Na czym polega skuteczny marketing społeczny. Postaram przedstawić się kilka najważniejszych czynników które go determinują.
Media społecznościowe to istotny kanał marketingowy dla firm każdej wielkości. Najczęstsze pytanie kilka lat temu, „dlaczego nasza firma korzysta z mediów społecznościowych?”, Jest teraz zastępowane słowami „jak nasz biznes może się rozwijać, dzięki marketingowi w mediach społecznościowych?”.
Fakt, który wciąż mnie zadziwia to to, ile firm wciąż próbuje wprowadzać się na rynek w mediach społecznościowych bez udokumentowanej strategii. W tym artykule przedstawię kilka kroków, które twoja firma musi podjąć, aby stworzyć skuteczną strategię marketingową w mediach społecznościowych.

Sprawdź swoją obecną sytuacje w mediach społecznościowych.
Zanim zaplanujesz, dokąd zmierzasz, szybko zorientuj się, gdzie jesteś. Oto kilka obszarów, które należy rozważyć podczas kontroli obecności w mediach społecznościowych Twojej firmy.
W których sieciach obecnie jesteś aktywny?
Czy Twoje sieci są zoptymalizowane (zdjęcia i okładki, pozycjonowanie, adres URL itp.)?
Które sieci zapewniają obecnie największą wartość?
Jak twoje profile są porównywane z profilami konkurencji?

Określ, kim jest Twój idealny klient
Celem marketingu jest poznanie i zrozumienie klienta tak dobrze, że produkt lub usługa pasuje do niego i sprzedaje się sama.
Będziesz chciał uzyskać jak najwięcej szczegółów w tej części. Na przykład, jeśli zidentyfikowałeś swój rynek docelowy jako rodzic. Jeśli jednak identyfikujesz swojego idealnego klienta jako rodzica, który mieszka w Polsce, ma od 30 do 50 lat, zarabia ponad 70 000 złotych, wykorzystuje przede wszystkim Facebooka i interesuje się aktywnością na świeżym powietrzu, odniesiesz o wiele więcej sukcesów.
Nawet najlepsi marketerzy zawiodą, jeśli będą reklamować się u niewłaściwych odbiorców. Odpowiedz na poniższe pytania, aby pomóc znaleźć wysoce skoncentrowaną osobę kupującą:
Wiek
Lokalizacja
Stanowisko
Dochód
Najczęściej używana sieć społecznościowa

Utwórz plan dla misji mediów społecznościowych
To, co czyni cię dziwnym, sprawia, że ​​jesteś wyjątkowy i dlatego wyróżniasz się.
Twoja misja w mediach społecznościowych poprowadzi Twoje przyszłe działania, więc upewnij się, że zastanowisz się nad tym. Te przemyślenia jasno określą, do czego zamierzasz wykorzystać swoją obecność w mediach społecznościowych i co powinno odzwierciedlać tożsamość twojej marki. Pamiętaj o swoim idealnym kliencie.
Jeśli coś nie zgadza się z Twoją misją, zapomnij o tym. Firmy, które publikują losowo bez misji przewodniej, zawiodą. Ludzie podążają za ekspertami.

Zidentyfikuj kluczowe wskaźniki sukcesu
Jeśli nie możesz tego zmierzyć, nie możesz tego poprawić
Jak określisz, czy Twoje działania marketingowe w mediach społecznościowych przebiegły pomyślnie? Nie mówię tylko o zyskiwaniu kolejnych zwolenników, mówię o zarabianiu. W końcu trudno jest racjonalizować wydatki i pieniądze na coś, co nie poprawia wyników finansowych.
Kilka pomiarów do rozważenia to:
Współczynnik klikalności reklam
Czas spędzony na stronie internetowej
Wyświetlenia
Reszta Akcji
Twórz i produkuj interesującą treść
Treści są tam, gdzie klient spodziewa się że będą a wiele prawdziwych pieniędzy jest zarabianych w Internecie.
Niestety, wiele firm przechodzi od razu do tego kroku. Mam nadzieję, że dzięki temu artykułowi stało się jasne, że musisz wykonać kilka istotnych kroków, zanim zaczniesz tworzyć i przekierowywać interesujące treści, aby udostępniać je w kanałach mediów społecznościowych.
Porozmawiajmy teraz o innej części, publikując w mediach społecznościowych. Wiesz, kim jest twój idealny klient i wykorzystałeś te informacje, aby stworzyć misję w mediach społecznościowych. Uzbrojenie w te informacje powinno być łatwe do rozpoczęcia tworzenia i doboru treści. Co zatem jest uważane za treść? Oto kilka przykładów treści, które możesz utworzyć:
Obrazy
Filmy wideo
Posty na blogu
Wiadomości Firmowe
Infografiki
eBooki
Wywiady
Lista pomysłów na treść jest ciągła, ale pamiętaj, by skupić się tylko na formach treści, które pasują do Twojej misji, a także zestawu umiejętności. Treści są źródłem mediów społecznościowych, dlatego ważne jest, abyś uważanie tworzył treści wysokiej jakości, uznaj to za najwyższy priorytet.
Zdecydowanie zalecam utworzenie kalendarza treści, który określa, jak często będziesz publikować coś w każdej sieci, jakie tematy będziesz udostępniać i kiedy będziesz je udostępniać.
Zainwestuj w narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi
Żyjemy w czasach, w których zwykli ludzie potrafią robić niesamowite rzeczy przy użyciu odpowiednich narzędzi

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here