Dlaczego warto zainwestować w marketing internetowy?

Pomimo, że nie można stwierdzić, że marketing w swoim wydaniu tradycyjnym przechodzi do lamusa, to coraz większa liczba przedsiębiorców i właścicieli firm oraz organizacji decyduje się na wybór jego formy internetowej. Jakie korzyści niesie ze sobą promocja marki, produktu lub usługi w modelu online? Przyjrzyjmy się temu!

Po pierwsze, marketing internetowy zapewnia osobie zainteresowanej o wiele większe zasięgi, a więc możliwość dotarcia do znacznie większej ilości potencjalnych klientów niż miałoby to miejsce w przypadku promocji tradycyjnej. Dodatkowo wiele portali społecznościowych oferuje personalizację kampanii, co umożliwia określenie do kogo dokładnie chcemy dotrzeć z naszym przekazem reklamowym. Do swoich potrzeb dostosować możemy między innymi wiek, poziom wykształcenia, miejsce zamieszkania, średnie zarobki, czy upodobania konsumentów, dzięki czemu mamy świadomość, że przeznaczone na marketing pieniądze nie zostaną zmarnowane, a treść promocyjna trafi do osób, które mogą faktycznie być nią zainteresowane lub też już od pewnego czasu bezskutecznie poszukiwały danego produktu czy usługi.

Na plus marketingu internetowego przemawia także jego elastyczność i znaczne możliwości dywersyfikacji. Nie musimy bowiem decydować się na wyłącznie jedno źródło komunikacji z potencjalnymi klientami. Jak mówi Magdalena Namysł – Świerta reprezentująca wykreuj.pl; „Poza portalami społecznościowymi możemy do nich docierać także poprzez e-mail, kampanie remarketingowe, czy reklamy typu Pay-per-Click, czego standardowe techniki marketingowe nie przewidują.”

Z punktu widzenia przedsiębiorcy w marketing internetowy warto zainwestować także dlatego, że daje on dokładny pogląd na skuteczność prowadzonych działań oraz pozwala wprowadzić daleko idące zmiany w kampanii nawet w trakcie jej trwania. Nic nie stoi bowiem na przeszkodzie, aby sprawdzić, czy stworzone jednostki reklamowe są skuteczne, czy docierają do odpowiedniej grupy odbiorców, jak również czy generują konwersje, a więc zachęcają konsumentów do skorzystania z usług prowadzonego przedsiębiorstwa lub zakupu towarów w sklepie. Obserwacja danych analitycznych może pozwolić wyciągnąć daleko idące wnioski, co z kolei może przełożyć się bezpośrednio na prowadzenie w przyszłości jeszcze lepszych oraz przynoszących jeszcze bardziej satysfakcjonujące rezultaty przedsięwzięć stricte marketingowych.

Czy rzeczony sposób promocji ma jakiekolwiek wady? Jedyną wartą uwagi są koszty, jakie kampania promocyjna prowadzona w Internecie może wygenerować, szczególnie jeżeli jest ona prowadzona w co najmniej kilku kanałach jednocześnie. Niemniej jednak, podobnie jak wszystkie inne opcje kampanii, tak i budżet może być modyfikowany oraz dostosowywany do potrzeb i możliwości przedsiębiorcy. Wiele platform wprowadziło także model płatności jedynie za uzyskane wymierne efekty, nie natomiast za sam fakt prowadzenia kampanii. Jeżeli więc chcemy, aby zarządzana przez nas działalność biznesowa zyskała rozgłos oraz zaczęła wyróżniać się na tle konkurencji, jak najbardziej powinniśmy zainteresować się działaniami z zakresu marketingu internetowego!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here