content marketing

Marketing to nie tylko tworzenie haseł reklamowych i ciekawych sloganów, żeby zachęcić klienta do określonego zakupu. W dobie dzisiejszego Internetu powstało nowe pojęcie, które skłania marketerów do rozwijania swoich zdolności i wykorzystywania potencjału w pozyskiwania stałych klientów.

Czym jest content marketing?

Jest to tzw. marketing treści, czyli strategia produkowania wartościowych treści w Internecie, które odpowiadają na potrzeby ściśle określonej grupy odbiorców w atrakcyjny sposób. Dzięki takiemu planowi działania content marketing nie jest skierowany tylko w jedną stronę ale właśnie dzięki niemu możemy zbudować relacje z klientem nie tylko na podstawie „content’u” czyli przedmiotu ale też na podstawie odczuć i emocji, dzięki czemu uzyskujemy zaangażowanie nie tylko ze strony marketera, czyli naszej ale też konsumenta.

Podsumowując koncepcja ta opiera się na:
– tworzeniu wartościowych i chwytliwych treści oraz publikowaniu ich
– skierowaniu na określoną grupę odbiorców
– budowaniu trwałych relacji z klientem

content marketing w internecie

Aby zdobyć zaufanie i zaangażowanie kontrahenta dobrze jest starać się zrozumieć jego potrzeby i z powodzeniem je zaspokajać. To nie jest typowe mass media na ogromną skalę, ale tworzenie unikalnych tekstów. W Internecie coraz trudniej o zrozumienie, wysłuchanie i dialog z odbiorcami treści, zwłaszcza gdy wyrażają oni swoją krytykę na dany temat. Coraz więcej firm zakłada oficjalne strony w mediach społecznościowych: na Facebook’u czy Instagramie, by tam nie tylko promować swoje działania, ale też słuchać i monitorować głosu internautów, którzy mogą być potencjalnymi nabywcami.

To ciągłe ulepszanie i realizacja założonych celów sprzedażowych z wysoką jakością i umiejętnościami analitycznymi, by wiedzieć co się sprawdza a co nie. Tworzenie tego typu treści nie zawsze oznacza, że muszą być one pisane. Mogą być także w formie zdjęć, filmów, prezentacji czy też wykresów.
Bardzo podobnym zjawiskiem jest także branded marketing czyli marketing branżowy. Często te dwie strategie mogą się zazębiać, ale ta subtelna różnica polega na tym, że w branded content zazwyczaj znajduje się reklama bądź nakłanianie do kupna a content marketing wzbudza emocje, dostarcza rozrywki i edukuje. Nie zawsze w tego typu przekazach musi się pojawiać marka, wystarczy że kreuje dany styl życia, który jest sprzedawany.

Podsumowując, czym NIE jest marketing treści:
– reklamą telewizyjną
– lokowaniem produktu
– kampanią reklamową, która nie ma żadnej wartości rzeczowej dla odbiorcy

Warto tutaj także wspomnieć iż content marketing ma duży udział w pozycjonowaniu stron w Google. Im wyższa jakość publikowanego tekstu, tym wyszukiwarka wyżej ją umieszcza. Ma to związek z naturalnym podstawianiem linków, które znacznie wpływa na pozycjonowanie strony www.

Dobrze jest także zauważyć iż ta strategia nie opiera się jedynie na działalności w Internecie, gdyż może być rozpowszechniana także poprzez foldery, gazetki, ulotki czy prasę branżową.
Definicja i założenia tego projektu marketingowego zostały wyjaśnione, możemy zatem przejść do praktyki i narzędzi jakie pomogą nam stworzyć oryginalne treści.

marketing

1. Profile odbiorców

Dobrze jest stworzyć bazę klientów, którzy powracają na stronę i na tych, którzy wchodzą na nią po raz pierwszy. Np. w 2012r. polski psycholog Michał Kosiński wykorzystał po raz pierwszy metodę OCEAN, stworzoną w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Przełomowość tego projektu polegała na tym iż Kosiński jako pierwszych wykorzystał ją do badań na popularnych mediach społecznościowych – Facebook’u i udowodnił że dzięki analizowaniu treści polubionych przez użytkowników, można określić jakim typem osobowości jest dana osoba. Generalnie, metoda OCEAN jest wzorowana na teorii „wielkiej piątki”, czyli pięcioskładnikowym modelu osobowości, którymi są:
– neurotyczność
– ekstrawersja
– otwartość na doświadczenie
– ugodowość
– sumienność
Metoda ta została także wykorzystana w kampanii prezydenckiej Donalda Trump’a i jak widać okazała się skuteczna.

2. Ustalenie celów.

W tym punkcie zawierają się wszystkie wyznaczniki celów sprzedażowych, pozycjonowanie stron www, współpracę czy branding. Wartą uwagi jest forma marketingu 70-20-10, która zakłada że 70% publikowanej treści powinna być w pełni sprawdzona i bezpieczna, 20% dosyć ryzykowna ale nadal posiadająca podstawy a 10% to czysty eksperyment czy coś się sprawdzi, czy jednak nie.

3. Różne formy transferu informacji.

Należy pamiętać, że w dobie dzisiejszych kolorowych obrazków, dużo łatwiej przyswajalne są treści w postaci filmów czy obrazków. Oczywiście standardowy content pisany też jest ważny ale warto jest dbać o zróżnicowanie przekazu informacji, by dotrzeć do nowych odbiorców.

Reasumując wszystkie wymienione wcześniej informacje marketing treści przede wszystkim oferuje większy ruch na stronie www, większą widoczność strony w wyszukiwarce Google oraz buduje zaufanie klienta do marki, co sprawia, że ten klient na pewno do nas wróci.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here