W ostatnich latach diametralnie zmienił się sposób, w jaki mieszkańcy Lublina i osoby przyjezdne poszukują informacji o interesujących ich produktach i usługach. Obecnie coraz częściej decyzje zakupowe podejmowane są przy pomocy urządzeń mobilnych, wszędzie tam, gdzie jesteśmy: wyszukiwarka pozwala szybko odnaleźć interesujące oferty, a funkcja geolokalizacji umożliwia wygodne dotarcie do celu. Z tego powodu przedsiębiorcy z Lublina powinni zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej.
Na czym polega pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych?
Pozycjonowanie strony to proces, którego celem jest uzyskanie jak najlepszej widoczności w wyszukiwarce – powinna ona znaleźć się wśród pierwszych pozycji w wynikach Google. Dlaczego jest to tak ważne? Po wpisaniu określonej frazy na przykład „stomatolog Lublin” zdecydowana większość internautów przegląda jedynie kilka pierwszych propozycji. Rzadko kto dociera na dalsze strony z wynikami wyszukiwania. Nie wystarczy, że masz bardzo atrakcyjną ofertę, jeżeli nikt się o niej nie dowie. Witryna niewidoczna w Google przypomina nieco lokal usługowy prowadzony w najodleglejszej części regionu, gdzie nie prowadzą żadnej drogi.
Kolejność stron w wyszukiwarki zależy od pozycji w rankingu. Algorytmy Google analizują kilkadziesiąt czynników, z czego najważniejsze są takie jak: treści zawarte na stronie, częstotliwość występowania fraz kluczowych, poprawność kodu programistycznego, szybkość ładowania, a także liczba i jakość witryn, które prowadzą do naszej czy profil linkowania. Samodzielne pozycjonowanie jest możliwe, jednak wymaga specjalistycznej wiedzy, czasu i może poskutkować poważnymi błędami, które spowodują, że strona w ogóle przestanie być widoczna. Z tego powodu najlepszym rozwiązaniem będzie powierzenie tego zadania doświadczonym specjalistom, na przykład: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.
Korzyści z pozycjonowania dla Twojej firmy
Pozycjonowanie strony internetowej w Lublinie oznacza dla przedsiębiorcy szereg korzyści, a przede wszystkim:
- Większa widoczność przekłada się na zwiększony ruch na stronie, a w konsekwencji także większe zainteresowanie ofertą i wzrost sprzedaży;
- Działania takie jak content marketing czy optymalizacja witryny, które służą wyszukiwarkom, przekładają się również na jej atrakcyjność i funkcjonalność;
- Wzrost rozpoznawalności marki – nawet jeśli potencjalni klienci nie zdecydują się od razu skorzystać z usługi, jest prawdopodobne, że przypomną sobie o firmie w przyszłości, gdy będą tego potrzebowali.
- W przeciwieństwie do płatnych kampanii reklamowych efekty są długotrwałe.