Forma reklamy w internecie wciąż ewoluuje i przybiera różne postaci. Sposóbów na dotarcie do potencjalnych klientów, zwiększenie popularności marki oraz promocję produktów lub usług jest wiele, a ich skuteczność ma znaczący wpływ na rozwój firm. Oprócz podstawowych działań, takich jak Content Marketing czy SEO, coraz częściej stosuje się Influencer Marketing.
Co to takiego?
Ta forma marketingu polega na współpracy z Influencerami, a więc osobami, które prowadzą blogi lub vlogi cieszące się dużą popularnością. Ich wiedza i znajomość konkretnych tematów jest doskonałym sposobem na stworzenie relacji między marką, a konsumentami poprzez pośrednictwo Influencera. Reklama polega na dodaniu opinii o produkcie na blogu lub profilu w mediach społecznościowych ( Facebook, Instagram ) połączonym najczęściej ze zdjęciem przedstawiającym wizerunek Influencera z produktem należącym do marki.
Dlaczego ta strategia działa?
Pierwszym i głównym kryterium, które przyczynia się do rozpowszechnienia marki jest wiarygodność, jaką określa się blogerów i vlogerów. Niezwykle istotna jest odpowiednia strategia. Adnext prowadzi subtelny Influencer Marketing, łącząc Influencerów z produktami, które odpowiadają ich specjalizacji i wiedzy w konkretnej dziedzinie. Dzięki temu reklama marki na blogu nie tworzy nieprzyjemnego dla czytelnika kontrastu i nie zaburza docelowej tematyki bloga.
Równie ważne jest wzbudzenie zainteresowania docelowych klientów, które powstaje przez autentyczne i umiejętne przedstawienie produktu. Bardzo skuteczne są w tym przypadku recenzje na podstawie własnych doświadczeń. Konsumenci chętniej wybiorą produkt słuchając o efektach jego działania od osób, u których widzą efekty i i od których słyszą pochlebne opinie.
Współpraca marek z Influencerami ma duży wpływ na jej rozpoznawalność, a także zyski. Wielu konsumentów szuka informacji o produktach właśnie na bogach, dlatego trafiając na korzystny opis od osoby będącej autorytetem w swojej dziedzinie, chętniej zdecydują się na zakup.