Jeśli nie ma Cię w Google to nie ma Cię wcale. To powiedzenie zna niemal każdy kto zajmuje się biznesem w sieci. Dlatego tak ważne jest, aby w wynikach wyszukiwania osiągać jak najwyższe pozycje na określone frazy kluczowe. Nie jest to oczywiście łatwe i wymaga sporo czasu, ale proces pozycjonowania jest najlepszym, aby pokazać się swoim klientom. Jest tak ponieważ to właśnie w wyszukiwarce użytkownicy, a więc klienci poszukują wszelkich informacji o markach, produktach, usługach. Warto zatem, aby podczas tych poszukiwań znaleźli nas.

Często zadawane pytanie dotyczy kosztów pozycjonowania. Niestety nie ma na to prostej odpowiedzi. Wszystko bowiem zależy od tego jaką stronę pozycjonujemy. Czy jest to nowa strona, taka która dopiero co powstała, czy może jest to serwis, który już od dawna istnieje w sieci. W tym pierwszym przypadku pozycjonowanie będzie oczywiście droższe. Istotne jest także to w jakiej branży działamy. Albo mówiąc inaczej, na jakie frazy chcemy stronę pozycjonować. Są bowiem frazy bardziej i mniej konkurencyjne. Frazy bardziej konkurencyjne wymagają dużo więcej czasu i włożenia dużo więcej pracy. Ich pozycjonowanie będzie zatem droższe.

Jeśli chodzi o koszt pozycjonowania strony internetowej to różnie to wygląda także w przypadku modelu rozliczeń. Możemy wyróżnić przede wszystkim trzy najpopularniejsze modele rozliczeń. Są to: rozliczenie za efekt, rozliczenie abonamentowe oraz połączenie obu tych form.

Rozliczenie za efekt najczęściej polega na tym, że opłata wnoszona jest tylko za ten czas kiedy frazy są w TOP10. Ten model ma swoje wady i zalety. Zaletą dla klienta jest oczywiście to, że płaci tylko za efekt, a więc obecność w pierwszej dziesiątce wyników. Jednak ta zaleta może się odwrócić przeciwko klientowi. Firma SEO w pierwszym okresie pracy po prostu nie zarabia, zatem koncentruje się na najłatwiejszych frazach. Podobny model za efekt stosowany jest także w przypadku sklepów internetowych. Firma pozycjonerska otrzymuje procent od zysków sklepu.

Drugim modelem płatności jest abonament. To najprostszy model rozliczeń. Ustalana jest jedna, stała opłata miesięczna w ramach, której wykonywana jest usługa pozycjonowania.

Zdarzają się także modele polegające na połączeniu obu wcześniejszych. Polega on na ustaleniu stałej, miesięcznej opłaty oraz wyznaczeniu celów, za które firma pozycjonerska otrzymuje premie.

Jak zatem widać nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie. Wszystko zależy od tego jaka strona jest pozycjonowania i w jakim modelu rozliczeniowym.

Więcej: https://www.ideoforce.pl/e-marketing/pozycjonowanie/

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here