Przedsiębiorcy nagminnie potrzebują dla swoich biur nowych sprzętów, przyrządów i innych akcesoriów. Ogólnie rzecz biorąc artykuły biurowe raczej nie są specjalnie drogie, ale gdy trzeba je kupić w większej ilości, za całe zamówienie nieraz trzeba zapłacić ostatecznie dużo więcej niż tysiąc złotych. W jaki sposób zmniejszyć więc wartość takiego zamówienia? Aby tego dokonać, wystarczy znaleźć sobie odpowiednie miejsce na zakupy. Przeważnie będzie nim dobra hurtownia.
Używane smartfony warto sprzedać!
Każdy pracownik potrzebuje jakiegoś urządzenia mobilnego. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj pracę bez telefonu a bardzo często również tabletu. To właściwe mini osobiste komputery. Zawiera dane o klientach, korespondencje i umożliwia stały dostęp do dokumentacji firmy a nawet jej edycję czy tworzenie. Poręczny, funkcjonalny, wydajny. Bardzo szybko podlega wymianie w firmie. Często to rozwiązanie systemowe i nie oznacza uszkodzenia czy nieprzydatności urządzenia. Wiele używanych smartfonów zwykle jest w pełni sprawne i wydajne. Skoro jednak jest możliwość wymiany ich na nowszy, lepszy model dlaczego nie skorzystać. Co więc zrobić z tego rodzaju pozostałościami? Najlepiej spróbować sprzedać.
Ponowna sprzedaż niepotrzebnych smartfonów firmy może przynieść zwrot części zainwestowanych pieniędzy. Nie zniszczone, posiadające normalne ślady używanie telefony mogą bardzo szybko znaleźć nabywców. Podobnie sprzedać można również te mniej sprawne posiadające widoczne otarcia obudowy, ekranu. Kluczowy będzie audyt i ocena co faktycznie jest nie tak, jak mocne są to zniszczenia i czy dotyczą tylko łatwych do wymiany podzespołów czy raczej wykluczone jest ich usunięcie. Niekiedy wystarczy naprawdę niewiele. Na rynku zainteresowanie nabywców używanych smartfonów nie tylko dotyczy w pełni sprawnych egzemplarzy. Często poszukują oni podzespołów lub gotowią są zaakceptować wady ale najbardziej zależy im na konkretnym modelu, marce.
Dlatego kluczowe jest by poświęcić nieco uwagi na tego rodzaju przygotowanie. Można również zlecić to zadanie specjalistom spoza firmy. SELKEA w ramach oferty wsparcia sprzedaży używanych smartfonów w firmie może przygotować zarówno audyt jak i później wycenę potencjalnej wartości. Dodatkowo przedstawi ofertę odkupu całości partii niepotrzebnych smartfonów i laptopów. Pozwoli to na sprzedaż zarówno tych w świetnym stanie jak i uszkodzonych czy podzespołów. Znacznie ułatwi to proces wymiany telefonów. Wszystkie etapy weźmie na siebie firma zewnętrzna. Pracownicy działów IT i administracyjnych, zwykle najbardziej obciążeni takimi zadaniami, będą mogli zająć się innymi.
Możliwe jest dodatkowo przeprowadzenie w pierwszej kolejności sprzedaży wewnętrznej używanych smartfonów. Pracownicy – dotychczasowi użytkownicy telefonów mogą być zainteresowani ich nabyciem. Sprzedaż wewnętrzna dla pracowników może koordynować również SELKEA. Dodatkowo uruchomi dedykowaną platformę sprzedażową, na której zainteresowani zakupem pracownicy będą mogli nabyć telefon.
ważnym tematem, o którym należy pamiętać przy wymianie smarftonów w firmie jest wyczyszczenie danych, które zostały w nich zgromadzone. W takich kwestiach najlepiej wykonać profesjonalne usuwanie danych. Można je zlecić firmie zewnętrznej. Wymaga ono dostępu do specjalistycznego oprogramowania i wiedzy oraz czasu. Usuwanie danych z elektronicznych nośników bywa bardzo czasochłonne.
Gdzie można przechować rzeczy?
Każdy z nas przez całe swoje życie gromadzi różne rzeczy. Czasem dopiero podczas zmiany miejsca zamieszkania można przekonać się, że ilość zgromadzonego majątku jest naprawdę ogromna. Podobnie jest w przypadku firm – ilość posiadanych rzeczy czasem przechodzi nasze wyobrażenia.
Rodzaje tokarek CNC
Szeroka gama tokarek numerycznych w ofercie dostawców obrabiarek, wymaga od nas dogłębnej analizy typu produktu, który spełni nasze oczekiwania. W bardzo ogólnym systemie sklasyfikować możemy następujące rodzaje tokarek CNC:
- Tokarka warsztatowa, taka jak seria Haas TL, oferuje konstrukcję podobną do tokarek konwencjonalnych, będącą zwykle dobrym wyborem, jako pierwsza tokarka CNC. Wyposażenie tokarki tego typu zawiera automatyczny lub ręczny zmieniacz narzędzi (np. w systemie multifix), konik z pinolą poruszaną korbą oraz ręczny uchwyt trójszczękowy.
- Tokarka produkcyjna, która posiada już rewolwer z tyłu obrabiarki w stosunku do operatora. Wyposażenie tokarki takiej jak Nakamura-Tome SC zawiera już w sobie głowicę z 12 lub 24 pozycjami narzędziowymi wśród których mogą być narzędzia napędzane (do wykonywania operacji frezowania), uchwyt hydrauliczny (co pozwala na podpięcie robota, manipulatora lub podajnika pręta) i w pełni programowalny, automatyczny konik, pozwalający na pełną automatyzację pracy.
- Tokarka CNC dwuwrzecionowa np. typu Haas DS jest naturalnym rozwinięciem poprzedniej grupy. Wyposażenie tokarki w dodatkowe, ruchome w osi Z, wrzeciono pozwala na automatyczny odbiór przedmiotu obrabianego z głównego wrzeciona i obróbkę drugiego zamocowania detalu bez ingerencji. Zwykle jest ona też wyposażona w odbiornik gotowych detali, co pozwala uniknąć dodatkowych obrabiarek produkcyjnych w procesie obróbkowym.
- Tokarka wielokanałowa to zwykle tokarka CNC dwuwrzecionowa, która posiada dodatkową głowicę z narzędziami. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że w momencie kiedy na głównym wrzecionie trwa obróbka, drugi turret może albo wspomagać ją (np. jednocześnie toczyć wykończeniowo za nożem zgrubnym) albo pracować na przeciwwrzecionie, co w praktyce pozwala przyśpieszyć czas obróbki o nawet połowę. Jednocześnie obecność drugiego rewolweru pozwala na użycie go w roli konika lub podtrzymki. Przykładem takiej obrabiarki może być Nakamura-Tome WT/WY.
- Tokarka ze skrętną osią B pozwala na płynną regulację kąta narzędzia w płaszczyźnie XZ. Wyposażenie tokarki w taką funkcjonalność, nadaje jej możliwości frezarki pięcioosiowej i pozwala np. na wykańczanie rowków w prostymi ścianami za pomocą typowych płytek tokarskich (a nie tylko narzędzi do rowkowania). Zwykle jest to też tokarka CNC dwuwrzecionowa, co sprawia że w wielu sytuacjach jest to maszyna zdolna do wykonania praktycznie każdej geometrii osiągalnej technologiami skrawania.
- Automat tokarski, zwany też tokarką typu szwajcarskiego, to produkt w którym zamiast ruchu narzędzi realizowany jest ruch wałka w przestrzeni obróbczej. Automaty wiążą wszystkie poprzednie cechy (w pełni automatyczna jak produkcyjna, z przechwytem jak tokarka CNC dwuwrzecionowa, sterowana dwoma kanałami, jak też często pozwalająca na skręcenie osi B) wraz z nieporównywalną prędkością i dokładnością i dedykowane są do pracy wysokoseryjnej z pręta.
Kominki na wymiar
Coraz częściej decydujemy się na ogrzewanie mieszkania bądź domu za pomocą kominków. Współczesne kominki nie tylko dają dużo ciepła, ale również wyglądają bardzo ładnie. Kojarzą nam się z domowym ciepłem i wspólnymi chwilami z rodziną, więc nic dziwnego, że cieszą się tak dużą popularnością.
Kompleksowe wyposażenie restauracji – w co zainwestować?
Każdy lokal gastronomiczny wymaga starannego przygotowania – najlepiej realizować swoje przedsięwzięcie punkt po punkcie. Zaplanuj wcześniej, jakie wyposażenie będzie niezbędne, bo restauracja czy bar oznaczają spore inwestycje, ale w różne sprzęty i akcesoria – poniżej przykładowe urządzenia, które warto posiadać. Są podstawą dobrej funkcjonalności większości lokali. Co warto wybrać?
Wyposażenie kuchni gastronomicznej – co może się przydać?
Robot kuchenny o wielu możliwościach
Wydajny i wykonany z solidnych materiałów robot kuchenny to ważny element wyposażenia każdego lokalu gastronomicznego – m.in. restauracji, stołówki czy cukierni. Są to wszechstronne i wielofunkcyjne urządzenia – potrafią kroić i szatkować, a także m.in. mielić, rozgniatać, rozdrabniać, świetnie mieszać.
Kompletując wyposażenie kuchni gastronomicznej, warto o tym pamiętać, bo usprawnia i przyspiesza przygotowywanie wielu dań. Wybór sprzętów na rynku jest niezwykle szeroki – można znaleźć robota idealnego do danego lokalu i jego potrzeb, np. firmy cateringowej, restauracji, cukierni czy kawiarni.
Lampa owadobójcza – metoda na insekty
Lampy owadobójcze to problem w wielu lokalach gastronomicznych. Jest jednak na nie skuteczny sposób – lampy owadobójcze. Stanowią alternatywę dla środków owadobójczych i są najczęściej wybierane właśnie do lokali gastronomicznych. Lampa owadobójcza wabi owady za pomocą emitowanego światła UV, a następnie je zabija – giną rażone prądem. Do wyboru są różne modele i można wybrać właściwą lampę do potrzeb. Stosuje się w nich światło UV-A o dopuszczalnym promieniowaniu – lampy owadobójcze są bezpieczne dla ludzi.
Lampy grzewcze – zadbaj o komfort gości
Lampa owadobójcza to jeden z rodzajów lamp, które mogą znaleźć się na wyposażeniu lokalu gastronomicznego. Popularne są również lampy grzewcze, które zapewnią wydajną emisję fal ciepła i przydadzą się w chłodniejsze dni i wieczory – zapewniają większy komfort niż koce. Dzięki nim można dłużej korzystać z przestrzeni ogródka – zagwarantują ciepło, co oznacza, że można dłużej korzystać z przestrzeni zewnętrznej. Oznacza to również więcej gości już poza sezonem, a co za tym idzie – szansę na dodatkowy zysk.
Podstawowe wyposażenie lokalu gastronomicznego zależy od jego wielkości, charakteru i rodzaju – najlepiej przygotuj listę sprzętów i akcesoriów, które będą niezbędne. Wyposażenie kuchni gastronomicznej to inwestycja, ale jeśli będzie przemyślana, będzie też opłacalna – większość niezbędnych rzeczy można kupić w hurtowniach.
Marynarze i podatki
W ostatnim roku pojawiły się nowe regulacje prawne, które mają duże znaczenie dla polskich marynarzy. Warto dokładnie poznać podatki marynarskie, żeby w miarę możliwości móc wykluczyć kwestie sporne oraz wszystkie błędne przekonania, które panowały dotychczas w tym środowisku.
Program do zarządzania zadaniami w firmie – dlaczego warto go mieć?
Zarządzanie zadaniami w firmie powinno odbywać się na podstawie odgórnie ustalonych procedur. Wszystkie procesy składające się na poszczególne projekty muszą zostać ze sobą odpowiednio skoordynowane, zaplanowane oraz umiejętnie wdrożone. Spełnienie tych kryteriów gwarantuje profesjonalny program do zarządzania zadaniami w firmie, którego wdrożenie pozwala zoptymalizować całokształt codziennej pracy i znacząco poprawić jakość funkcjonowania organizacji.
W czym pomaga program do zarządzania zadaniami w firmie?
Praca współczesnych firm bywa bardzo skomplikowana. Naglące terminy, mnogość zadań do wykonania i konieczność czuwania nad pracą wielu osób wprowadza do przedsiębiorstwa niepotrzebny chaos, bałagan i stres. Wszystkich tych problemów można w bardzo prosty sposób uniknąć, w czym współczesne firmy wspierają rozwiązania informatyczne. Należy do nich program do zarządzania zadaniami w firmie Bitrix24, którego funkcjonalność dalece wykracza poza korzyści oferowane przez klasyczne oprogramowanie CRM.
Pod skrótem CRM kryje się Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z klientem. Jest to określenie odnoszące się zarówno do podejścia do zarządzania organizacją, jak i narzędzi informatycznych, które pozwalają wcielić w życie jego założenia. Ich głównym celem jest budowanie, utrzymywanie i systematyczne poprawianie relacji na linii firma-klient, które odgrywają we współczesnym świecie biznesu szczególnie istotną rolę.
Program do zarządzania projektami pozwala tworzyć spersonalizowane cykle sprzedaży i wprowadzić automatyzację marketingu, usprawnia komunikację wewnętrzną, ułatwia zarządzanie zadaniami w firmie oraz pozwala na stworzenie centrum kontaktowego poprzez integrację ze sobą wielu komunikatorów obsługiwanych przez firmę. Jego wdrożenie oznacza więc zaprowadzenie w firmie lepszego porządku oraz uzyskanie kontroli nad całokształtem jej codziennej pracy.
Dlaczego warto wdrożyć program do zarządzania zadaniami w firmie?
Program do zarządzania zadaniami jest bardzo przydatnym narzędziem informatycznym, którego funkcjonalność doceni praktycznie każda, dążąca do systematycznego rozwijania swojej profesjonalnej działalności firma. Jego obecność pozwoli zaprowadzić w firmie lepszy porządek, zyskać pełną kontrolę nad realizowanymi zadaniami i projektami oraz w wygodny sposób rozdzielać je pomiędzy pracownikami. Brak osobistej kontroli pozytywnie wpłynie z kolei na zaangażowanie i zapał do pracy pracowników, którzy zyskają więcej cennego czasu na realizację powierzonych im zadań.
Centrum kontaktowe dostępne z poziomu oprogramowania Bitrix24 pozwoli na szybki i sprawny kontakt zarówno z pracownikami wykonującymi swoje obowiązki w biurze i zdalnie, jak i klientami. Sprawna i dobrze skoordynowana komunikacja wewnętrzna to gwarancja realizacji zadań w terminie oraz możliwość szybszego rozwiązywania problemów, co doceni każda firma dbająca o komfortową i efektywną pracę swoich pracowników. Dostęp do pełnej funkcjonalności systemu nie tylko z poziomu komputerów i laptopów, ale także urządzeń mobilnych, pozwala natomiast na wygodną pracę bez względu na rodzaj urządzeń i systemów operacyjnych dostępnych w firmie.
Jak wybrać dobrą kasę fiskalną?
Obecnie każda firma prowadząca sprzedaż stacjonarną musi posiadać kasę fiskalną. Polski rynek oferuje nam bogaty wybór różnego rodzaju urządzeń, więc przedsiębiorcy bardzo często mają problem, aby zdecydować się na konkretny model. Warto zwrócić uwagę na wiele różnych czynników, pod względem których można będzie wybrać odpowiedni produkt.
Jakie cechy powinna mieć dobra kasa fiskalna?
Decydując się na zakup kasy fiskalnej do prowadzonego biznesu, warto zwrócić uwagę na elementy konstrukcyjne, eksploatacyjne oraz funkcjonalne. Cechy, które warto sprawdzić przed nabyciem odpowiedniego modelu to:
- wielkość wyświetlacza,
- rozmiar urządzenia,
- szybkość drukowania,
- wytrzymałość,
- liczba klawiszy zwykłych oraz funkcyjnych,
- czas pracy na baterii,
- współpraca z innymi urządzeniami,
- obsługa systemów lojalnościowych oraz kart rabatowych.
Którą kasę fiskalną najlepiej zamówić?
Wybór odpowiedniej kasy fiskalnej będzie zależał również od wielkości prowadzonego biznesu. Należy więc wziąć pod uwagę ilość wystawionych paragonów fiskalnych w ciągu dnia, wielkość asortymentu, którą trzeba wprowadzić do urządzenia oraz ilość osób, które będą zajmowały się obsługą.
W przypadku prowadzenia małej działalności gospodarczej, gdzie paragon będzie wystawiamy tylko kilka razy dziennie, w zupełności wystarczy najtańszy model kasy fiskalnej. Natomiast w przypadku dużego biznesu warto postawić na rozbudowane urządzenie, które będzie można dodatkowo podłączyć do drukarki, komputera czy nawet smartfona.
Urządzenie fiskalne może być również świetnym narzędziem do budowania wizerunku oraz prestiżu poprzez drukowanie logo na paragonie fiskalnym. Nowoczesny i elegancki model będzie także wspaniałym rozwiązaniem do kancelarii prawniczej czy gabinetu lekarskiego.
Gdzie w Lublinie zakupić dobrą kasę fiskalną?
Nowoczesne urządzenia do rejestrowania obrotu sprzedaży detalicznej oferuje wysokiej klasy firma Mezamet, której pełną ofertę można znaleźć na stronie: https://www.mezametlublin.pl. W Lublinie kasy fiskalne dostępne są w różnych rozmiarach, dzięki czemu mogą służyć jako urządzenia stacjonarne lub mobilne.
Największe zalety, jakie posiadają kasy fiskalne oferowane przez firmę Mezamet to: wydajność, wytrzymała konstrukcja oraz bezprzewodowa komunikacja. Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że są bardzo proste w obsłudze i posiadają wiele udogodnień, dzięki którym ułatwiające codzienną pracę i przyspieszają obsługę klienta.
Kiedy warto postawić na druk fleksograficzny?
Druk fleksograficzny jest jedną z najpopularniejszych i najbardziej tajemniczych metod drukarskich, która idealnie sprawdzi się przy wysokonakładowym i niskonakładowym druku opakowań i etykiet. Nowoczesna technika fleksograficzna pozwala uzyskać niesamowity efekt wypukłego tekstu.