Współczesne drukarnie już dawno przestały zajmować się jedynie drukowaniem ulotek, gazet czy książek. Obecnie wydrukować można niemalże wszystko, a dzieje się tak za sprawą nieustannie udoskonalanej technologii. Czytaj dalej i dowiedz się, jak wybrać odpowiednią i tanią drukarnię.
Pompa ciepła w domu jednorodzinnym?
Każdy chce znaleźć najkorzystniejsze rozwiązana jeśli chodzi o ogrzewanie domu. Opalanie domu węglem czy gazem odchodzą już powolutku w zapomnienie. Nie trzeba płacić kolosalnych rachunków za prąd, dbać o to by nie wygasło, schodzić do brudnej, ciemnej piwnicy, zrzucać węgla… Coraz częściej osoby, które budują nowy dom (bądź już mają dom, ale chcą zmienić system grzewczy) decydują się na dość drogą instalację (ale jest ona droga tylko na początku – kiedy trzeba ją zakupić i zainstalować).
Jakie są koszty ogrzewania domu pompą ciepła i czy inwestycja ta jest w ogóle opłacalna?
Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Wasze pytania i rozwiać wątpliwości.
Istnieje program do obliczania jaką pompę ciepła wybrać. Po wprowadzeniu danych, dostajemy informację, że pompa ciepła, która ma nominalną moc 8kW daje możliwość grzania pomieszczeń bez dodatkowej grzałki elektrycznej – w tym celu więc, pobiera ROCZNIE 2850 kWh prądu.
Jest jednak jeszcze pompa ciepła „powietrze-woda” ze sprężarką, jej wydajność jest stała a jej nominalna moc to 10 kW (pochłania rocznie 4600 kwH energii elektrycznej).
Odpowiednie oprogramowanie pomp (i oczywiście wcześniejszy odpowiedni ich dobór) pozwoli znacznie ograniczyć koszty ogrzewania domu.
Pompa ciepła z gruntowym wymiennikiem pozwala na zachowanie stałej temperatury domu (zimą temperatura może się Trzeba tutaj zaznaczyć, że zbyt duża mop pompy ciepła, generuje dodatkowe koszta – zupełnie niepotrzebnie. Trzeba więc rozważnie podejmować decyzje.
Warto pamiętać, że pompy ciepła dają wyższą efektywność, gdy wymagana jest od nich niższa temperatura w obiegu grzewczym. Warto więc zdecydować się na ogrzewanie podłogowe, ścienne, albo sufitowe. utrzymywać na poziomie 21-22,5 stopnia) – to najlepsza temperatura i najczęściej „wybierana” przez użytkowników. Żeby pompa potrafiła „ogrzać” dom do tej temperatury, potrzebny jest odpowiedni dobór mocy urządzenia – warto więc wcześniej wszystko ustalić z fachowcami – nie podejmować się instalacji samodzielnie. Każdy kto ma pompę ciepła w domu musi się „nauczyć” ją ekonomicznie użytkować, odpowiednio regulować urządzenie i nastawiać różne temperatury o różnych porach dnia czy nocy. Np. kiedy w domu nikogo nie ma, temperatura może być niższa, na chociażby godzinę przed powrotem domowników, pompa może „dźwignąć” temperaturę do wcześniej ustawionej przez właściciela.
Przed podjęciem decyzji jaką pompę ciepła (i czy w ogóle) wybrać, skontaktuj się z fachowcami, którzy na pewno dobrze Ci doradzą, podpowiedzą – a później ewentualnie założą całą instalację w Twoim domu.
Wiele kredytów, jedna rata. Konsolidacja kredytu bez tajemnic
Konsolidacja kredytu to dla wielu osób jedyny sposób na wydostanie się ze spirali finansowej. Jeśli mamy na swoim koncie już kilka pożyczek, a nasza sytuacja finansowa nie ulega poprawie – warto rozważyć kredyt konsolidacyjny.
Kredyt konsolidacyjny pozwoli nam połączyć kilka zadłużeń w jedną ratę. Wpłynie to na wysokość miesięcznego zadłużenia, obniżając je. O przyznanie kredytu konsolidacyjnego możemy wnioskować nawet wtedy, gdy zadłużenie obejmuje kredyt na karcie kredytowej, kredyt hipoteczny czy gdy jest nim chwilówka – szybki kredyt gotówkowy.
Konsolidować możemy wszelkie zobowiązania finansowe. Połączenie zobowiązań będzie korzystnym rozwiązaniem dla osób, których budżet jest zbyt obciążony wieloma ratami lub dla tych, którym zdarza się zapominać o terminowej spłacie. Konsolidacja kredytu może obniżyć wartość naszego miesięcznego zobowiązania nawet o 2 punkty procentowe. Dzieje się tak, ponieważ konsolidacja skutkuje wydłużeniem okresu spłaty niektórych z zaciągniętych pożyczek. W rzeczywistości więc koszty, które będziemy musieli ponieść wraz ze spłatą wszystkich zobowiązań, wzrosną – rozłożone jednak w czasie, nie będą tak obciążające dla naszego budżetu. Do dodatkowych kosztów musimy zaliczyć również prowizję za udzielenie kredytu przez bank.
Twoje zobowiązania mogą konsolidować zarówno banki, jak również mniej restrykcyjne firmy pożyczkowe. Dzięki konsolidacji kredytu możesz uzyskać nie tylko niższą wartość miesięcznej raty, ale również korzystniejsze warunki kredytowania lub zmianę daty spłaty miesięcznych rat kredytu. Będzie to pomocne, jeżeli teraz otrzymujesz wynagrodzenie w późniejszym terminie niż wtedy, kiedy zdecydowałeś się na wzięcie pożyczki. Poza kwotą, którą obejmie konsolidacja kredytu, masz również możliwość dodania do niego dodatkowej gotówki. Korzystne warunki możesz wynegocjować, konsolidując kredyt w innym banku niż ten, w którym do tej pory zaciągałeś pożyczki. Warto się jednak zastanowić, czy jest to niezbędne, ponieważ wygeneruje dodatkowe zobowiązania finansowe. Kredyt konsolidacyjny z pewnością będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które kosztem dłuższego spłacania kredytu oraz odsetek zechcą obniżyć miesięczną ratę. Dzięki rozciągnięciu zobowiązań w czasie łatwiej będzie pokryć wszystkie bieżące wydatki oraz nie wpaść w kłopoty finansowe.
Kilka przydatnych rad związanych z uzyskaniem kredytu konsolidacyjnego, dostarczyli nam przedstawiciele serwisu Gafsa: „Decydując się na kredyt konsolidacyjny, musimy pamiętać, że rzeczywista wartość zobowiązań wzrasta, więc łączne koszty wszystkich podjętych pożyczek będą wyższe niż wcześniej zakładaliśmy. Ten typ kredytu będzie jednak idealny dla osób, które mają świadomość podejmowanych działań i spodziewają się problemów ze spłatą zadłużenia. Kredyt pomoże uniknąć jeszcze większych tarapatów, wynikających z niespłacania pożyczek w terminie”.
Kredyt konsolidacyny może okazać się dobrym rozwiązaniem, w różnych trudnych i skomplikowanych sytuacjach finansowych. Nie zapominajmy jednak, że zadłużenie, które posiadamy, powstało z jakiegoś konkretnego powodu, a więc sam kredyt konsolidacyjny nie uchroni nas od popełnienia podobnych błędów w przyszłości.
Gdzie wynająć magazyny? Szczecin coraz popularniejszy
Polska wzbudza ogromne zainteresowanie inwestorów szukających powierzchni magazynowych – Szczecin do tej pory był jednym z najsłabiej rozwiniętych regionów pod tym względem, ale obecnie sytuacja ta dynamicznie się zmienia.
Jak programować w CNC?
Umiejętność programowania CNC jest obecnie jedną z najbardziej pożądanych na rynku pracy w branży przemysłowej. Poszukiwani specjaliści mają szansę na duże zarobki i stałą pracę. Pozostaje jednak odpowiedź na dwa pytania: jak stać się takim specjalistą i tym samym jak programować CNC?
Oszczędzanie a inwestowanie – poznaj różnice!
Wiele osób marzy o tym, by skutecznie pomnożyć swoje oszczędności. Wielu z nich marzy także o tym, by stać się skuteczniejszym na rynku giełdowym czy skorzystać z bardziej ryzykownego funduszu. Jednak druga część twierdzi, że najlepszym sposobem inwestowania jest oszczędzanie. Jakie są między nimi różnice i czy rzeczywiście to drugie może być jak to pierwsze?
Kiedy warto inwestować w zewnętrzny dział marketingu?
Rozmaite usługi zewnętrzne mogą niejednokrotnie stanowić spore wsparcie dla przedsiębiorstwa. W zakresie takiej pomocy znaleźć mogą się chociażby działania związane z reklamą i promocją. Nadzorowanie, planowanie oraz organizacja technicznych aspektów całościowej strategii lub pojedynczych kampanii mogą okazać się dla przedsiębiorcy czasochłonne i problematyczne. Kiedy warto zastanowić się nad zaangażowaniem do współpracy zewnętrznego działu marketingu? Przykład oferty tytaj: http://www.mmarketing.com.pl/.
Brak wiedzy marketingowej
Jeżeli sami absolutnie nie mamy pojęcia o tym, jak powinna wyglądać szeroko rozumiana promocja oraz reklama naszej firmy, wsparcie podmiotu zewnętrznego w tym zakresie może być bardzo pomocne. Wbrew pozorom, zasady związane z działaniami marketingowymi nie są wcale banalne, a wdrożenie ich w życie również nie należy do zadań wyjątkowo łatwych. Bez wiedzy i doświadczenia może być trudno przeprowadzić efektywną kampanię, dlatego zaangażowanie marketingowców może okazać się niezwykle cenne.
Brak czasu
Nawet jeżeli sądzimy, że mamy odpowiednią wiedzę i doświadczenie w temacie marketingu, prowadzenie firmy wymaga od przedsiębiorcy zaangażowania w szereg innych, rozmaitych obowiązków. Współpraca z podmiotem outsourcingowym w zakresie reklamy może w takim przypadku pozwolić na optymalizację czasową, dzięki której właściciel biznesu będzie mógł skupić się na pozostałych aspektach swojej działalności, takich jak chociażby prowadzenie dokumentacji rozliczeniowej, czy opracowywanie nowych rozwiązań i wprowadzanie kolejnych produktów lub usług do oferty.
Brak personelu
Brak pracowników, którzy mogliby się zająć aspektem marketingowym, również może być podstawą do rozważenia pomocy zewnętrznych działów. Rekrutacja personelu może sporo trwać, a poza tym zatrudnienie wiąże się z dodatkowymi formalnościami koniecznymi do uwzględnienia w rozliczeniach.
Przypadków, w których zaczniemy poszukiwać może być – oczywiście – więcej. Możemy na przykład mieć ochotę na zmianę i wypróbowanie nowego modelu obsługi marketingowej. Niemniej jednak, wsparcie podmiotów outsourcingowych może być bardzo pomocne, dlatego warto się nad tym zastanowić.
Marketing międzynarodowy
Reklama na poziomie globalnym jest tym, czym służy dzisiejszemu rozwojowi produktów, a także stałemu wzbogacaniu się kolejnych krajów. Do wielkich gospodarek takich, jak Stany Zjednoczone dołączyły także Japonia, a ostatnio Chiny. Spore znaczenie, jeśli chodzi o marketing międzynarodowy zaczęły mieć także „maluchy” takie jak Singapur, Tajwan, czy Hongkong. Singapur jest krajem w południowo-wschodniej Azji. Jest niezależny od 1965 roku, więc stanowi to bardzo krótki czas, niewiele ponad 50 lat.
Wyjątkowość Singapuru polega na tym, że trudno powiedzieć o jednej narodowości.
Większość ludzi tam mieszkających to Chińczycy – około 75%, są tam również Małajowie i Hindusi, ale ostatnio przybywa tam wielu imigrantów z Europy i innych krajów Azji. Singapur – w niedługim czasie przybył z bardzo ubogiego kraju o rybacko-rolnym profilu do dobrze rozwiniętej gospodarki pełnej usług z dużym, stałym wzrostem i atrakcyjnymi miejscami do pracy. Obecnie malutki Singapur, który jest państwem-miastem ma większą ludność niż np. olbrzymia powierzchniowo Norwegia, która z kolei stanowi przykład świetnie rozwiniętego kraju europejskiego. Chińczycy mają przewagę w porównaniu z innymi narodowościami w Singapurze, a ich pozycja jest uprzywilejowana.
Kolejną ważną kwestią dotyczącą imigracji w Singapurze był kryzys w 2009 r. Po 2006 r. IW 2008 roku było to nawet 19%, więc około 1/5 osób w Singapurze było imigrantami. Następnie po kryzysie wielu nierezydentów emigrowało poza granice kraju, a następnie w 2009 r. była to liczba zaledwie 4%. Potem Singapur bardzo dobrze radził sobie z kryzysem, więc z powrotem obserwujemy rosnącą liczbę imigrantów ekonomicznych. Około 70% całej populacji Singapuru obecnie stanowią imigranci. Około 1,5 miliona stanowią pracownicy dużych firm.
Wiele barier jednak dotyka obcokrajowców w Singapurze.
Nowe prawo mówi, że stanowiska osób, które zarabiają 12 tysięcy dolarów lub więcej, powinny być dostosowane głównie pod obywateli Singapuru i to oni są w uprzywilejowanej pozycji, jeśli chodzi o otrzymanie stanowiska, co sprawia, że kariera imigrantów w Singapurze nie jest łatwo. Ostateczną szansą jest staranie się o obywatelstwo. Daje ono także możliwość kupowania mieszkań z krajowego funduszu. Również imigranci bez obywatelstwa nie mogą korzystać z powszechnego funduszu opieki zdrowotnej.
Obecna statystyka mówi, że obecna liczba mieszkańców Singapuru wynosi około 5,75 miliona osób. Obecnie zaciera się różnica między imigrantami a obywatelami Singapuru, ale także między bogatymi i biednymi. Jest to głównie spowodowane właśnie napływem imigrantów, którzy dbają o korzyści marketingowe, tak wewnątrz, jak i na zewnątrz Singapuru. Do tej pory cudzoziemcy w Singapurze byli ludźmi z uboższych krajów azjatyckich, takich jak Filipiny czy Indonezja. Przedsięwzięcie to miało na celu zwiększenie liczby osób z krajów rozwiniętych z Azji, Europy i Ameryki Północnej. W Singapurze jest dokument zwany „Białą Księgą”, która umożliwia zyskać wiedzę na temat tego, jak działać w Singapurze, aby polepszyć sytuację biedniejszych, jak i imigrantów.
Biała księga na temat populacji pozwala również cudzoziemcom uzyskać świadczenia zdrowotne lub edukacyjne, których nie mogli uzyskać wcześniej. Chociaż obcokrajowcy są doceniani z powodu ciężkiej pracy, która jest bardzo ważna w takich krajach jak Singapur, wciąż powstają pytania, jak adaptować ich do społeczeństwa i czy narzucać bariery w kwestii ich sprowadzania.
Również Singapur jest trudnym krajem do życia i pracy dla siebie z powodu twardego prawa, czy zupełnie odrębnej kultury cechującej się surowością zasad i kolektywizmem. Aby odnaleźć się w Singapurze, trzeba przyzwyczaić się do sytuacji ekonomiczno-społecznej. Jest to głównie gospodarka ekspansywna, która zakłada dostarczanie elektroniki do krajów z całego świata.
Najtrudniejszą kwestią jest przydzielanie do określonego rodzaju edukacji ze względu na „Zdolności” w Singapurze – dzieci w wieku 8-9 lat są podzielone na grupy mniej lub bardziej sprytne i przygotowujące się do przyszłe życie. Ich predyspozycje pokazują, czy mogą pracować w dużych firmach i być dobrze opłacanymi lub w fabrykach jako pracownicy fizyczni i zarabiać nie tyle. Cudzoziemcy wychowali się w innych warunkach i w całkiem inny sposób zdobywali wykształcenie, co wielu Singapurczykom wydaje się niezwykle niesprawiedliwe i zwłaszcza ci biedniejsi mają wrażenie, że obcokrajowcy są uprzywilejowani. Niemniej, ten malutki kraj wciąż jest z pewnością celem marketingowym wielu wielkich na tym świecie.
Normalizacja baz danych
Normalizacja to proces sprawnego organizowania danych w bazie danych. Istnieją dwa cele procesu normalizacji: eliminacja zbędnych danych (na przykład przechowywanie tych samych danych w więcej niż jednej tabeli) i zapewnienie zgodności z danymi (tylko przechowywanie powiązanych danych w tabeli). Obie te wartości są godnymi celami, ponieważ zmniejszają ilość miejsca, które zajmuje baza danych i zapewniają logiczne przechowywanie danych. Nadmiarowe dane powodują marnowanie miejsca na dysku i powodują problemy z utrzymaniem.
Jeśli dane istniejące w więcej niż jednym miejscu muszą zostać zmienione, dane muszą zostać zmienione dokładnie w ten sam sposób we wszystkich lokalizacjach. Zmiana adresu klienta jest znacznie łatwiejsza do wdrożenia, jeśli dane są przechowywane tylko w tabeli Klienci i nigdzie indziej w bazie danych. Co to jest „niespójna zależność”? Chociaż intuicyjne jest, aby użytkownik zaglądał do tabeli klientów pod adres konkretnego klienta, może nie mieć sensu szukać tam wynagrodzenia pracownika, który dzwoni do tego klienta. Wynagrodzenie pracownika jest powiązane z pracownikiem lub od niego zależne i dlatego powinno zostać przeniesione do tabeli Pracownicy.
Niespójne zależności mogą utrudnić dostęp do danych, ponieważ ścieżka do znalezienia danych może być brakująca lub uszkodzona. Społeczność baz danych opracowała serię wytycznych dla zapewnienia normalizacji baz danych. Są one nazywane normalnymi postaciami i są ponumerowane od jednej (najniższa forma normalizacji, określanej jako pierwsza normalna forma lub 1NF) do pięciu (piąta normalna forma lub 5NF). W praktycznych zastosowaniach często widzisz 1NF, 2NF i 3NF razem ze sporadycznymi 4NF. Piąta normalna forma jest bardzo rzadko spotykana i nie będzie omawiana w tym artykule. Podobnie jak w przypadku wielu formalnych reguł i specyfikacji, rzeczywiste scenariusze nie zawsze pozwalają na doskonałą zgodność.
Ogólnie rzecz biorąc normalizacja wymaga dodatkowych tabel, a niektórzy klienci uważają to za kłopotliwe. Jeśli zdecydujesz się na naruszenie jednej z trzech pierwszych reguł normalizacji, upewnij się, że Twoja aplikacja przewiduje wszelkie problemy, które mogą wystąpić, takie jak nadmiarowe dane i niespójne zależności. Zanim rozpoczniemy dyskusję na temat normalnych formularzy, należy podkreślić, że są one jedynie wytycznymi. Czasami konieczne staje się odejście od nich w celu spełnienia praktycznych wymagań biznesowych. Jednak, gdy mają miejsce zmiany, niezwykle ważne jest, aby ocenić ewentualne konsekwencje, jakie mogą one mieć w systemie i uwzględnić ewentualne niespójności. To powiedziawszy, zbadajmy normalne formy.
Pierwsza normalna forma (1NF)
Pierwsza normalna forma (1NF) określa bardzo podstawowe reguły dla zorganizowanej bazy danych:
Wyeliminuj powtarzające się kolumny z tej samej tabeli.
Twórz oddzielne tabele dla każdej grupy powiązanych danych i identyfikuj każdy wiersz za pomocą unikalnej kolumny lub zestawu kolumn (klucz podstawowy).
Druga postać normalna (2NF)
Druga normalna forma (2NF) dodatkowo rozwiązuje problem usuwania powtarzających się danych:
Spełnij wszystkie wymagania pierwszej normalnej formy.
Usuń podzbiory danych, które dotyczą wielu wierszy tabeli i umieść je w osobnych tabelach.
Twórz relacje między tymi nowymi tabelami a ich poprzednikami za pomocą obcych kluczy.
Trzecia postać normalna (3NF)
Trzecia normalna forma (3NF) idzie o jeden krok dalej:
Spełnij wszystkie wymagania drugiej normalnej formy.
Usuń kolumny, które nie są zależne od klucza podstawowego.
Normalna forma Boyce’a-Codda (BCNF lub 3.5NF)
Normalna forma Boyce’a-Codda, określana również jako „trzecia i druga (3.5) normalna forma”, dodaje jeszcze jeden wymóg:
Spełnij wszystkie wymagania trzeciej normalnej formy.
Każda determinanta musi być kluczem kandydującym.
Czwarta postać normalna (4NF)
Wreszcie czwarta normalna forma (4NF) ma jedno dodatkowe wymaganie:
Spełnij wszystkie wymagania trzeciej normalnej formy.
Relacja jest w 4NF, jeśli nie ma zależności wielowartościowych.
Pamiętaj, że te wytyczne dotyczące normalizacji są kumulatywne. Aby baza danych była w 2NF, musi najpierw spełnić wszystkie kryteria bazy danych 1NF.
Czy powinienem normalizować?
Choć normalizacja baz danych często jest dobrym pomysłem, nie jest bezwzględnym wymogiem. W rzeczywistości istnieją przypadki, w których dobrowolną praktyką jest celowe łamanie zasad normalizacji.
Jeśli chcesz upewnić się, że twoja baza danych jest znormalizowana, zacznij od nauki, jak umieścić swoją bazę danych w pierwszej normalnej formie.
Marketing b2b
Marketing b2b skupia się przede wszystkim na pozyskiwaniu klientów biznesowych przez firmy. Najczęściej stosowanymi w tym rodzaju marketingu narzędziami jest komunikacja internetowa i kampanie medialne.
Techniki marketingu b2b opierają się na tych samych zasadach, co pozyskiwanie jako klienta osoby fizycznej, ale jest realizowany w inny sposób, ponieważ klient biznesowy nie kieruje się w głównej mierze emocjami, a potencjalnymi zyskami, które przyniesie mu inwestycja, czyli efektem inwestycji, o czym należy pamiętać przy budowaniu relacji na tym poziomie, bo w wielu przypadkach linia między jednym typem marketingu a drugim jest zacierana, co może być bolesne w skutkach, gdy zależy nam na jak najszybszym i najskuteczniejszym odniesieniu planowanego efektu.
Ponadto proces pozyskania klienta z segmentu b2b jest dużo dłuższy i wymaga zaangażowanie większej ilości osób, a także dostosowania do specyfiki rynku, na którym działa nasz klient.
W prowadzeniu działań marketingowych skierowanych do firm bardzo pomaga Internet, nie trzeba szukać potencjalnego klienta, gdyż on sam potrafi się znaleźć, na przykład gdy w poszukiwaniu idealnego produktu dla swojej działalności natrafia na naszą stronę internetową.
Dzięki niej możemy również edukować i uświadamiać klientów na temat oferowanych przez nasz produktów i usług, a także mamy możliwość szybkiego odpowiadania na pytania, co jest dużo bardziej efektywne niż rozmawianie z każdym potencjalnym klientem z osobna. Wiąże się z tym również obecność i zaangażowanie w social mediach. W ten sposób najłatwiej jest dotrzeć do klienta, bo to właśnie tam najchętniej i najczęściej nasi klienci obecni jak i przyszli spędzają swój czas, a gdy nasza reklama, strony lub produktu, pojawi się na ich profilu, zapamiętają naszą firmę lub oferowany przez nas produkt, co zaoszczędzi ich czas, gdy będą czegoś potrzebowali i od razu zwrócą się do nas, nie będą musieli już szukać.
Dobrą metodą na marketing b2b jest również reklama w mediach głównego nurtu, czyli na przykład telewizji czy gazecie, choć nie jest to już tak popularny nośnik informacji, to jednak nadal niesie ze sobą pewne korzyści tak jak na przykład autorytet i wynikająca z niego wiarygodność.
Praktycznie przy każdej transakcji mamy do czynienia z innym rodzajem osób decyzyjnych, może to być prezes, dyrektor działu zakupów, osoba z działu marketingu, zarząd, praktycznie każdy, dlatego warto pamiętać, że kluczem do sukcesu jest zrozumienie, że u podstaw każdego zakupu leży zbudowanie zaufania oraz umiejętność wyczucia odpowiedniego momentu na sfinalizowanie transakcji, trzeba więc opanować do perfekcji umiejętność prowadzenia dialogu.
Warto pokazać potencjalnemu klientowi zyski, które uzyska dzięki skorzystania z naszej oferty, zademonstrować mu na przykładzie rezultat wspólnego działania, może to w znacznym stopniu zwiększyć nasze szanse na sfinalizowanie transakcji, ale nie należy zapominać o cierpliwości, ponieważ od pozyskania klienta do sfinalizowania transakcji jest długa droga, szczególnie, że konsumenci b2b są wyjątkowo wymagający przez odpowiedzialność, która na nich ciąży. Mają także specjalistyczną wiedzę na temat produktu, który zamierzają nabyć i potrafią świetnie ocenić ofertę właśnie pod tym kontem.
Dlatego poniesione przez nas wkłady i koszty nie zwrócą się od razu, ale warto zainwestować w marketing, bo w końcu przyniesie to oczekiwane efekty.
Nie możemy się zbytnio przywiązywać do jednego rodzaju reklamy, ponieważ obecny rynek zmienia się bardzo dynamicznie, a to co było dobre wczoraj, dziś już może dawno nie być skuteczne. Dlatego trzeba śledzić rynek i monitorować efektywność swojego marketingu, jednak nie zapominając równocześnie o tym, aby nie podążać bezrefleksyjnie za trendami, ponieważ może przynieść to odwrotny od zamierzonego skutek. Cały czas należy mieć na uwadze oczekiwania i potrzeby klientów należących do grupy docelowej, do jakiej chcemy dotrzeć oraz jej możliwości dotarcia do nas. Przydatne w tym jest śledzenie różnego rodzaju badań, które pokazują nam jakie w danym momencie i w danej branży panują nastroje.
Nie można zapomnieć o tym, że w relacji na poziomie b2b oferujemy swoją usługę lub produkt węższej grupie odbiorców niż w przypadku relacji między firma a osobami fizycznymi. Pocieszające jest jednak to, że nie tylko my stoimy przed wyzwaniem, czyli w tym wypadku sprzedażą oferowanych przez nas produktów lub usług, ale też nasz klient, który dzięki nawiązaniu z nami relacji ma szansę na podniesienie skuteczności i efektywności swojej firmy.