsiębiorstwie do wszelakich katalogów firm, które można znaleźć w internecie. W takich katalogach będą znajdowały się najważniejsze informacje dotyczące firmy. Poza profilem działalności i godzinami otwarcia znajdzie się tam również adres oraz dane kontaktowe.
Taki specjalista ds marketingu pomyśli także na pewno o założeniu fanpage’a na Facebooku.

Fanpage firmy powinien być prowadzony w sposób regularny oraz interesujący. Uwagę powinien skupiać ciekawymi grafikami oraz zdjęciami. Posty nie powinny składać się ze zbyt dużej ilości tekstu, ponieważ mało który użytkownik będzie chciał czytać takie długie teksty. Na takim fanpage’u często będą pojawiały się przeróżne komentarze oraz wiadomości, na które trzeba odpisywać regularnie i merytorycznie.
Prawdopodobnie specjalista ds marketingu pomyśli także o założeniu firmowego Twittera oraz Instagrama. Profile na tych portalach społecznościowych powinny być również prowadzone w sposób ciekawy oraz systematyczny. Pamiętaj, że na Instagramie kluczem do sukcesu są ciekawe zdjęcia oraz grafiki opatrzone odpowiednimi hasztagami. Natomiast posty na Twitterze powinny być zwięzłe oraz merytoryczne ze względu na określoną ilość znaków w jednym poście. Dobrze prowadzone profile w mediach społecznościowych powinny zaowocować odpowiednimi wynikami sprzedaży.

marketing

Specjalista ds marketingu Twojego przedsiębiorstwa zapewne pomyśli także o wykorzystaniu bazy mailingowej w celu zainteresowania ofertą klientów. Bazę mailingową można stworzyć samemu na bazie własnych klientów albo kupić gotową bazę potencjalnych klientów. Na maile z takiej bazy możemy wysyłać newslettery oraz wszelkie ważne informacje dotyczące działalności i oferty naszej firmy.
Zapewne specjalista ds marketingu zatrudniony w naszej firmie pomyśli także o wykorzystaniu serwisów ogłoszeniowych. Takie serwisy są niezwykle popularne wśród internautów. Warto, aby w takich serwisach znalazła się reklama i ogłoszenia naszej firmy. Takie ogłoszenia powinny być bardzo ciekawie skonstruowane, aby zainteresowały naszych potencjalnych klientów. Oczywiście w takim ogłoszeniu mogą znaleźć się także zdjęcia albo grafiki, dlatego warto zwrócić uwagę na dobrej jakości obrazy.

Nasz specjalista ds marketingu poza reklamą w internecie na pewno będzie chciał wykorzystać standardowe metody promocji. Na pewno będzie chciał zaprojektować i wydrukować plakaty oraz ulotki. Takie artykuły reklamowe powinny być zaprojektowane w sposób interesujący oraz profesjonalny. Dobre ulotki i plakaty powinny zainteresować naszych potencjalnych klientów. Ulotki mogą być rozdawane bezpośrednio przez hostessy albo wkładane do skrzynek pocztowych mieszkańców terytorium, które jest w kręgu naszych zainteresowań.
Dobry specjalista ds marketingu zapewne pomyśli także o reklamie w prasie. Gazety nadal są bardzo cennym źródłem informacji dla przeciętnego człowieka, dlatego warto umieszczać reklamę w tego typu miejscach. Reklamę warto umieszczać w czasopismach, które skierowane są do naszej potencjalnej grupy docelowej.

specjalista

Prawdopodobnie specjalista ds marketingu pomyśli także o specjalnych gadżetach reklamowych. Mogą to być długopisy, smycze na klucze, kubki albo przypinki. Takie gadżety muszą mieć na sobie logo naszej firmy. Mogą mieć także adres strony internetowej albo jakieś inne ważne dane, np. adres.

Każdy specjalista ds marketingu zajmie się także dobrym wizerunkiem firmy, w której jest zatrudniony. Zadba o dobrą reklamę, a także będzie wiedział jak zareagować na jakieś negatywne działania oraz zdarzenia ukierunkowane w dobre imię firmy, np. negatywna reklama konkurencji. Pamiętaj, że taki pracownik będzie najlepiej wiedział jak przeprowadzić odpowiednie działania promocyjne, dlatego warto zostawić mu pole do działania.
Skoro już wiesz na czym polega praca osoby zatrudnionej na stanowisku specjalista ds marketingu, to pora poszukać idealnego kandydata do tej pracy.

Email marketing

0
emaile

Email marketing jest jedną z form marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje do reklamy i działań marketingowych pocztę elektroniczną, która służy w email marketingu za narzędzie komunikacji między nami, czyli firmą, a naszym obecnym lub przyszłym, potencjalnym klientem.

Email marketing to bardzo podstawowa forma marketingu bezpośredniego, która powstała wiele lat temu. Warto przy tej okazji zaznaczyć, że samo pojęcie e-mailu liczy sobie prawie 50 lat. Dokładnie 47 lat temu, w 1971 roku, Ray Tomilson wysłał pierwszą wiadomość tekstową w historii. Od tamtej pory idea emailu ewoluowała przez lata, chociaż u swoich podstaw niewiele różni się od tego co było znane już w latach siedemdziesiątych.

Pierwsze, na początku nieśmiałe, kroki w kierunku rozwoju email marketingu miały miejsce już w 1978 roku, czyli zaledwie 7 lat po wynalezieniu e-mailu. To właśnie wtedy Gary Thuerk z Digital Equipment Corporation wysłał e-mail z ofertą marketingową do 400 potencjalnych klientów poprzez sieć Advanced Research Projects Agency Network. Zysk w postaci późniejszych sprzedaży został wyceniony na 13 milionów dolarów co można uznać za pierwszy w historii zysk wynikający z zastosowania email marketingu.

Email marketing ma ogromną siłę oddziaływania dzięki swojemu bardzo dużemu zasięgowi. Każdy z nas posiada co najmniej jedno konto e-mailowe, a większość z nas posiada ich więcej, niektórzy z nas posiadają po trzy lub cztery konta mailowe z których każdy jest w większym lub mniejszym stopniu wykorzystywany na co dzień. Każdy z nas posiada też znajomych, wśród naszego najbliższego kręgu znajomych często da się wymienić więcej niż 100 osób. Wystarczy wyobrazić sobie teraz, że każda z nich ma co najmniej dwa konta mailowe i kolejnych 100 bliskich znajomych. Łatwo można dojść do wniosku, że liczba potencjalnych odbiorców treści wysyłanych w ramach email marketingu może być ogromna.

list

Zasięg jest jedną z podstawowych zalet tej formy marketingu bezpośredniego. Drugą, równie ważną jest właśnie owa bezpośredniość tego mechanizmu. Treść wysyłana jest w miejsce bardzo dla nas szczególne. Większość osób traktuje swoją główną skrzynkę e-mailową bardzo personalnie. To właśnie ta cecha sprawia, że między firmą a klientem może wytworzyć się specyficzna, bardzo osobista więź, której próżno szukać w innych formach marketingu.

Wiemy już, że email marketing jest dobry bo ma duży zasięg i podchodzi bardzo personalnie do klienta. A jak jest z jego kosztami? Tutaj email marketing również zaskakuje i bije swoich rywali w segmencie marketingu bezpośredniego o głowę. Jest on bowiem niedrogi, a sam zwrot z inwestycji jaką na początku trzeba zapłacić, potrafi być bardzo duży. Dobrym przykładem może być tutaj system email marketingu „FreshMail” w którym zwrot w 2010 dla Triady, która korzystała z systemu, wyniósł aż 1 do 3796 złotych. Oznacza to, że każda zainwestowana złotówka przyniosła firmie w późniejszym czasie 3796 złotych zysku. Z tego właśnie powodu email marketing jest powszechnie uważany przez wielu specjalistów za najbezpieczniejszy system marketingowy, który przynosi najpewniejszy i największy zwrot poniesionych kosztów.

Kolejną zaletą tej formy marketingu jest częstotliwość, z jaką nasz potencjalny klient korzysta z poczty elektronicznej na którą docierają nasze treści. Dla wielu osób sprawdzenie konta e-mailowego jest jedną z pierwszych i ostatnich rzeczy jakie robią w internecie każdego dnia. Często sprawdzamy nasze konta mailowe po kilka razy dziennie, co oznacza, że niewiele mniej niż niektóre portale społecznościowe.

email marketing

Email marketing jest również prosty do zrozumienia i obsługi

Większość oferowanych systemów posiada już gotowe oprogramowanie do obsługi i zarządzania wysyłanymi treściami. Jedyne co robi firma to tworzy treść, która ma zostać wysłana. Resztą zajmuje się odpowiednie oprogramowanie. Dzięki temu do obsługi email marketingu nie potrzeba całego sztabu specjalistów i często zajmować może się tym dosłownie jedna osoba. Poczta często nie wyświetla zaawansowanych animacji, filmów czy grafik, dlatego w email marketingu najważniejsza jest prostota, czyli sam tekst. To on jest rdzeniem treści, którą chcemy dostarczyć do naszych klientów.

Ważnym i wartym odnotowania elementem email marketingu jest również fakt, że jest on mierzalny. Oznacza to, że firma może sprawdzić kto dokładnie przeczytał wysłany e-mail, w co na nim kliknął oraz co robił na stronie do której prowadził link zawarty w e-mailu. Takie drobne szczegóły są bardzo ważne, ponieważ pozwalają na udoskonalanie całego procesu pod kątem konkretnych grup klientów. Wszystko to po to żeby wykorzystanie mechanizmów email marketingu było możliwie jak najbardziej efektywne.

Inbound marketing

0
inbound marketing

Inbound marketing polega przede wszystkim na tworzeniu treści, jakie docierają w rzeczywiste zainteresowania klientów. Takich, jakie odnajdą poszukując wyjścia, jakie zobaczą albo przesłuchają z własnej woli, podejmując taką decyzję oraz nie przymuszeni do tego w żaden sposób. Niewątpliwie istotną dziedziną, gdzie jest wykonywany inbound marketing jest internet – łatwo tam o przenoszenie się interesujących treści np. przez udostępnienia, można także starać się zagwarantować ich widzialność w wyszukiwarkach. W praktyce mówiąc o inbound marketingu myślimy przede wszystkim o materiałach oraz obrazach pokazywanych online na jakie trafiają szukający konkretnych informacji klienci poznając przy okazji artykuł lub spółkę.

Czy inbound marketing może być prowadzony offline?

Może! Gdy dzielisz się własną wiedzą na sesjach branżowych, gdy piszesz teksty – to także inbound marketing. Identycznie gdy podejmujesz pozostałe działalności, jakie poprzez własny charakter nie zawierają elementu „niepożądanej“ przez klientów reklamy. Np. organizując warsztaty, wystąpienia o jakich klienci będą dowiadywać od siebie lub z Twojej strony. Jedyna różnica jest taka, iż w wypadku eventów offline lub działań typu sesje, rzadziej przychodzi człowiekowi do głowy przygotowywać określoną nazwę dla tego typu pracy.

Statystyki strony

Główny filar Inbound Marketingu to najwyższa bariera dla większości spółek. Spora część z nich nie wie, jak skutecznie podwyższyć liczbę odwiedzin na swojej stronie internetowej. Zazwyczaj udaje im się to uzyskać reklamując się w tych samych miejscach, co ich konkurencja. Żeby te działania były niezwykle skuteczne tym, od czego należy spróbować, jest tworzenie oryginalnego projektu strony, w tym m.in. ciekawych oraz aktualnych treści ofertowych jak również interesujących treści na blogu lub w mediach społecznościowych. Ważne dla owej koncepcji są także działania SEO stosujące proces content marketingu.

Przywiązanie do marki

Dużo spółek może powiększyć liczbę odwiedzin do swojej strony. Ale jak sprawić, aby ich zaangażowanie zmieniło się w wierność względem firmy? Jednym ze sposobów, aby to uzyskać, jest dostarczanie interakcyjnych treści na stronie internetowej oraz oferowanie artykułów oraz usług tak, aby były one odpowiednio opisane dla klienta. Takie działania spowodują, iż przypadkowy Internauta odwiedzający stronę firmową, ma możliwość zostać jej codziennym kontrahentem.

marketing

Konwersja

Przekształcenie oglądającego stronę w wiernego klienta to trudne wyzwanie. W tym mechanizmie ważną funkcję odgrywa pierwszy kontakt ewentualnego klienta z firmą – więc z jej stroną internetową. Istotne jest, aby była ona tak skonstruowana, aby dodawała wartości spółce oraz jej ofercie, i również aby zawierała dokładne Call to Action.

Mierzenie skuteczności

Do podniesienia liczby wiernych klientów potrzebne jest zrozumienie, które działania marketingowe są niezwykle skuteczne w zestawieniu z określonymi towarami albo usługami. W oparciu o taką wiedzę winno się tworzyć tylko takie akcje reklamowe, jakie zapewniają nam odpowiedniejsze ROI. To jedyna metoda na zdobycie stałego wzrostu sprzedaży przy równoczesnym zachowaniu małych nakładów.
Dla kogo jest Inbound Marketing?

Dla niewielkich spółek Inbound Marketingu prowadzony przez wyspecjalizowaną instytucję nie jest dobrym wyjściem, gdyż działania te wymagają nie tylko czasu, lecz również zastosowania właściwych urządzeń i wysokich wydatków pieniężnych. Doskonałym pomysłem jest indywidualnie szkolenie się z zastosowaniem materiałów dostępnych w Internecie albo tez skorzystanie ze szkoleń specjalistów. Teraz w Polsce jest niewiele, jakie proponują usługi pod nazwą Inbound Marketingu, lecz z pewnością to kwestia czasu, gdy instytucje będą przybywać jak grzyby po deszczu.

inbound marketing

Podsumowanie

Inbound Marketing można określić jedną z wielu strategii w zakresie przedsięwzięć SEO. Mierzenie skuteczności to podstawowy czynnik Inbound Marketingu. Z punktu widzenia instytucji oraz pozostałych wykonawców owej usługi przeszkodą może wykazać się rozliczanie z kontrahentem, gdy zdecydujemy się na rozliczenie za wyniki.

W wypadku Inbound Marketingu, jaki skupia wiele rozmaitych technologii, jednym współczynnikiem efektywności działalności są odwiedziny na stronie. Inbound Marketing łączy rozmaitego rodzaju standardowego działania marketingowe. Jego dużą korzyścią jest stawianie na pierwszym miejscu potrzeb klienta oraz próba spełnienia jego wymagań przez zapewnienie mu cennych treści. Czy termin zyska popularność, dowiemy się z pewnością w najbliższym czasie.

Social media marketing

0
facebook

Prowadząc w dzisiejszych czasach firmę na pewno wiesz jak bardzo ważnym elementem jest marketing i promocja. Z roku na rok coraz większą popularnością cieszy się marketing w mediach społecznościowych. Zapewne zastanawiasz się jak powinien wyglądać dobry social media marketing firmy.

Mając własną firmę powinieneś założyć jej fanpage na facebooku. Portal facebook, to podstawa w social media marketingu. Dobry fanpage musi zawierać wszelkie informacje dotyczące przedsiębiorstwa. Dodatkowo powinien być prowadzony systematycznie oraz z jednolitą strategią marketingową . Posty powinny być merytoryczne i na wysokim poziomie. Teksty postów powinny być krótkie, ale treściwe i sensowne. Bardzo wysoką rolę na stronie powinny odgrywać dobre grafiki oraz zdjęcia. Musisz pamiętać o regularnym i merytorycznym odpisywaniu na wiadomości oraz komentarze. Warto organizować także konkursy dla osób, które lubią nasz fanpage.

Social media marketing na facebooku może być także wzmocniony o płatne reklamy

W celu zdobycia nowych odbiorców możesz wykupić za dowolną kwotę reklamę. Sam decydujesz do osób z jakiego regionu, a także z jakimi zainteresowaniami dana reklama będzie skierowana. Dzięki takiej reklamie zdobędziesz nowe polubienia na fanpage’u, a co za tym idzie nowych potencjalnych klientów. Możesz także wykupić reklamę każdego posta. Dzięki temu zwiększysz zasięg posta. Warto promować posty, które mają ważny przekaz, np. informacja o nowym konkursie albo promocji.

social media

Jeżeli zastanawiasz się co jeszcze składa się na udany social media marketing, to możesz zapominać instagramie. Aplikacja ta służy do dzielenia się swoimi zdjęciami oraz filmikami z innymi użytkownikami serwisu społecznościowego. Instagram z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Z tego powodu warto założyć profil swojej firmy na instagramie. Taki profil powinien być prowadzony regularnie oraz w sposób ciekawy i interesujący. Kluczem do sukcesu powinny być dobre zdjęcia i grafiki, które będą miały odpowiednie hasztagi związane z działalnością Twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj o regularnym odpisywaniu na wiadomości i komentarze pod zdjęciami.

Kolejnym elementem social media marketingu jest serwis społecznościowy twitter. W Polsce nie tak popularny jak na świecie, ale systematycznie zdobywający swoich fanów. Jeżeli prowadzisz firmę w branżach, które są dynamiczne, to powinieneś założyć profil firmowy na twitterze. Twoje tweety powinny być ciekawe oraz interesujące, a także odpowiednio otagowane. Pamiętaj, że na twitterze często wchodzisz w interakcję z innymi użytkownikami, dlatego powinieneś być merytoryczny i wyważony w swoich tweetach.
Jednym z najnowszych elementów social media marketingu jest aplikacja snapchat.

Aplikacja ta polega na wysyłaniu do swoich znajomych zdjęć oraz filmików

Możesz tworzyć także swoje 24-godzinne relacje. Jeżeli Twoja firma skierowana jest głównie do młodych odbiorców, to snapchat będzie niezbędny w interakcji z Twoimi klientami oraz odbiorami.
Zastanawiając się co jeszcze składa się na social media marketing nie możesz zapominać o serwisie youtube.

W tym serwisie umieszczasz materiały wideo. Prowadząc własne przedsiębiorstwo powinieneś pomyśleć o założeniu oficjalnego kanału swojej firmy na youtube. Na takim kanale możesz umieszczać reklamy swojej firmy, a także ciekawe treści wideo nawiązujące do działalności Twojej firmy. Pamiętaj, że wszelkie filmiki powinny być na wysokim poziomie. W serwisie możesz również wykupić płatną reklamę. Dzięki temu dotrzesz do jeszcze większej liczby odbiorców.

social media marketing

Jeżeli zastanawiasz się nad social media marketingiem, to nie możesz zapominać o blogach. Mając przedsiębiorstwo powinieneś założyć specjalny blog dotyczący branży, w której działasz. Na takim blogu będziesz mógł także w sposób ciekawy i interesujący wplatać reklamę swojej firmy.
Interesując się social media marketingiem warto poczytać o nim w internecie. Na wielu stronach oraz blogach znajdziesz ciekawe treści dotyczące tego zagadnienia. Pamiętaj, że taka wiedza przyda Ci się w promocji swojej firmy.

Zastanawiając się czy poradzisz sobie z social media marketingiem samemu możesz pomyśleć o wynajęciu specjalistów. Zapewne jakaś agencja reklamowa zajmie się tym w sposób profesjonalny. Możesz także zatrudnić specjalistę do spraw promocji, który zajmie się marketingiem i reklamą Twojego przedsiębiorstwa.
Skoro już wiesz na czym polega social media marketing, to teraz możesz wdrożyć go do swojej firmy. Dzięki temu Twoje przedsiębiorstwo odniesie sukces komercyjny.

ZOBACZ TEŻ