Marketing szeptany na forach

Fora internetowe kryją w sobie duży potencjał marketingowy. Szukając informacji na temat produktów czy usług, często kierujemy się opiniami innych osób. Marketing szeptany ma na celu zachęcenie potencjalnych klientów do poznania oferty firmy. Jak go stosować i dlaczego warto to robić?

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany na forach opiera się na przekazywaniu użytkownikom informacji o konkretnej marce, produkcie lub usłudze. Buzz marketing obejmuje włączanie się do dyskusji na forach i zakładanie nowych wątków, dzielenie się opiniami na temat oferty firmy, przedstawianie zalet czy możliwości wykorzystania produktów. Fora to doskonałe miejsce do przemycania informacji dotyczących oferty marki. Należy jednak pamiętać, że muszą być one prawdziwe i nie mogą wprowadzać użytkowników w błąd. Chcąc realizować marketing szeptany na forach, trzeba wybrać odpowiednie miejsca publikacji komentarzy oraz zadbać o wysoką jakość treści. Prowadzeniem dyskusji powinni zajmować się liderzy opinii, którzy zachęcą użytkowników do wymiany opinii. Muszą mieć oni wiedzę na temat produktów lub usług marki i umiejętnie ją wykorzystać.

Marketing szeptany na forach – główne korzyści

Aby czerpać korzyści z marketingu rekomendacji, kampanie muszą być przemyślane i realizowane zgodnie ze strategią rozwoju firmy. Takie działania muszą być długofalowe, by przełożyły się na wyniki finansowe marki. Jakie są główne korzyści z odpowiednio zaplanowanej kampanii? Przede wszystkim podniesienie świadomości marki, zaangażowanie społeczności na forach, promocja oferty firmy, budowanie jej pozytywnego wizerunku, zdobywanie linków w zakresie działań SEO oraz oczywiście wzrost sprzedaży produktów czy usług. Nieumiejętne wykorzystanie marketingu szeptanego na forach może jednak zaszkodzić wizerunkowi firmy, dlatego warto powierzyć to zadanie specjalistom lub zdecydować się na szkolenie content marketingowe z zakresu marketingu rekomendacji.

Szkolenie – content marketing dla początkujących i specjalistów

Chcąc włączyć marketing szeptany na forach, warto skorzystać z porad doświadczonych marketerów. Na szkoleniu content marketingowym uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą zastosowania marketingu rekomendacji w praktyce. Zajęcia prowadzone są tak, aby były interesujące zarówno dla osób poczatkujących, jak i bardziej zaawansowanych marketerów. Szkolenie da możliwość zdobycia i uporządkowania wiedzy z zakresu marketingu szeptanego na forach, dzięki czemu realizowane kampanie będą jeszcze bardziej efektywne.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here