Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

0
1837

Prowadzenie sklepu internetowego nie jest prostą sprawą. Wydawać by się mogło, że wystarczy znaleźć produkty w dobrej cenie i zacząć je sprzedawać drożej. Niestety rzeczywistość często okazuje się inna, a praca nad własnym sklepem internetowym nie zawsze jest usłana różami. Warto wspomnieć, że samo utworzenie sklepu internetowego i umieszczenie go w sieci najprawdopodobniej nie przyniesie nam żadnych klientów. W rzeczywistości może się okazać, że nie posiadamy nawet żadnego ruchu na stronie.

W tym momencie warto skupić się na dobrym wypozycjonowaniu naszej strony w wyszukiwarkach. Chodzi o to, żeby nasza witryna znalazła się na czołowych miejscach na liście wyników wyszukiwania. Oczywiście najbardziej pożądane są miejsca od pierwszego do trzeciego, jednak samo znalezienie się w TOP 10 można uznać za sukces. Pozycjonowanie stron (SEO) nie jest prostym tematem. Osoba nie mająca z nim nic wspólnego powinna zasięgnąć pomocy wyspecjalizowanych agencji. Są one w stanie sprawić, że podane przez nas słowa kluczowe znajdą się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania, a tym samym ruch na naszej stronie zwiększy się.

Ciekawym elementem pozycjonowania jest Link Building. Polega on na pozyskiwaniu linków zewnętrznych przekierowujących do naszej strony. Zadanie to to jeden z elementów strategii SEO i również zajmują się nim wyspecjalizowane agencje. Tani Link Building jest dostępny na rynku, jednak należy uważać, ponieważ może się zdarzyć, że przyniesie on odwrotne efekty do tych, których oczekiwaliśmy.

Wraz z rozwojem Internetu pojawiła się również usługa płatnej reklamy w wyszukiwarce. Firma Google nazwała ją Ads (wcześniej Adwords). Polega ona również na podaniu słów kluczowych, które jednak zostają umieszczone na samej górze w wynikach wyszukiwania. Posiadają one dodatkowe oznaczenie „Reklama”. Jak klient płaci za każde kliknięcie w naszą reklamę. Takie kliknięcie przenosi użytkownika na naszą stronę, gdzie może dokonać zakupu. Webowa aplikacja Google Ads posiada dużo funkcjonalności, które pozwalają nam na bardzo dokładne monitorowanie efektów i kosztów naszej kampanii.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here