czwartek, sierpień 21, 2025

Które oprogramowanie medyczne warto wybrać i dlaczego?

0
oprogramowanie medyczne

Właściciele i kadra zarządzająca placówkami medycznymi praktycznie każdego dnia podejmuje trudne i jednocześnie niezwykle ważne decyzje. Decyzje te dotyczą zarówno kwestii personalnych podległego zespołu specjalistów, jak i funkcjonowania podmiotu w kontekście całościowym, czy wybranego oddziału lub gabinetu. Wśród ważnych decyzji, z którymi przychodzi im się mierzyć jest również ta, która dotyczy wyboru oprogramowania medycznego.

Wybór oprogramowania medycznego

Oprogramowanie medyczne to oprogramowanie, które w swoim założeniu ma umożliwiać albo rejestrację pacjentów, albo ich obsługę (np. w formie teleporady i/lub uzupełniania kartoteki pacjentów), albo rozliczenia gabinetu, przychodni lub szpitala z NFZ. Na polskim rynku oprogramowania medycznego istnieje wiele programów wartych uwagi, jednocześnie spełniających powyższe przesłanki.

Aby dany program mógł osiągnąć tytuł najlepszego oprogramowania medycznego, powinien przede wszystkim być:

  • niezawodny (musi pracować zawsze, nawet jeżeli jest bardzo obciążony danymi i liczbą użytkowników),
  • przyjazny osobie korzystającej z niego (zarówno po stronie lekarza, rejestratora medycznego, kadry zarządzającej, jak i samego pacjenta, który rejestruje się online),
  • zrozumiały i przejrzysty (aby ograniczyć do minimum czas konieczny na szkolenie oraz bieżącą obsługę),
  • automatyzujący wszelkie procesy możliwe do automatyzacji (np. rozliczenia z NFZ, kontakt z pacjentem, czy weryfikację ubezpieczenia pacjenta w systemie eWUŚ),
  • gwarantujący bezpieczeństwo danych pacjentów (zwłaszcza, iż większość danych przekazywanych lekarzowi i rejestratorowi medycznemu stanowi dane wrażliwe),
  • wyposażony w niezbędną funkcjonalność, dopasowaną do danego podmiotu świadczącego usługi medyczne.

Pod tym względem świadomi decydenci każdego rodzaju placówek medycznych mają ułatwione zadanie. Jeżeli wszystkie wyżej wymienione kwestie są zbieżne z ich poglądami, powinni zdecydować się na oprogramowanie medyczne Aurero.

Aurero – program medyczny nr 1 w Polsce

Aurero to oprogramowanie medyczne stworzone z myślą o każdej placówce medycznej bez wyjątku. To zarówno doskonały program do gabinetu stomatologicznego, jak i niezawodna platforma telemedyczna. Aurero to kompleksowe rozwiązanie informatyczne skierowane do gabinetów każdej specjalizacji, przychodni, klinik i szpitali.

Jego funkcjonalność ułatwia:

  • pracę zarówno kadrze zarządzającej, jak i całemu zespołowi (lekarzom, rejestratorom medycznym, pracownikom działów: księgowego, technicznego, a nawet marketingu) oraz
  • proces umawiania wizyt ze specjalistami i zauważalnie zmniejsza liczbę tzw. pustych rejestracji.

Co więcej, nie wymaga instalacji oprogramowania na dysku. Wystarczy dostęp do Internetu, aby bez przeszkód móc korzystać z Aurero z dowolnego urządzenia i dosłownie z każdego miejsca na świecie. Dużym atutem jest również dostęp do wsparcia technicznego na czacie oraz jasne i przejrzyste instrukcje obsługi w postaci rozbudowanej bazy poradników użytkownika.

Nie bez znaczenia jest także fakt, iż Aurero to oprogramowanie medyczne całkowicie polskie. Zostało opracowane i jest stale rozwijane przez polski zespół doświadczonych programistów oraz lekarzy praktyków, w konsultacji z rejestratorami medycznymi, kadrą zarządzającą, pracownikami działów technicznych, księgowych, marketingu i innych, jak i z pacjentami. W idealny sposób odpowiada potrzebom polskich placówek medycznych każdego typu: od samodzielnych praktyk lekarskich, przez gabinety wielostanowiskowe, przychodnie i kliniki, po szpitale państwowe i prywatne.

Jak zacząć korzystać z oprogramowania medycznego Aurero?

Aby skorzystać z oprogramowania medycznego Aurero wystarczy skontaktować się z jego biurem sprzedaży. Jest to możliwe na kilka sposobów. Oto one:

  • przez formularz kontaktowy na stronie https://aurero.com
  • telefonicznie: +48 22 263 0 263
  • mailowo: kontakt@aurero.com
  • poprzez wizytówkę w Google My Business i w social mediach

Warto również nadmienić, iż twórcy Aurero zachęcają do skorzystania z niezobowiązującego i w pełni bezpłatnego wypróbowania oprogramowania przez okres 14 dni kalendarzowych. To również element, który pozytywnie wyróżnia niniejsze oprogramowanie medyczne na tle innych.

Internet do prowadzenia działalności

0
Internet

Bez względu na to, w jakiej branży prowadzisz działalność, Internet jest podstawą. Polegasz na firmowym połączeniu internetowym, które zapewnia dostęp do narzędzi i aplikacji internetowych, na których polegasz, aby efektywnie współpracować z zespołem. Ostatnim miejscem, na którym chcesz oszczędzać, jest łączność, ponieważ Twoje połączenie wpływa na wszystko, co robisz. Spójrzmy, dlaczego Twoja mała firma potrzebuje łączności z Internetem klasy biznesowej.

Jak zadbać o dobry wizerunek firmy?

0
Jak zadbać o dobry wizerunek firmy

Sposób, w jaki postrzegana jest firma, ma kluczowy wpływ na to, czy odniesie ona sukces rynkowy, czy też poniesie spektakularną klęskę. Zbudowanie spójnego wizerunku wymaga czasu, konsekwencji i zrozumienia szeregu zależności rządzących światem marketingu. W realizacji tego niełatwego zadania przyda się pomoc profesjonalistów.

Witamy w cyfrowej rzeczywistości

Nie ma ucieczki przed internetem. Globalna sieć zastąpiła nam kiosk z gazetami, sukcesywnie wygrywa też rywalizację z pozostałymi środkami przekazu. Już dziś duża część zakupów jest realizowana przy użyciu wirtualnych koszyków i z pewnością trend ten będzie narastał. Coraz więcej spraw możemy załatwić bez wychodzenia z domu, korzystając jedynie z monitora i klawiatury. Nawet te działalności, które ze względu na swój charakter wiążą się z bezpośrednim kontaktem z klientem, nie mogą się obyć bez posiadania choćby wizytówki w internecie. Doskonałym przykładem są tu gabinety kosmetyczne oraz zakłady fryzjerskie.

Strona internetowa to obecnie pierwsze źródło kontaktu klienta z oferentem i wyjątkowo dobrze sprawdza się tu stara maksyma mówiąca o tym, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Jak zatem zadbać o właściwą prezentację? Przede wszystkim warto się zastanowić jaką funkcję pełni współczesna witryna internetowa. To już nie tylko tablica informacyjna z wyszczególnionym zakresem usług, opisem firmy i godzinami otwarcia. To przede wszystkim skuteczne narzędzie przyciągania uwagi, kształtowania wizerunku i budowania długotrwałych więzi z odbiorcą. Jaka powinna być efektywna strona internetowa? Przede wszystkim skuteczna, a to oznacza ścisłe dopasowanie do indywidualnych potrzeb. Posiłkowanie się gotowymi szablonami nie jest dobrym pomysłem, a kopiowanie tekstów ze stron konkurencji całkowicie dyskwalifikuje taki twór w oczach wyszukiwarek, odcinając nas tym samym od możliwości zaistnienia w cyfrowym świecie.

Konwencjonalne rozwiązania nie odchodzą w cień

Strony internetowe, e-commerce i wciąż postępująca cyfryzacja świata to zjawiska, z którymi trudno dyskutować. Ich rozwój nie oznacza jednak rezygnacji z dobrze znanych i sprawdzonych narzędzi marketingowych. Wizytówki nadal pozostają w obiegu, papier firmowy i papeteria z logo firmy doskonale wywiązują się ze swoich zadań. Gadżety reklamowe to wciąż prosty i skuteczny sposób na zdobycie przychylności klientów. Fundamentem sukcesu jest więc umiejętne połączenie nowatorskich propozycji z klasyką. 

Cementem, który dobrze zwiąże ten fundament, jest spójna i konsekwentna polityka wizerunkowa. Ponadczasowe logo, odpowiedni dobór kolorów, charakterystyczna typografia — jeśli te elementy zostaną dobrze przygotowane, a następnie prawidłowo wdrożone to możemy liczyć nie tylko na efektywne budowanie pozycji rynkowej, ale też znaczne oszczędności — choćby dlatego, że nie będzie potrzebny cykliczny rebranding. Dobrym pomysłem jest połączenie wszystkich metod budowania wizerunku. Z pomocą przychodzą firmy takie jak StudioKreacja.pl. W jednym miejscu zlecimy zarówno przygotowanie logotypu, opracowanie materiałów firmowych, jak i budowę strony internetowej. To najlepsza metoda na stworzenie spójnego i skutecznego przekazu.

Biuro rachunkowe z Poznania, które rozlicza ryczałt i świadczy obsługę kadr i płac

0
Biuro rachunkowe z Poznania

Wiele firm z Wielkopolski które poszukuje fachowego wsparcia w zakresie rachunkowości, decyduje się na skorzystanie z usług biura rachunkowego. Podobnie jak w innych branżach, także i w przypadku branży księgowej, nie istnieje firma, która zajmuje się wszystkim i dla wszystkich. Gdzie zatem znaleźć biuro rachunkowe z Poznania, które rozlicza ryczałt i świadczy obsługę kadr i płac?

Co nazywamy ryczałtem ewidencjonowanym?

To (w dużym uproszczeniu) najprostsza forma opodatkowania dla osób zajmujących się prowadzeniem działalności gospodarczej o charakterze jednoosobowym lub spółki osobowej. Firma wówczas ma obowiązek rozliczać podatek od generowanego przychodu. Jednocześnie przedsiębiorca nie zyskuje możliwości pomniejszenia płaconego podatku o koszt, który jest związany z jego uzyskaniem.

Czy każdy może skorzystać z ryczałtu?

Niestety nie. Rozliczanie ryczałtu ewidencjonowanego nie jest możliwe dla osób, które zajmują się m.in.:

  • zakupem i sprzedażą wartości dewizowych,
  • prowadzeniem aptek i punktów aptecznych,
  • świadczeniem pożyczek pod zastaw (czyli tzw. lombardami),
  • sprzedażą i skupem części oraz akcesoriów do rozmaitych pojazdów mechanicznych,
  • świadczeniem usług, które znajdują się w załączniku nr 2 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym (tj. biura rachunkowo-księgowe, agencje marketingowe, podmioty prawne jak adwokaci i radcowie prawni czy biura projektowe o charakterze architektonicznym i inżynierskim).

Jakie są stawki opodatkowania w przypadku ryczałtu?

Przedsiębiorca rozliczający się z Urzędem Skarbowym poprzez ryczałt ewidencjonowany może mieć różne stawki opodatkowania. Ich wielkość jest uzależniona od charakteru prowadzonej działalności gospodarczej – osoby parające się tzw. wolnymi zawodami są objęte ryczałtem w wysokości 20%, natomiast w przypadku gastronomii (wykluczającej sprzedaż napojów zawierających powyżej 1,5% alkoholu) – np. 3%.

Co obejmuje obsługa kadrowo płacowa?

Zatrudnienie nowego pracownika do firmy wiąże się z koniecznością prowadzenie niezwykle obszernej i szczegółowej dokumentacji. Praktycznie każdy nowy członek zespołu musi odbyć odpowiednie badania lekarskie, obowiązkowe szkolenia BHP czy przejść niezbędne szkolenia przed rozpoczęciem nowych obowiązków. Oprócz powyższych istnieją jeszcze dwie niezwykle istotne kwestie:

  • wynagrodzenie,
  • ewidencja nieobecności i zarządzania urlopami.

Niewielkie firmy zatrudniające kilku pracowników, choć jest to bardzo uciążliwe, zwykle starają się prowadzić obsługę kadrowo-płacową samodzielnie. W sytuacji gdy przedsiębiorstwo stanowi miejsce pracy dla większej liczby osób pojawia się znacznie więcej obowiązków. W skład tego wchodzi m.in. system przyznawania premii, uzyskiwanie dopłat do stanowisk pracy czy typowe dokumenty rozliczeniowe (np. PIT-11). Nie trudno jest stwierdzić, że ilość obowiązków może okazać się tak duża, że sparaliżuje pracę księgowego lub właściciela przedsiębiorstwa.

Czy warto zdecydować się na usługi biura rachunkowego?

Firmy zajmujące się pomocą w zakresie księgowości stanowią niezwykle duże odciążenie dla przedsiębiorców małego i dużego formatu. Powierzenie im dokumentacji pozwala na zaoszczędzenie czasu i energii właścicieli, którzy mogą skupić się na prowadzeniu biznesu i dążyć do uzyskania upragnionego tytułu lidera na rynku.

Ponadto dobre biuro rachunkowe pozwala uniknąć wielu wpadek i zaoszczędzić pieniądze zapewniając np. terminowe rozliczenia z kontrahentami czy opłacanie podatków oraz właściwe przechowywanie niezbędnych dokumentów w przypadku kontroli Urzędu Skarbowego lub innej instytucji.

Jak znaleźć dobre biur rachunkowe z Poznania?

Internet jest pełen ofert firm świadczących pomoc w zakresie księgowości, które różnią się od siebie wieloma kwestiami np. kosztami współpracy, oferowanymi usługami czy doświadczeniem. Szukając biura rachunkowego w Poznaniu w Internecie najlepszym sposobem będzie wpisanie w wyszukiwarkę interesującej nas usługi wraz z dodaniem do niej nazwy miasta – Poznań.

Dzięki frazom: „usługi rachunkowe Poznań” lub „obsługa kadrowo płacowa Poznań” z całą pewnością można znaleźć firmę, która pozwoli sprostać wymaganiom konkretnego przedsiębiorcy. Co warte podkreślenia, znaczna część biur rachunkowych oferuję współprace online – dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby zdecydować się na zatrudnienie księgowego w formie outsourcingu.

Jednym z najchętniej polecanych biur rachunkowych w Poznaniu jest AK-PLUS Biuro Rachunkowe Anna Klupczyńska. Świadczy ono kompleksowe usługi rachunkowe dla MMŚ przedsiębiorstw. Z biurem można skontaktować się w następujący sposób:

  1. osobiście: ul. Wojciecha Bogusławskiego 30/5, 60-214 Poznań
  2. telefonicznie: +48 601 781 634
  3. mailowo: e-mail: kontakt@biurorachunkowe-poznan.eu
  4. poprzez formularz na stronie: www.biurorachunkowe-poznan.eu

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych – skuteczny marketing

0
Lokalne pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie lokalne to szereg działań, których głównym celem jest zwiększenie strony www klienta, a także wpisu jego firmy w wyszukiwarkach i mapach Google. Należy podkreślić, iż przede wszystkim chodzi tutaj o zdecydowane zwiększenie widoczności dla wszystkich zapytań, które dotyczą lokalizacji, w której dany klient świadczy swoje usługi. W obecnym czasie jest to jeden z najbardziej skutecznych sposobów marketingu online!

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych

Dzisiaj na rynku internetowym działa bardzo wiele firm, które świadczą kompleksowe usługi z zakresu pozycjonowania stron oraz sklepów internetowych, poprzez skorzystanie z ich usług znacznie zwiększa się widoczność Twojej witryny w danym mieście lub regionie! Dużym zainteresowaniem cieszy się firma (https://www.pozycjonowanieibif.pl/), która świadczy profesjonalne usługi związane z pozycjonowaniem lokalnym, oferta obejmuje w swoim zakresie bardzo wiele istotnych działań, których celem jest jak najlepsza promocja stron internetowych. Dzięki skorzystaniu z oferty pozycjonowania lokalnego użytkownik otrzymuje możliwość szybszego znalezienia interesującej go usługi bądź produktu, a tym samym koszty związane z promocją firmy ulegają znacznej redukcji! Poprzez lokalne SEO strona internetowa otrzymuje lepszą widoczność w Mapach Google, natomiast Ty możesz prowadzić firmę na obszarze miasta, gminy oraz powiatu i województwa!

Jakie korzyści niesie ze sobą lokalne pozycjonowanie stron internetowych?

Przede wszystkim warto zaznaczyć, iż lokalne pozycjonowanie stron online jest idealnym rozwiązaniem dla wielu firm i przedsiębiorstw, znajduje zastosowanie w szczególności w mniejszych i średnich firmach, których funkcjonowanie nastawione jest na lokalny rynek! Wśród zalet pozycjonowania lokalnego można wymienić między innymi:

  • zdecydowanie większa sprzedaż produktów i usług – poprzez zastosowanie pozycjonowania lokalnego IBIF.PL, Twoja firma otrzymuje możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców, oferując pełen wachlarz dostępnych usług oraz produktów
  • znacznie lepsza widoczność w Mapach Google – jest to gwarancja, iż potencjalny klient szybciej znajdzie Twoją firmę a tym samym skorzysta z usługi
  • niższe koszty związane z pozyskaniem nowych klientów – poprzez ogromną dostępność oraz duże możliwości nakłady finansowe są naprawdę niewielkie
  • budowanie pozycji oraz świadomości marki – należy pamiętać, iż silny wizerunek firmy jest jedną z najważniejszych cech, które mają wpływ na wybór danej usługi
  • precyzyjna kontrola wydatków przeznaczonych na promocję i reklamę – dzięki zaplanowanej kampanii marketingowej koszty związane z reklamą są znacznie niższe
  • miesięczny raport działań – korzystając z usługi firmy otrzymujesz comiesięczny raport, który informuje o uzyskanych efektach przeprowadzonych prac.

Lokalne pozycjonowanie- dla kogo jest ważne?

Czy wiesz, że pozycjonowanie lokalne jest niezwykle ważne dla firm, które sprzedają swoje towary oraz świadczą swoje usługi lokalnie? Bowiem chodzi tutaj między innymi o:

  • warsztaty samochodowe
  • restauracje
  • salony fryzjerskie
  • pizzerie
  • siłownie
  • oraz wiele innych miejsc

Tego typu firmom Google prezentuje wyniki wyszukiwania regionalnie!

Jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem stron internetowych, zapoznaj się z dostępną ofertą firmy i wybierz najlepsze rozwiązanie dla Ciebie i Twojej firmy! Postaw na skuteczny i nowoczesny marketing i zapewnij swojej stronie online lepszą widoczność, a dzięki temu osiągniesz większe zyski!

Przegląd popularnych interfejsów równoległych i szeregowych do przesyłu danych

0
Przegląd popularnych interfejsów równoległych i szeregowych do przesyłu danych

W użyciu istnieje wiele interfejsów szeregowych oraz równoległych, które umożliwiają transmisję danych między komputerem a podłączanymi do niego urządzeniami. Sprawdź najpopularniejsze interfejsy szeregowe i równoległe.

Pamiątkowe casy na telefon – ochrona i stylowy wygląd smartfona

0
casy na telefon

Sięgając do prywatnego katalogu fotografii, z pewnością trafisz na zdjęcia, którymi warto pochwalić się swojemu najbliższemu otoczeniu. Dzięki możliwościom współczesnej poligrafii takie zdjęcia można następnie wykorzystać do przygotowania oryginalnego etui. Pamiątkowe casy na telefon z indywidualnym nadrukiem to sposób na zabezpieczenie smartfona, modyfikację jego wyglądu i nadanie mu bardziej prywatnego charakteru.

Jak przygotować taki pokrowiec?

Kolorowe, szczegółowe nadruki najczęściej wykonuje się na sylikonowych pokrowcach do telefonów. Ich gładka powierzchnia pozwala zachować wysoką jakość odwzorowanego zdjęcia lub wybranej przez użytkownika grafiki. Oczywiście firmy zajmujące się przygotowaniem takich pokrowców używają również ich wersji wykonanych z materiałów syntetycznych, o właściwościach zbliżonych do sylikonu, takich jak elastyczne TPU. Po wyborze odpowiedniego rodzaju etui, następnym krokiem jest wskazanie interesującego nas szablonu, według którego przygotowany będzie nadruk. Na koniec wybieramy zdjęcia prywatne lub darmowe grafiki. Jeśli chcemy, nadruk możemy uzupełnić krótką adnotacją, aczkolwiek nie jest to obowiązkowe. Casy na telefon z indywidualnym nadrukiem ze zdjęcia wykonywane są na bieżąco i nie trzeba zbyt długo czekać na ich dostawę.

Zalety pokrowców z indywidualnym nadrukiem

Poza oczywistymi korzyściami wynikającymi z funkcji ochronnej, jaką realizują wszelkie tego typu akcesoria, atrakcyjnie zdobione etui telefonu jest doskonałą okazją do modyfikacji wyglądu urządzenia i nadania mu pożądanego przez użytkownika charakteru. Casy na telefon z nadrukowanym zdjęciem mogą być również oryginalną pamiątką, zwłaszcza jeśli sięgniemy po odpowiednio wyselekcjonowane, bliskie naszemu sercu fotografie. Powierzchnię pokrowca mogą zdobić zdjęcia naszych najbliższych, członków rodziny lub przyjaciół. Na etui możemy umieścić pamiątkowe zdjęcia z ostatnich wakacji lub fotografie z dzieciństwa. Mamy szerokie pole manewru i do zdobienia pokrowca z powodzeniem możemy wykorzystać dowolnego rodzaju prywatną fotografię, która ma dla nas sentymentalny charakter.

Wykonanie pamiątkowego case na telefon jest proste i tanie. Pozwala stworzyć pokrowiec unikalny, o niezwykle osobistym charakterze, który z jednej strony pomoże zabezpieczyć smartfon przed typowymi zagrożeniami, a z drugiej zupełnie odmieni jego wygląd. Takie etui to doskonała alternatywa dla klasycznych, jednokolorowych pokrowców sylikonowych i ciekawy pomysł na niewielki prezent dla kogoś bliskiego, zwłaszcza jeśli etui ozdobią wasze wspólne fotografie.

Komu zlecić zrobienie dużego portalu internetowego?

0
duży portal internetowy firma programistyczna

Wiele dużych firm zarządzających serwisami internetowymi swoją przygodę rozpoczynało od blogów lub prostych stron internetowych. Wraz z rozbudową contentu i wzrostem średniomiesięcznej liczby użytkowników, a wraz z nimi także i reklamodawców, podejmowali ważne i jednocześnie odważne decyzje o przebudowie serwisu lub stworzeniu nowego, dużego, działającego w charakterze portalu internetowego.

Choć jest to zwykle naturalna kolej rzeczy, zwłaszcza gdy właściciel serwisu ma świadomość drzemiącego w nim potencjału, możliwości uzyskiwania dochodu, budżetu koniecznego do realizacji portalu i motywacji popartej posiadanymi zasobami kadrowymi i ich wiedzą i zaangażowaniem, nie zawsze finał okazywał się happy endem. Często na etapie tworzenia portalu lub chwilę po jego wdrożeniu przydarzały się sytuacje, które były nie do pokonania i skutkowały zakończeniem istnienia serwisu.

W dużej mierze za taki stan rzeczy odpowiadał właściciel serwisu, który za wszelką cenę chciał realizować swoją wizję projektu, nie konsultując jej z kimś bardziej doświadczonym i przeceniając swoje umiejętności i posiadane zasoby. Niekiedy wina leżała po stronie firmy programistycznej, którą przerósł zakres działań lub brak specjalistycznej wiedzy lub doświadczenia w realizacji podobnych projektów.

W związku z tym, decydując się na stworzenie dużego portalu internetowego, koniecznym jest nie tylko doskonałe przygotowanie do realizacji projektu, obejmujące m.in. opracowanie:

  • struktury serwisu wraz z układem treści dla każdego typu podstrony,
  • jego funkcjonalność po stronie administracyjnym i użytkowym,
  • specyfikacji technicznej,
  • zasobów kadrowych pozwalających na obsługę serwisu po stronie administracyjnej,
  • źródeł finansowania projektu,

ale również nawiązanie współpracy ze sprawdzonym, doświadczonym i profesjonalnym partnerem biznesowym w zakresie działań IT. Pozostaje pytanie: w jaki sposób go znaleźć?

Kto wykonuje portale internetowe?

Na rynku usług IT istnieje wiele firm i freelancerów oferujących tworzenie różnego rodzaju produktów programistycznych. Dla ułatwienia możemy je wszystkie określić jako aplikacje internetowe. W ich skład wchodzą m.in.: sklepy internetowe, strony internetowe czy portale internetowe.

Czy istnieje jeden sprawdzony twórca portalu internetowego? Zapewne nie – jest ich znacznie więcej. Natomiast istnieje też sporo nierzetelnych i mało profesjonalnych firm, których zdecydowanie warto unikać.

Jak zatem wybrać właściwego wykonawcę?

Przede wszystkim podczas dokonywania wyboru należy kierować się zdrowym rozsądkiem i nie dać się omamić marketingowym bełkotem. Chodź brzmi to jak oczywista rada, rzeczywistość często okazuje się być zgoła inna.

Jeżeli Zamawiający jest zdecydowany na stworzenie rozbudowanego pod kątem funkcjonalności portalu internetowego, nie może powierzyć jego realizacji freelancerowi. Nie tylko uzależnia finalizację projektu od jednej osoby, ale również potencjalnie znacznie wydłuża czas jego realizacji. Zdecydowanie lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem zdaje się być powierzenie realizacji budowy portalu internetowego firmie o ugruntowanej pozycji na rynku i jednocześnie cieszącej się nieposzlakowaną opinią.

Sprawdzony twórca portalu internetowego

Firmy programistycznej można szukać na wiele sposobów. Jednym ze sprawdzonych jest szukanie w wyszukiwarce Google. Wpisując np. frazę „software house Kraków” zostanie zaprezentowana lista odnośników do stron firm programistycznych specjalizujących się w dostarczaniu dedykowanego oprogramowania w mieście Kraków. Myśląc poważnie o portalu internetowym, właśnie takiego produktu należy szukać.

Innym sposobem, praktycznie najczęściej wykorzystywanym, jest skorzystanie z usług powszechnie polecanej firmy programistycznej oferującej dedykowane oprogramowanie i wsparcie informatyczne dla firm, tj. BW dev Sp. z o.o..

Kontakt z BW dev możliwy jest poprzez:

  • formularz na stronie internetowej: www.bwdev.pl
  • e-mail: kontakt@bwdev.pl
  • telefon: 602 193 108
  • wizytę w siedzibie firmy: ul. Szlak 20/13, 31-153 Kraków

Czy każdy może wykonywać zawód księgowego?

0
zawód księgowego

Zawód księgowego jest niezwykle popularny. Wszystko dlatego, że generuje szerokie możliwości rozwoju, wykazuje praktycznie brak ryzyka braku zatrudnienia i wiąże się z szansą na osiąganie wysokich zarobków. I chociaż dla niektórych ta profesja jest po prostu nudna, to jednak nie ma wątpliwości, że przez większość uznawana za prestiżową, cieszącą się zaufaniem publicznym. Czy każdy nadaje się do wykonywania takiej funkcji? Jakie kwalifikacje zawodowe trzeba zdobyć i jakimi kompetencjami się wykazywać, by zawód księgowego mógł być realizowany przy zachowaniu optymalnego profesjonalizmu? Szczegóły przedstawiamy poniżej.

Kwalifikacje zawodowe

Przede wszystkim należy zaznaczyć, że zgodnie z prawem księgowy musi jedynie założyć działalność gospodarczą, jeśli chce prowadzić swój biznes albo może zatrudnić się w prosperującym biurze rachunkowym bądź na etat w dziale księgowym. Warte uwagi jest jednak to, że nikt nie wymaga posiadania konkretnego wykształcenia, uprawnień czy ukończenia zawodowych szkoleń. Kurs na księgową zwieńczony egzaminem i zdobyciem obowiązkowych uprawnień jest konieczny wtedy, gdy księgowy ubiega się o stanowisko głównego księgowego.

Chociaż nie ma obowiązku posiadania kierunkowego wykształcenia, warto przejść chociażby kurs podstawy księgowości, bez niego trudno wykonywać ten zawód. Potrzebna jest przecież specjalistyczna wiedza.

Nie wymaga się, ale są mile widziane także szkolenia księgowe na etapie zaawansowanym wedle różnorodnych specjalizacji rynkowych. Pamiętajmy, że przecież obowiązujące w Polsce prawo zmienia się niezwykle często, a firmy mają obowiązek rozliczeń, chociażby z Urzędem Skarbowym. Księgowy musi posiadać aktualną wiedzę w tym zakresie.

Kompetencje przyszłego księgowego

Okazuje się jednak, że do zawodu księgowego potrzebna jest nie tylko zdobyta wiedza. Liczą się także kompetencje osobowościowe osoby, która chce taką profesję wykonywać. Przede wszystkim księgowy musi być odpowiedzialny, dokładny, precyzyjny, umieć pracować pod presją czasu oraz stresu. To umysł analityczny, techniczny, nierzadko introwertyk, który potrafi i lubi pracować samodzielnie. Księgowy musi być świetnie zorganizowany, ale też komunikatywny. Dopiero takie cechy sprawiają, że realizowane zadania zawodowe będą skuteczne. Pamiętajmy również, że księgowy musi wykazywać chęć ciągłego dokształcania się, bo zdobywanie wiedzy jest tutaj konieczne.

Strategia w ujęciu lejka sprzedażowego

0
lejek sprzedazowy

Budowanie lejka sprzedażowego jest to proces, który zaczyna się od poznania marki jak i zarówno produktu do sprzedaży. W każdym etapie lejka zawęża się grupę odbiorców, a na finalnym szczycie docierają docelowi klienci, którzy są gotowi do sfinalizowania transakcji.  Proces ten jest identyczny z modelem AIDA – Attention, Interest, Desire, Action.

Lejek marketingowyLejek marketingowy jest to proces, który zaczyna się od szerszego grona odbiorców, aby dotrzeć do jak najwięcej potencjalnych klientów. Wówczas wtedy stopniowo zawęża się leady do zainteresowanych oraz zaangażowanych konsumentów. Przez cały czas trzeba budować zaufanie, angażowanie i przygotowywanie klientów do sprzedaży. Jest to tak zwana drabina, która z każdym następnym krokiem będzie docierało się bliżej szczytu. Lejek wykorzystuje się w sprzedaży B2B oraz B2C. Aby lejek funkcjonował sprawnie należy go dobrze zaplanować i postarać się, aby był zautomatyzowany. Pierwszy szczebel lejka nazwany jest szczeblem świadomości, gdyż na tym poziomie społeczeństwo dowiaduje się o produkcie po raz pierwszy. Chcąc aby  ludzie przeszli na szczyt odwróconej piramidy zależy to od umiejętności marketingowych jak i również sprzedaży. Największą uwagę trzeba zwrócić na klientach, którzy znajdują się na środkowym i dolnym poziomie, gdyż to oni są w kręgu zainteresowania produktem. Każdy plan lub strategia marketingowa wymaga czasu, aby dostrzec efekty tej pracy.

Koncepcja lejka sprzedażowego B2C (business to consumer)

W celu zrozumienia czym jest lejek marketingowy i jak wprowadzić go w biznes, należy wyobrazić sobie magnes. Skierowany magnes podsycił zainteresowanie klientów do produktu. Czynnikami jakie przyciągnęły uwagę konsumentów są między innymi media społecznościowe lub płatne reklamy. Sposobem w jaki interesant dociera do witryny przedsiębiorstwa ma znaczenie dla sukcesu lejka.

Świadomość:

Jest to pierwszy raz, gdy przyciąga się uwagę konsumenta poprzez chwytliwe reklamy, banery. Potencjalny klient staję się świadomy nowej firmy, jak i również tego co oferuję. Najważniejsze w lejku jest to, gdy klienci przybywają za pomocą różnych środków. Przykuć uwagę można poprzez wydarzenia, reklamy, media społecznościowe i inne media, za pomocą którym ludzie zostaną uświadomieni o nowym produkcie na rynku. Aby rozpocząć zbieranie świadomości klientów można skorzystać z biuletynów e-mailowych, pobieranie e-booków, wówczas potencjalni konsumenci wchodzą do lejka sprzedaży za pośrednictwem oferty. Niezależnie w jaki sposób odbiorca wejdzie na ścieżkę, celem będzie przeprowadzenie jego przez wszystkie etapy, które prowadzą od klienta do nabywcy. W momencie, gdy dostrzegą firmę trzeba wzbudzić ich zainteresowanie poprzez interakcje z przyszłym klientem. Mimo wszystko uświadomienie klienta wcale nie wydaje się być prostym zadaniem.

Zainteresowanie:

Kolejnym etapem jest zainteresowanie potencjalnych klientów kupnem produktu lub skorzystania z usługi, dowiadują się bowiem o firmie jak i o produktach przedsiębiorstwa, a także o wszelkich promocjach i badaniach. Wiele konsumentów szukają informacji o nowym produkcie w celu porównania z innymi produktami dostępnymi na rynku. Ważne jest, aby zdobyć wiedzę specjalistyczną, która ma pomóc potencjalnemu klientowi w podjęciu decyzji jak i również zaproponować każdej możliwej opcji. Zyskać zainteresowanie potencjalnych klientów, jak i również przykuć ich uwagę, można za pomocą wiadomości e-mail. Istotną rolę będzie odgrywała historia firmy, która opowie kim jest dana firma i jak osiągnęła sukces. Opracowanie historii nie jest to łatwe jak i wdrążenie tego w życie. Istotne jest, aby przeszkolić swoich potencjalnych klientów, w celu wyrobienia nawyku klika w link, który ich interesuje.

Decyzja:

Trzecim poziomem lejka sprzedażowego jest decyzja konsumenta, jest to moment w którym decyduje o kupie danego produktu. Do kluczowych form należy zaliczyć kupony rabatowe, bezpłatna wysyłka lub produkty bonusowe. Jednak oprócz fizycznych korzyści dla klienta, przedsiębiorcy powinni zadbać o marketing szeptany, czyli rekomendacje pozostałej grupy klientów, ponieważ konsumenci w XXI wieku przede wszystkim szukają informacji nie tylko o samym produkcie lub usłudze, lecz również sięgają po opinie innych ludzi, którzy nabyli dane dobro. Gdyż to wtedy produkt zyskuje potencjalnych klientów. Przechodząc do reklamy warto wybrać taką, która będzie utrzymywała wysoki stan świadomość jak i zarówno zainteresowania. W momencie zapoznania się klientów z lejkiem sprzedażowym, ważne aby skłonić ich do działania oraz pokazywać reklamy na których są referencje innych klientów. Szczególnie istotny jest sposób zaprezentowania potencjalnym klientom szanse i warto skorzystać z sześciu zasad Roberta Cialdiniego, gdzie opisał je w książce pt „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka”

  • Zasada wzajemności Jest to jedna z najbardziej ludzkich norm kultury. Polega ona na rewanżowaniu się. „Jeśli Ty zrobiłeś dla mnie coś dobrego, to ja także zrobię coś dobrego dla Ciebie” Marketer tą metodę może wykorzystać na kilka sposobów, darmowe próbki, materiały promocyjne, gratisy przy zakupach jak i degustacje.
  • Zasada zaangażowania i konsekwencji Ta reguła polega na tym, że jeśli przedsiębiorstwo zaangażowało się w rożne promocje, to musi być konsekwentne w swoich czynach. „Jeśli zaangażowałem się w coś, to będę kontynuował to działanie, ponieważ chcę być postrzegany jako osoba konsekwentna.” W marketingu i w reklamie można wykorzystać wszelakie promocje np. Testowanie urządzeń czy kosmetyków, darmowe przejażdżki np. Hulajnogą elektryczną i zazwyczaj pierwsze klikanaście minut dla nowych użytkowników jest za darmo.
  • Zasada lubienia i sympatii Trzecia zasada wyznaje „Jeśli lubię Cię, to chętniej spełnia twoją prośbę”. Zrozumiana jest rzecz, gdy kogoś lubi się, łatwiej i przyjemniej spełnia się oczekiwania drugiej osoby, lecz gdy ma się niechętny stosunek do drugiego człowieka, już trudniej spełnić czyjąś prośbę. Tę zasadę można przedstawić jako atrakcyjne hostessy, basować partnerom w negocjacjach jak i również pokazać, że businessman firmy jest także zwykłym człowiekiem.
  • Zasada autorytetu Znaczna część ludzi posiada w swoim życiu autorytet. W sprzedaży produktów autorytetem będą celebryci lub aktorzy, którzy w reklamie na przykład przedstawiają lekarza. Konsumenci ufają wówczas lekarzowi i są bardziej skłonni do nabycia produktu, gdyż poleca go osoba z dziennicy specjalistycznej. W rzeczywistości nie zawsze jest to prawda, lecz skoro informacja jest od osoby, która ma wysoką pozycje to jest ona prawdziwa. „Jeśli uważam, że jesteś autorytetem, to chętniej spełnię twoją prośbę.”  Tą regułę można wykorzystać szczególnie, gdy potencjalny klient ma wątpliwości do produktu. Jeśli oprzemy się na rekomendacjach znanej osoby, instytucji badawczej lub osoby specjalistycznej, chętniej kupi sprzedawany przed przedsiębiorstwo produkt. Autorytety cechują się zazwyczaj mądrością, władzą jak i wiedzą.
  • Zasada dowodu społecznego Polega ona na „Jeśli inni ludzie postępują w dany sposób, to oznacza to że ten sposób jest właściwy i ja również będę postępował w ten sam sposób.” Reguła wpływu sprawia, że ludzie są podatni na sugestie. Jeśli oznacza część ludzi poleca produkt, to zapewnia innym wartość dobra. W komunikacji dużą rolę odgrywają sformułowania takie jak: „ 97% naszych klientów poleca (…), Produkt polecają takie gwiazdy jak (…)”, ma to istotne znaczenie, gdyż pozytywnie wpływają na podświadomość potencjalnych klientów.
  • Zasada niedostępności W oczach wielu konsumentów produkt, który jest trudno dostępny staję się być dobry np. Limitowana edycja, gdyż jest limit dostępnych produktów. „Jeśli coś jest rzadkie lub trudno osiągalne, to pewnie jest dobre”. Zastosowanie strategii niskich nakładów, lecz wyższych cen sprawia, że dobro jest trudniej dostępne, a sprawia to w konsumentach pożądanie produktu. W tej zasadzie bardzo dobrze zadziałają hasła na szyldach sklepowych lub witrytach internetowych „Ostatnie sztuki” lub „wyprzedaż trwa do końca tygodnia” klienci skłonni są kupić dany produkt, ponieważ działają pod presją czasu.

Zakup: Docelowym etapem lejka sprzedażowego jest akcja, czyli zakup dobra przez konsumenta. Jeśli dobrze poprowadzi się klientów przez wszystkie poziomy to spowoduje to konwersje procentową tego działania. Proces finalizacji produktu powinien być ułatwiony dla konsumentów. Po pierwsze ważne jest to, aby  witryna była przyjazna dla urządzeń mobilnych i łatwa w obsłudze, aby klienci nie musili korzystać z komputera. Po drugie ułatwienie płatności dla gości strony, którzy nie chcą utworzyć konta. Transakcja powinna przebiegać płynie, gdyż ułatwi to klientom proces sfinalizowania zakupu. Mimo tego, że klient dotarł na sam szczyt lejka sprzedażowego to nie oznacza, że praca jest skończona, trzeba zrobić wszytko, tak aby liczba takich klientów wzrastała coraz wyżej budując relacje z nimi. Ważne jest to, aby kupujący przesłał opinie, która jest cenna w dalszym rozwoju firmy.

ToFu, MoFu, BoFu – charakterystyka odbiorców na poziomach lejka sprzedażowego

Tofu z języka angielskiego Top Of The Funnel.

tofuJest to treść, która znajduje się w górnej części lejka sprzedaży. Są to użytkownicy, którzy weszli w relacje z treścią, które przedsiębiorstwo opublikowało. Celem jest udzielenie odpowiedzi na pytania odbiorców jak i trafienie do jak największej liczby odbiorców. Firmy przykuwają uwagę odbiorców miedzy innymi wpisami na blogu, poprzez wzbudzające zainteresowanie grafiki jak i filmy video na YouTube.

Mofu z języka angielskiego Middle of the Funnel jest to środkowa część lejka sprzedażowego. Polega na angażowaniu odbiorcy, któremu to umożliwi przejście do kolejnego etapu. Jest to najważniejsza część etapu, ponieważ odbiorcy dowiadują się co firma ma do zaoferowania. Warto wyróżnić firmę na tle konkurencji i pokazać przyszłym klientom wartość produktu.

Bofu z języka angielskiego Bottom of the Funnel. To ostatni poziom lejka sprzedaży, skupia się sprzedaży produktów lub usług przez firmę. Narzędziami pomocnymi w tym etapie będą oferty specjalne oraz różnego rodzaju wersje demo. Jeśli w leadach znajdują się odbiorcy którzy są zainteresowani ofertą, warto wykazać rożnego rodzaju propozycje, aby posiadać wyższą skuteczną sprzedaż produktów. Po sfinalizowaniu transakcji ważna jest obsługa posprzedażowa, mianowicie ważne jest by pozytywnie wpłynęła ona na poziom satysfakcji nabywcy z zakupionego dobra lub usługi jak i powinna pomoc w budowaniu dobrej reakcji z nim.

Jak szybko zbudować lejek sprzedaży?

Na początku trzeba przeanalizować zachowanie swoich klientów. Warto znać wiele o odbiorcach, gdyż lejek sprzedaży stanie się skuteczniejszy. Reklamy kierowane są do ludzi, którzy pasują do tego co się sprzedaje. Jest to etap, którego nie można opuścić, ponieważ od tego zależy komunikacja, pomiędzy firmą, a klientem. Istotne jest, aby mieć narzędzie w celu monitorowania aktywności na witrynie oraz sprawdzać jak ludzie z niej korzystają. Wszystkie te sugestie pomogą udoskonalić persony potencjalnych klientów. Lejek sprzedażowy działa tylko wtedy, gdy umieszcza się treść do grupy docelowej. Następnie warto stworzyć stronę docelową, gdzie klienci będą się kierowali za pomocą reklam. Taka strona będzie ułatwieniem dla  użytkownika w kolejnym etapie. W następnej czynności wskazane jest utworzenie automatycznej kampanii e-mailowej, za pomocą newsletterów. Poczta elektroniczna ułatwi komunikację miedzy firmą, a konsumentem za pomocą reklamy. Powinno się robić regularnie, a pod koniec kampanii złożyć ofertę, która skłoni konsumentów do działania. Ostatnim punktem jest utrzymywanie kontaktów z obecnymi klientami, należy oferować dodatkowe kody rabatowe i angażować ich w ofertę przez media społecznościowe.

Podsumowanie

Tworzenie i optymalizacja lejka sprzedażowego to ciężka oraz pracochłonna praca, wymaga czasu, aby efekty się pojawiły. Jest to jedyny sposób na przetrwanie na rynku. Chcąc sukcesów firmy trzeba poświęcić trochę czasu na zbudowanie doskonałego lejka, gdyż nawet małe szczegóły mogą mięć wpływ na konwersje. Znaczące jest, aby dostosować podejście do różnych poziomów lejka sprzedaży jak i również zbierać dane o odwiedzających witrynę, w celu budowania lejka. Kontrola liczby użytkowników na różnych poziomach pozwala bowiem, określić strategię na której powinno się skupić. Marketing odpowiedzialny jest za wdrążenie zarządzania konwersją w lejku sprzedażowym od wchodzenia w relacje, aż do płacących konsumentów.  Gdy już stworzy się dobry lejek w prosty sposób można analizować jakość konsumentów oraz wydajność sprzedaży, a także zachowanie potencjalnych klientów. Każdy prowadzony marketing (https://www.ideoforce.pl/e-marketing/) to działania promocyjne i reklamowe, aby wzbudzić zainteresowanie ofertą potencjalnego klienta. Komunikacja kierowana do odbiorców musi być jasna i klarowna, a przede wszystkim dostępna. Jeśli duże grono odbiorców zainteresuje się ofertą, tym większe szanse na to, aby pokierować klientów na ostatni etap lejka sprzedażowego, przez to zwiększą się konwersję dokonanych transakcji.

ZOBACZ TEŻ