poniedziałek, kwiecień 28, 2025

Komputery All-In-One – jeden za wszystkie, wszystkie w jednym

0
Komputery All-In-One – jeden za wszystkie, wszystkie w jednym

Panuje powszechne przekonanie, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Czy komputery All-In-One także wpisują się w tę formułę? A może jest wręcz inaczej i warto odkryć ich zalety?

Promujesz swój projekt? Wybierz influencer marketing!

0
Promujesz swój projekt? Wybierz influencer marketing!

Prowadzisz własną firmę i zależy Ci na szybkiej i skutecznej promocji? Jeśli tak to skorzystaj z nowoczesnych metod marketingu, który do reklamy wykorzystuje machinę Internetu. Jako, że żyjemy w czasach, w których Internet jest niezwykle popularny wśród praktycznie każdej grupy wiekowej, stanowi on doskonały sposób reklamy i zwiększania rozpoznawalności marki.

Pozycjonowanie strony branżowej

0
Pozycjonowanie strony branżowej

Aby strona była dobrze widoczna i zajmowała wysokie miejsce w rankingu wyszukiwawczym, jej treść musi być nasycona odpowiednią liczbą słów kluczowych. Tworząc stronę dla hydraulika, elektryka czy innego specjalisty, warto wziąć pod uwagę zakres jego działań, ofertę oraz lokalizację. Klienci najczęściej wyszukują potrzebne informacje wpisując w wyszukiwarkę usługę oraz miejsce zamieszkania.

Zatem jak wypozycjonować stronę internetową hydraulika Słowa kluczowe powinny zatem zawierać kwestie esencjonalne dla przeciętnego odbiorcy. Przekaz powinien być specjalistyczny, ale oczywiście, nie można w tym względzie przesadzić, gdyż całość musi być jasna i zrozumiała dla przeciętnego odbiorcy. Pozycjonowanie stron obejmuje całość strony, jednakże największą wartość przejawiają elementy znajdujące się w nagłówkach. W związku z powyższym warto zawrzeć słowa kluczowe w nagłówkach strony. Pozycjonowanie stron jest zazwyczaj zlecane profesjonalnym webmasterom, nierzadko też freelancerom.

Samodzielne pozycjonowanie stron może okazać się nieskuteczne i sprawić, że nasza strona spadnie w rankingu Page Rank wyszukiwarek. Ranking ten obejmuje wszystkie strony internetowe i ustawia je zgodnie z popularnością i częstotliwością cytowania. Jeżeli jednak zdecydujemy się na takie rozwiązanie można wykorzystać pomoc w postaci http://1pokoj.pl/jak-skutecznie-wypozycjonowac-strone-hydraulika/.

Należy pamiętać, że internauci nie wykazują zazwyczaj cierpliwości i już po obejrzeniu pierwszych trzech stron wyszukiwania nie brną dalej w listę haseł. Pozycjonerzy muszą nie tylko wypozycjonować stronę pod konkretną frazę, ale sprawdzić również jej jakość i zoptymalizować treść. Przejrzystość i czystość strony oraz czas potrzebny na jej załadowanie są czynnikami kluczowymi przy pozyskaniu klientów, bądź zwiększeniu popularności witryny. Pozycjonowanie stron może spowodować nagły wzrost popularności, średnio popularność witryny wzrasta od kilkudziesięciu do kilkuset procent. Pozycjonerzy nierzadko dają gwarancję na określony wzrost popularności danej witryny, dzięki czemu właściciel nie musi się obawiać, że pieniądze zostały wyrzucone w błoto.

Pozycjonowanie szerokie, czyli o zaletach long tail

0
Pozycjonowanie szerokie, czyli o zaletach long tail

Czym jest pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie to pozycjonowanie, które statystycznie rzecz biorąc – obejmuje frazy, które nie są głównymi wyszukiwanymi frazami, głównymi słowami kluczowymi wpisywanymi przez użytkowników w wyszukiwarki.

Nie ma wyraźnej definicji mówiącej od ilu słów zaczyna się długi ogon, ale możemy przyjąć, że frazy składające się z 3+ wyrazów mogą już pod taką kategorię podpadać. Kluczowym jest tu właśnie częstotliwość wyszukań danej frazy w porównaniu do frazy głównej.

Przykładowo, jeżeli główną frazą będzie „bluzka damska” i ta fraza będzie najczęściej wyszukiwana przez użytkowników (50% wszystkich wyszukań związanych z damskimi bluzkami), to frazą z tak zwanego długiego ogona może być „bluzka damska na wieczór” (0,5% wyszukań), „bluzka damska na ramiączkach” (0,3% wyszukań), albo „bluzka damska na ramiączkach Prada” (0,01% wyszukań).

Jak widać na tym fikcyjnym przykładzie, pochodne frazy kluczowej z długiego ogona są zazwyczaj bardziej rozbudowane, zawierają więcej słów i są bardziej specyficzne. Te frazy wpisywane będą odpowiednio rzadziej przez użytkowników, niemniej jednak to pozycjonowanie właśnie na te frazy może być bardziej pożyteczne niż pozycjonowanie na frazy główne, które mają dużą konkurencję i ciężko się z nimi przebić do pierwszej 10-tki wyszukań.

Frazy z długiego ogona nie generują na pewno tyle ruchu co frazy główne, ale jest wiele wyraźnych zalet pozycjonowania na frazy z długiego ogona (long tail), z tą najważniejszą na czele – wyszukania ta mogą częściej prowadzić do konwersji.

Zalety pozycjonowania long tail

Obserwując rynek w ostatnich latach można zauważyć, że użytkownicy coraz częściej szukając interesujących ich treści, usług czy towarów w internecie wpisują właśnie takie dłuższe frazy niż pojedyncze słowa kluczowe. Przykładowo może to być wspomniana „bluzka damska na ramiączkach” lub „nowy laptop 16gb ram GeForce gtx 1080”.

Pozycjonowanie szerokie na takie dłuższe frazy, czyli tak zwany długi ogon jest bardzo wartościowe z wielu powodów. Spośród zalet pozycjonowania szerokiego tymi najczęściej wskazywanymi przez ekspertów SEO są:

  1. stosunkowo mniejsza konkurencja w promowaniu się na frazy z długiego ogona niż na główne słowa kluczowe,
  2. niższy koszt promowania się na słowa long tail w stosunku do słów kluczowych,
  3. szybsze i bardziej stabilne efekty działań SEO,
  4. szansa dotarcia do bardziej sprofilowanej grupy docelowej,
  5. większe zaangażowanie użytkowników docierających na stronę dzięki frazom długiego ogona (dłuższy czas spędzony na stronie, większa liczba odwiedzonych podstron, etc.),
  6. możliwość pozycjonowania konkretnych, specyficznych produktów w sklepie o szerokim asortymencie,
  7. pośrednia pomoc w pozycjonowaniu strony na słowa kluczowe, gdyż często frazy z długiego ogona są po prostu doprecyzowanymi słowami kluczowymi uzupełnionymi o dodatkowe przymiotniki, nazwy firm, etc.,
  8. przyszłościowo mogą być coraz częściej wyszukiwane gdyż są bardziej naturalne i będą wykorzystywane w wyszukiwaniu głosowym,
  9. niższy wskaźnik odrzuceń,

i w końcu to co dla wielu biznesów jest najważniejsze:

  1. większa konwersja.

Podobną formą zapytań są lokalne słowa kluczowe. Powyższe punkty będą odnosiły się również do nich. Dla przykładu konkurencja na: „pozycjonowanie stron kraków” będzie mniejsza niż po prostu na „pozycjonowanie stron”. Jeżeli na swojej stronie posiadamy ofertę skierowaną do mieszkańców Krakowa to mamy większe szanse na zdobycie klienta.

Przyczyny zalet pozycjonowania szerokiego

  1. Główną przyczyną, dla której pozycjonowanie długiego ogona daje wyższe wskaźniki konwersji jest to, że użytkownik, który wpisuje dłuższą frazę zazwyczaj jest mocniej zmotywowany do nabycia danego towaru czy usługi.

Osoba która wpisuje krótką frazę – słowa kluczowe – często po prostu chce się czegoś dowiedzieć o danym produkcie, usłudze. Osoba wpisująca frazę bardziej specyficzną – słowa long tail – już coś o produkcie wie, a często szuka stron sklepów na których może porównać ten konkretny produkt, sprawdzić możliwości jego zakupu, promocje z nim związane, etc.

  1. Główną przyczyną, dla której pozycjonowanie szerokie jest tańsze, szybsze i bardziej stabilne od pozycjonowania na słowa kluczowe, jest to że słów long tail jest bardzo dużo i ciężko byłoby pozycjonować się na wszystkie te słowa, dlatego firmy muszą wybierać tylko część specyficznych fraz słów.

Przestrzeń dla freelancerów, czyli moda na coworking

0
Przestrzeń dla freelancerów, czyli moda na coworking

Wynajem biur to domena nie tylko większych przedsiębiorców. Własną przestrzeń do pracy potrzebuje każdy, kto działa jako freelancer. Nie zawsze mieszkanie nadaje się do tego, aby w nim pracować. Stąd konieczność poszukiwania miejsca poza domem, w którym można wykonywać swoje obowiązki przez kilka godzin dziennie.

Przyszłość systemów ERP

0
program erp

Hasła dotyczące cyfrowej transformacji stają się coraz bardziej popularne. Ważną rolę odgrywa w nich postęp technologiczny, który dostarcza coraz bardziej zaawansowane narzędzia. Doskonałym przykładem mogą tu być systemy ERP, które dzięki rozwojowi technologii informatycznych stały się głównym narzędziem wspomagającym proces dostosowywania się organizacji do nowych modeli biznesowych.

Co wpływa na sukces przedsiębiorstwa?

0
Co wpływa na sukces przedsiębiorstwa?

Na sukces przedsiębiorstwa wpływa wiele czynników. Jeżeli prowadzisz firmę, powinieneś być świadomy, jak dużo zależy od Ciebie i Twojego zespołu!

Fundusze norweskie 2019 – jak uzyskać finansowanie?

0
Fundusze norweskie 2019 – jak uzyskać finansowanie?

Negocjacje w sprawie uruchomienia kolejnej, trzeciej już edycji funduszy norweskich zakończyły się w 2017 roku, ale dopiero dwa lata później rozpoczyna się nabór wniosków o finansowanie. Z początkiem 2019 roku ruszyły pierwsze konkursy, w ramach których łącznie ma być do rozdania aż 809,3 mln euro. Poniżej wyjaśniamy, czego tym razem mają dotyczyć projekty norweskie, jakie są procedury ubiegania się o dotacje oraz kto ma szanse z nich skorzystać.

Digital signage: podstawowe informacje

0
Digital signage: podstawowe informacje

Digital signage to zestaw narzędzi, który pozwala na prezentację multimedialnej treści w wielu różnych miejscach i na wielu nośnikach. Informacje mogą dzięki temu zostać dostarczone do szerokiego grona odbiorców, w sposób zautomatyzowany i zaplanowany. Jest wyjątkowo skuteczną formą reklamy, angażującą odbiorcę i ułatwiającą mu zapamiętanie informacji.

Jakie są dokładne statystyki?

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad inwestycją w złożone systemy multimedialne, jest to na pewno najważniejsza kwestia. Nic dziwnego – w końcu żaden przedsiębiorca nie chciałby inwestować w coś, co nie przyniesie mu potem odpowiedniego zysku. O konkretne wyniki zapytaliśmy specjalistów z firmy MEON.

– Zgodnie z przeprowadzonymi przez nas analizami, okazuje się, iż współczesne społeczeństwo cztery razy częściej ogląda treści zaprezentowane w formie multimedialnej, niż statycznej. Wynika to z tego, że przekaz jest znacznie bardziej atrakcyjny, angażuje wszystkie zmysły, a nie tylko wzrok, jak byłoby to na przykład przy samej grafice lub tekście. Co więcej, istnieje większa szansa, iż klienci obejrzą materiał filmowy do końca, niż, że przeczytają tekst do ostatniego zdania – wyjaśnia Łukasz Domaradzki, właściciel firmy MEON.

Jednak nie tylko sam odbiór prezentacji jest większy. Również możliwość jej zapamiętania wzrasta. Jak wynika z badań, ponad 80% odbiorców zapamiętuje reklamy łączące w sobie różnorodne, przyciągające uwagę elementy.

To z kolei przekłada się na wzrost sprzedaży produktu, reklamowanego z pomocą digital signage. Analizy wykazały, że w obiekcie handlowym, w którym wykorzystywana była reklama multimedialna, średnia kwota zakupu była większa o 29% w porównaniu do braku stosowania przekazu cyfrowego.

Reklama – i co jeszcze?

To, że zoptymalizowany pod kątem odbiorcy, zautomatyzowany przekaz treści służy do reklamowania produktów, łatwo sobie wyobrazić. Każdy z nas widział przecież „telewizory” w centrach handlowych, które prezentują najnowsze lub najpopularniejsze produkty, promocje lub wydarzenia, takie jak np. „Noc Zakupów”. Jednak gdzie jeszcze wykorzystywany jest digital signage?

W hotelach i nieruchomościach komercyjnych treści multimedialne mogą pełnić rolę informacyjną, prezentując np. pobliskie atrakcje, menu restauracji, czy listę najemców. Dla właścicieli takich lokali szczególnie istotna może być możliwość odpłatnej prezentacji ofert partnerów biznesowych.

Kolejnym miejscem, w którym digital signage doskonale się sprawdza, są dworce i lotniska. Na ekranach mogą pojawiać się tam rozkłady jazdy i lotów, ale także propozycje partnerów, podobnie jak we wcześniejszym przykładzie.

Przychodnie to również miejsca, w których można znaleźć multimedialne reklamy. Pacjenci często spędzają tam wiele czasu, dlatego na ekranach pojawiają się zarówno treści rozrywkowe, jak i  informacyjne, albo oferty prywatnych gabinetów i zabiegów.

Również miejsca pracy oraz uczelnie wykorzystują digital signage. Mogą przedstawiać tam firmowy newsletter, który zostanie lepiej przyjęty i zapamiętany niż jego tradycyjna, papierowa forma. Na uczelniach jest to także doskonały sposób transmisji uniwersyteckich wydarzeń.

Co jest potrzebne?

Multimedialna informacja to zintegrowany system, do obsługi którego potrzebna jest technologia, dedykowana do prezentowania atrakcyjnych, angażujących i nowoczesnych treści. Potrzebny jest zatem materiał, który zostanie wyświetlony, ale także system operacyjny, który pozwoli zarządzać treścią. A na jakich nośnikach może być ona wyświetlona?

Wybór jest szeroki. Do oglądania i słuchania informacji zachęcają nowoczesne ekrany LCD, które są łatwe w instalacji i mogą być stosowane w różnorodnych miejscach, nawet w komunikacji miejskiej. Oprócz tradycyjnych monitorów ekrany te mogą przybierać też inną formę, w tym ekranów wielkoformatowych.

Jednym z ciekawych rozwiązań jest transparentny ekran LCD, na którym mogą być wyświetlane informacje, a jednocześnie widać za nim to, co znajduje się w głębi danego pomieszczenia. Idealnie sprawdzają się w nowoczesnych showroomach, ale również w witrynach sklepowych czy salonach sprzedaży.

Oprócz ekranów, ciekawym rozwiązaniem są zachęcające do interakcji kioski interaktywne oraz stoły dotykowe, szczególnie popularne w centrach handlowych. Dzięki nim klienci mogą nie tylko zapoznać się z lokalizacją poszczególnych najemców, ale również z ich ofertą i promocjami.

Więcej możliwych rozwiązań można znaleźć w ofercie Grupy MEON.

Laptopy Lenovo – narzędzia pracy i rozrywki. Gdzie szukać atrakcyjnych ofert

0
Laptopy Lenovo - narzędzia pracy i rozrywki. Gdzie szukać atrakcyjnych ofert

Laptopy skutecznie wypierają komputery stacjonarne, a ich rosnący z roku na roku udział w rynku wskazuje na to, że w dziedzinie podboju nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Taki rozwój sytuacji nie powinien dziwić, wydajność przenośnych urządzeń od dawna nie ustępuje rozwiązaniom desktopowym, a zalety płynące z mobilności stanowią wartość trudna do przecenienia.

Rynek komputerów przenośnych

Wzrost zainteresowania użytkowników nie uszedł uwadze producentów. Obecnie każda uznana marka posiada w swojej ofercie laptopy, w sklepach nie brakuje też propozycji od mniej znanych, często egzotycznych dostawców. Te ostatnie często kuszą atrakcyjną ceną, warto jednak pamiętać, że zazwyczaj w parze z niską kwotą do zapłaty kroczy równie niska jakość. Niestety nierzadko oznacza to podwójne kłopoty niesione przez brak sieci serwisowej, części zamiennych i odpowiednio przeszkolonych serwisantów. Pozorna oszczędność podczas zakupu może skutkować długimi tygodniami bez dostępu do sprzętu, a to sytuacja nie tylko frustrująca, ale też generująca dodatkowe koszty.

Na szczęście ten czarny scenariusz nie dotyczy wszystkich. Jeśli tylko będziemy pamiętać o kilku podstawowych zasadach, a decyzja zakupowa nie będzie podyktowana emocjami, lecz zdrowym rozsądkiem, to możemy sobie zapewnić długie lata bezproblemowej eksploatacji, zachowując przy tym korzystny stosunek ceny do jakości. Przykładem producenta, który pozycję rynkową zdobył dzięki wysokiej jakości produktów i umiejętności dostosowania oferty do potrzeb klientów jest Lenovo. To chińskie przedsiębiorstwo  istnieje od roku 1984, a w roku 2005 zelektryzowało branżę informatyczną, kupując dział komputerów osobistych od koncernu IBM, będącego przez lata niekwestionowaną ikoną oraz wyznacznikiem jakości i standardów w dziedzinie personal computing.

Wysoka jakość niezależnie od potrzeb

Laptopy Lenovo to kilka linii produktowych, zaprojektowanych tak, aby zaspokoić potrzeby każdego użytkownika, niezależnie od jego oczekiwań i preferencji. Seria ThinkPad dzięki zastosowaniu wysokiej klasy procesorów i kart graficznych, pojemnych baterii oraz całemu szeregowi udogodnień, takich jak ekrany dotykowe, czy też możliwość stosowania piór cyfrowych doskonale sprawdzi się w roli narzędzi biznesowych. Olbrzymia wydajność zamknięta w ergonomicznej i wytrzymałej obudowie umożliwia efektywną pracę w niemal każdych warunkach. Zapalonym graczom oddano do dyspozycji linię Legion, wyposażoną w ekrany o przekątnej sięgającej 17,3 cala. Wyświetlacze o cienkich ramkach i szerokich kątach widzenia zapewniają niezrównany poziom rozgrywki, a precyzję sterowania ułatwiają pełnowymiarowe klawiatury z podświetleniem RGB.

Zwolennicy maksymalnej mobilności powinni zwrócić uwagę na innowacyjne rozwiązania 2w1 łączące w jednym urządzeniu cechy tabletu i laptopa. Smukła i elegancka obudowa charakterystyczna dla serii Yoga umożliwia korzystanie z komputera w jednym z czterech trybów, tak aby zapewnić maksymalną efektywność w czasie pracy i najwyższy komfort podczas zabawy. 

Wszystkie urządzenia, niezależnie od wybranego typu, łączy staranne wykonanie oraz przemyślany dobór komponentów, zoptymalizowany dla zapewnienia najwyższej wydajności i długich okresów bezawaryjnego funkcjonowania. Wszechstronność asortymentu i elastyczność rozwiązań pozwala każdemu użytkownikowi na skorzystanie z atrakcyjnej oferty tego renomowanego producenta. Sprawdź szczegółowe propozycje na cebit-it.pl.

ZOBACZ TEŻ